A Škoda már nem csak egy nosztalgikus csehszlovák autó

A Škoda a 3. legrégebbi autógyártó a világon és nemrégiben csatlakozott a Volkswagen csoporthoz, ezért itt az ideje, hogy átgondoljuk, hogyan is állunk ezekhez a csodálatos autókhoz.
 
 

A Škoda már nem csak egy nosztalgikus csehszlovák autó

A Škoda a 3. legrégebbi autógyártó a világon és nemrégiben csatlakozott a Volkswagen csoporthoz, ezért itt az ideje, hogy átgondoljuk, hogyan is állunk ezekhez a csodálatos autókhoz.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

A Škoda már nem csak egy nosztalgikus csehszlovák autó

A Škoda a 3. legrégebbi autógyártó a világon és nemrégiben csatlakozott a Volkswagen csoporthoz, ezért itt az ideje, hogy átgondoljuk, hogyan is állunk ezekhez a csodálatos autókhoz.

Ne csak egy régi, nosztalgikus hangulatot idézzünk fel velük, hanem ismerjük meg azokat az autó csodákat, amiket az autógyár napjainkban görget ki az futószalagjairól. A Škoda nagy utat tett meg odáig, ahol ma van és autói a mai napig a minőséget, a precizitást és a kedvező árfekvést szimbolizálják.

Idén lesz 122 éve, pont karácsony táján, amikor is a két alapító; a gépészmérnök Vaclav Laurin és a könyvkereskedő Vaclav Klement megkezdte első kerékpárjainak gyártását egy csehszlovákiai helyiségben. Kezdetben „Slavia” néven futott termékeiket, hamarosan „Laurin&Klement”-re keresztelték és már motorok gyártásával is foglalkoztak.

Az első autókat 1905-ben gyártották le és ezzel egyből a cseh autóipar klasszikusaként robbantak be a köztudatba, „Voiturette A” autóikkal. 1925-ben, egy modernizációs üzleti döntés részeként a gyár fuzionált a Škoda gyárral és attól kezdve ilyen néven futott tovább.

A Škoda történelem napjainkig

Az 1930-as évektől részvénytársaságként üzemelő Škoda autógyár már számos személygépjárműt gyártott. Ezenkívül tehergépkocsikat, autóbuszokat, repülőgép motort és agráripari gépeket is készítettek. A 30-as években bekövetkező gazdasági világváltság után a gyár a „Popular” modell bevezetésével új erőre kapott és hatalmas sikert könyvelhetett el. Talán éppen ez a modell mentette meg a Škoda gyárat a csődtől, amit a váltság következtében sok akkori cég elszenvedett.

A világháborús időszakban 1939 és 45 között az autógyár beolvadt a német Hermann-Göring cégcsoportba, hogy a háború tevékenységét kiszolgálhassa. A profilváltás elsődlegesen a fegyverek gyártására koncentrálódott, de mellette páncélkocsikat és harci járműveket is gyártottak.

1946-ban a céget államosították és olyan modellek kerültek futószalagra mint a Spartak, az Octavia és a Felicia. 1991-ben a Škoda csatlakozott a Volkswagen csoporthoz és így folytatta működését. Még ebben az évben elkészült az egymilliomodik Škoda is.

A Škoda autógyár napjainkban

A Škoda logóval gyártott autómodellek mindig is magas márkaértéket képviseltek a cég történelme során. Csak Magyarországon, országszerte 40 szalon várja, hogy a legújabb modelleket az érdeklődők megtekintsék, kipróbálják és megvásárolják. A Škoda sikermodelljei között számtalan változat szerepel. Ilyen népszerű autó például a Škoda Octavia, a Škoda Fabia, az új Škoda Rapid, a Škoda Superb, az új Škoda Karoq és az új Škoda Kodiaq.

A Škoda autói mind a mai kornak megfelelő felszerelésekkel kaphatóak. A jövőt idéző fedélzeti computer, a proaktív szolgáltatások, a vészhívó rendszer mind annak a csúcstechnológiának a részét képezik, amelyet a XXI. századi Škoda képvisel.

A mai Škodák olyan funkciókkal is büszkélkedhetnek mint az adaptív lengéscsillapítás, a multimédiás eszköztartó, a kanyarkövető ködfényszóró, a mobilról irányítható autórádió, az informatív Smartgate berendezés vagy a virtuális pedál a csomagtartók kéz nélküli kinyitásához. A carsontheweb.com online autóportál szakértői szerint a Škoda ma már használtan is az egyik legnépszerűbb és legsokoldalúbb autómárka típus, amely minden igényt kielégít és minden egyes típusa magában hordozza az autógyár teljes történelmét.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés