Az autópályán imbolygó trélerekről jut eszünkbe, hogy nemcsak Romániába és Bulgáriába áramlanak az öreg dízelek

Budapest felé haladva megint féltünk, de aztán más adatok elterelték a figyelmünket.
 
 

Az autópályán imbolygó trélerekről jut eszünkbe, hogy nemcsak Romániába és Bulgáriába áramlanak az öreg dízelek

Budapest felé haladva megint féltünk, de aztán más adatok elterelték a figyelmünket.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Az autópályán imbolygó trélerekről jut eszünkbe, hogy nemcsak Romániába és Bulgáriába áramlanak az öreg dízelek

Budapest felé haladva megint féltünk, de aztán más adatok elterelték a figyelmünket.

Néhány nappal ezelőtt Budapest felé tartottunk, és elég volt az M1-esen néhány száz métert haladnunk, hogy belefussunk a kedves ismerőseinkbe, a román és bolgár trélerekbe, amint éppen személyautó magániportot bonyolítanak le az említett célországokba.

A járművek és a jelenség akkor került a figyelmünk központjába, amikor egyikük szó szerint ráborult a Savaria Karnevál volt igazgatójának és társának a járművére, akik a csodával határos módon épségben megúszták a lidérces eseményt.

Akkor meg is kerestük az illetékeseket az életveszélyes gyakorlat kapcsán. A hatóságok és különböző szervek egy darabig ideoda irányítottak minket, hogy a végén hivatalos választ mégsem kapjunk kérdéseinkre.

Illetve egyik helyen – és talán ez a lényeg – annyi kiszivárgott, hogy problémafelvetésünk nyomán akár még törvénymódosítás is lehet.

Valamit tenni kellene, mert – ahogy a mellékelt ábra mutatja - ezek a trélerek továbbra is ott imbolyognak az M1-es autópályán, csak idő kérdése, hogy a koros, rossz állapotú, túlterhelt járművek és a sok esetben fáradt, kialvatlan, váltótárs nélküli sofőrök tragédiát okoznak.

Mi legalábbis – különösen a baleset fényében – félve tettük meg a Győr és Budapest közötti távot, ahol a bő száz kilométer alatt több tucatnyi „maszek” román és bolgár autószállítóval találkoztunk.

A németek Kelet-Európába exportálják a dízel problémát

Hazaérve utánanéztünk a jelenség hátterének, és úgy tűnik, összeállt a kép.

A román és bolgár utánfutókon feltehetően használt német dízelautók utaznak új tulajdonosaikhoz.

A német Handelsblatt még tavasszal egy helyszíni riportban számolt be egy kolozsvári használtautó piacról, ahol dízel BMW-k, Opelek, Mercedesek és VW-k tömege cserél gazdát, készpénzért, jórészt feketén-szürkén.

Az autók Németországból érkeznek, ahol a dízelbotránynak és az ezzel kapcsolatos tiltásoknak, szigorításoknak köszönhetően drámaian zuhan a dízelek ára. Főleg azok az autók kerülnek fillérekbe, amin akad valami kisebb-nagyobb javítanivaló.

Egy-egy ilyen járművön akár egymillió forintot is lehet nyerni, ennyiért már érdemes végigvezetni fél Európát, ott bóklászni az M1-es autópályán Győr és Budapest között.

A statisztikák szerint csak a tavalyi évben 233 ezer használt dízel autó hagyta el Németországot, ami egy év alatt közel 20 százalékos emelkedést jelent.

Deutsche Welle azt írja, Bulgáriába például 2017-ben 100 ezer használtautó érkezett, aminek a többsége Nyugat-Európából kitiltott dízeljármű.

Az Eurostat szerint Bulgária gépkocsiállományának kb. fele több mint húszéves, és többségük dízel.

Még mielőtt legyintenénk

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy az M1-es trélerek annak a szimbólumai, hogy Németország a dízelproblémát egyszerűen Kelet-Európába exportálja, oda, ahol jóval engedékenyebbek a környezeti előírások és jóval alacsonyabbak a fizetések.

És még mielőtt örülni kezdenénk, hogy ezek az autók csak átutazóban vannak nálunk, el kell mondanunk, hogy a Handelsblatt azt is tényként közli, hogy Magyarországra a tavalyi évben 11 841 használt dízel érkezett Németországból, ami bizony meghaladja a román számot (10 899).

Lapunk a közelmúltban foglalkozott a magyar gépkocsiparkkal. Az átlagéletkor nálunk is 14 év felett van, és bizony a szakemberek szerint még 2018-ban is pörögnek a piacon a dízelautók.

Hogy mi az igazság és dízelhisztéria körül, és hogy mennyire környezetkárosító - vagy éppen környezetbarát - ezen autók kelet-európai újrahasznosítása, az külön történet.

 

 

A független sajtó a vidéknek is jár! Támogasd a Nyugat.hu-t!

Budapesten kívül szinte már nincs olyan média, amelyet hozzá közeli üzletembereken keresztül ne vett volna meg, vagy ne befolyásolna a kormány. Te azonban itt is szeretnél olyan híreket olvasni, amiket nem befolyásol a mindenkori hatalom, vagy a gazdasági élet szereplői. Olyat, amely a te érdekeidet is képviseli. Támogasd a legnagyobb független vidéki médiát, a Nyugat.hu-t!

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés