Csak semmi flangálás! - Beléptetőrendszer a szombathelyi városházán

Sorszámot kell húznunk, hogy az ügyintézőhöz juthassunk, ez lenne a lényege. A valóságban azonban a polgárok hivatalát elzárták a polgárok elől. Ahogy ezt más városokba is teszik...
 
 

Csak semmi flangálás! - Beléptetőrendszer a szombathelyi városházán

Sorszámot kell húznunk, hogy az ügyintézőhöz juthassunk, ez lenne a lényege. A valóságban azonban a polgárok hivatalát elzárták a polgárok elől. Ahogy ezt más városokba is teszik...
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Csak semmi flangálás! - Beléptetőrendszer a szombathelyi városházán

Sorszámot kell húznunk, hogy az ügyintézőhöz juthassunk, ez lenne a lényege. A valóságban azonban a polgárok hivatalát elzárták a polgárok elől. Ahogy ezt más városokba is teszik...

Hétfőn adták át hivatalosan a polgármesteri hivatal új ügyfélszolgálati rendszerét, de néhány hete működik már. Igaz, hivatalosan próbaüzemben. A felújítás közel két hónapig tartott, a munka során új, önműködő ajtót szereltek a főbejárathoz, rendbehozták a kerekesszékeseknek kialakított rámpát, és ügyfélszolgálati munkahelyeket alakítottak ki a földszinti aulában.

Ne bolyongjanak a polgárok az épületben

Az alapgondolat az volt, hogy – a teljes akadálymentesítés mellett – egyszerűsítsék a rendszert, az ügyfelek be bolyongjanak céltalanul és tájékozatlanul a hatemeletes épületben. Azért a háttérben ott volt az is, hogy korábban történtek már atrocitások az ügyintézőkkel szemben, főleg a szociális osztályon, voltak, akik nem akarták elfogadni, hogy elutasították a segély-, vagy egyéb kérelmüket.

Az ötlet nem új, tavaly májusi interjúnkban Kaczmarski János jegyző azt mondta, azért is szükség van a beléptetőrendszerre, mert a hivatalnokok munkája nem csak az ügyfelek fogadásából áll, hanem ténylegesen intézni is kel azokat. És főleg tájékoztató, valamint ügyfélirányító funkciója lesz a rendszernek.

Most úgy működik a dolog, hogy – mint a bankokban régóta – az ember sorszámot húz, ezzel egy időben kiválasztja, milyen ügyet is akar intézni. Aztán – hosszabb, rövidebb várakozás után - hívják a megfelelő helyre. Vagy lejön az ügyintéző a polgárért, s együtt mennek fel az adott irodába.

Nagy a rend a hivatalban

Tény, hogy az aula közepén megmaradt a korábbi recepciós pult, ahol tájékoztatást is lehet kérni, de erre szolgál az érintőképernyős ügyfél-tájékoztató is. Kilenc, a várótértől üvegfallal elválasztott ügyfélszolgálati pultot alakítottak ki, és több mosdót is építettek. A munka költsége 13 millió volt, amit uniós pályázaton nyert el az önkormányzat.

Az biztos, hogy az ügyfélszolgálatosok így biztonságban dolgozhatnak, hiszen csak mikrofonon és hangszórókon keresztül érintkezhetnek az ügyfelekkel, de hallottunk olyan véleményt, hogy a munkahelyek között is üvegfalat kellett volna húzni. Jelenleg ugyanis hallják azt is, hogy a mellettük lévő kolléga miben intézkedik, milyen problémái vannak az ügyfélnek, ami azért nem a legszerencsésebb megoldás.

Tény, hogy a kerekesszékesek, gyerekkocsit toló anyukák is önállóan tudják látogatni az ügyfélszolgálatot, sem lépcsőzniük, sem liftezniük nem kell.

Az is tény, hogy így valóban rend lett a hivatalban, és talán a munka is gyorsabban megy majd. De az is, hogy a polgárok csak regisztráció és engedély birtokában mehetnek beljebb az előcsarnoknál.

A végére azért adunk egy praktikus tanácsot. Aki még ezek után is el akarja kerülni a sorban állást, várakozást, az foglaljon időpontot telefonon vagy interneten. Az internetes oldalt itt találja.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 
 

 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

 

Hirdetés