112 hívásfogadó központ 

A 112-es segélyhívó egyik operátora szerint nem a kollégája miatt nem ért oda a segítség időben a toalmási halálos balesethez

Nem tagadja, a diszpécser is hibázott, de nem ő volt az utolsó, aki a bejelentővel beszélt.
 
 

A 112-es segélyhívó egyik operátora szerint nem a kollégája miatt nem ért oda a segítség időben a toalmási halálos balesethez

Nem tagadja, a diszpécser is hibázott, de nem ő volt az utolsó, aki a bejelentővel beszélt.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

A 112-es segélyhívó egyik operátora szerint nem a kollégája miatt nem ért oda a segítség időben a toalmási halálos balesethez

Nem tagadja, a diszpécser is hibázott, de nem ő volt az utolsó, aki a bejelentővel beszélt.

Nemrég futott szét az országban a hír, miszerint meghalt egy sérült, mert rossz helyre küldte a mentőket a segélyhívó központ. A hiba egy félrehallásból keletkezett, a Nógrád megyei Tolmácsra küldték a segítséget a Pest megyei Tóalmás helyett. A központ egyértelműen a diszpécsert hibáztatta, akit ki is rúgtak.

Délelőtt viszont megkereste a lapunkat a segélyhívó egy másik munkatársa is, aki névtelenség mellett osztott meg velünk néhány információt. Elmondta, hogy nem a kollégája volt az, aki utoljára beszélt a bejelentővel, hiszen ilyenkor továbbkapcsolják őket a tűzoltókhoz és a katasztrófavédelemhez is. Ezek a szervek felelősek a művelet- és a mentésirányításért, és a bejelentő nekik is elmondta, hogy melyik településen történt a baleset. Nem tagadta, a diszpécser is hibázott, de informátorunk szerint neki volt a legkisebb szerepe abban, hogy rossz helyre küldték a segítséget.

Az operátor megerősítette, amit már korábban írtunk, rengeteg probléma van a segélyhívó központokban. Szerinte maga a munka a legkisebb stresszfaktor, sokkal nagyobb teher nehezedik rájuk a vezetés felől, amit kénytelenek eltűrni. „Mindenki belénk rugdos, úgy bánnak velünk, mint azzal a bizonyos szaros gatyával” - mondta, majd hozzátette, hogy a nagyon könnyen kirúgják az embereket.

A tragédia után egyébként megszólalt Leidinger István, pomázi tűzoltóparancsnok is, aki a rendszert hibáztatta. Ezt megerősítette az operátor is, szerinte rengeteg hiba van a programmal, amit használnak. A diszpécsereket érő stresszről már rengetegszer írtunk, legutoljára akkor, amikor az egyikük öngyilkosságot kísérelt meg a szombathelyi központban.
 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés