Így fog megváltozni a környezetünk, ha elterjednek az önvezető autók

Míg a taxisok az Uber miatt hőbörögnek, van, aki már ott tart fejben, milyen lesz a világ körülöttünk, amikor már hozzá sem kell nyúlnunk a kormánykerékhez.
 
 

Így fog megváltozni a környezetünk, ha elterjednek az önvezető autók

Míg a taxisok az Uber miatt hőbörögnek, van, aki már ott tart fejben, milyen lesz a világ körülöttünk, amikor már hozzá sem kell nyúlnunk a kormánykerékhez.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Így fog megváltozni a környezetünk, ha elterjednek az önvezető autók

Míg a taxisok az Uber miatt hőbörögnek, van, aki már ott tart fejben, milyen lesz a világ körülöttünk, amikor már hozzá sem kell nyúlnunk a kormánykerékhez.

Ez távolról sem a távoli jövő, az emberi sofőr nélküli autók nemhogy rég kiléptek az elméleti elképzelések és a tudományos fantasztikum börtönéből, de már évek óta róják az utakat például Amerikában tesztjelleggel, a leghosszabb ilyen utat New York és San Francisco között nyomta le négykerekű robotikus jármű, 5400 kilométeren, hiba nélkül.

Hogy ezektől az autóktól nemhogy félni nem kell, épp ellenkezőleg, olyan okos szenzorok és finom mechanizmusok működnek bennük, hogy messze biztonságosabbak lesznek a hibázó embernél, azt a Google autójáról már mi is megírtuk (azóta ráadásul eltelt két év, képzeljük el, mekkorát fejlődhetett a már amúgy is hihetetlen technológia). Most viszont egy másik aspektus is előkerült egy friss tanulmány révén, ami azt mutatja be, hogy az életünkre úgy általában milyen hatással lesznek ezek a bűvös kocsik.

Két brit építész-tervező-mérnökcég, Farrells és a WSP Parsons Brinckerhoff most meg is vizualizálta, hogyan fog - jó esetben - kinézni ez a szép új világ, ha bekövetkezik. A legfőbb változás logikusan a belső, sűrűn lakott városi terekben lesz észlelhető, ahol egyébként is gond a zöldterület hiánya, és ma már a legtöbb nyugati város törekszik arra, hogy visszacsempéssze az élhetőséget a motorizáció kárára (miközben Tarlós István meg biciklisávokat akar megszüntetni és újra helyzetbe hozni az autósokat az épp eléggé szmogos Budapesten).

Szevasztok, nyomasztó parkolók, közlekedési lámpák!

Az biztos, hogy jóval kevesebb állandó parkolóhelyre lesz szükség, hiszen ezek az új járművek töbnnyire csak hoznak és visznek. Mindennek pedig az jön ki a végén, hogy több hely szabadul fel parkoknak, sétálóövezeteknek.

A közlekedési lámpák és jelzőtáblák többsége is elhagyható lesz, és afféle kevert övezetek jöhetnek létre, amikben eszköztől függetlenül mindenki közlekedhet. Gázolásra, koccanásra esély sincs, hiszen az önvezető autók mindenre borzasztóan figyelnek.

Kevesebb autó lesz magántulajdonban, így a lakóövezetekben lassan felszámolódhatnak a garázsok. Nem lesz padka, ami elválasztja a biztonságos gyalogjárdát a nem biztonságos úttesttől, mert innentől kezdve minden biztonságos lesz. Elvileg.

A mérnökök - azaz az itt látható terveik - szerint az egyik leglátványosabb változás az autópályákon következhet be: felszámolódhatnak a baziszéles betonkígyók, a csúnya sztrádás infrastruktúra, sokkal szűkebb útra sűrűsödhet a forgalom, mert az újhullámos kocsik a szuperpontos érzékelőik révén könnyűszerrel tudják tartani egymástól a kis távolságot akár nagy sebesség mellett is.

Aki olvasgatná a teljes tanulmányt, annak ide klikk.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés