A TV2 ügyvédje gyakorlatilag elismerte, hogy manipulált riportokat készítettek a Czeglédy-ügyről

Egy éppen zajló sajtóperben Zuschlag János neve is felmerült.
 
 

A TV2 ügyvédje gyakorlatilag elismerte, hogy manipulált riportokat készítettek a Czeglédy-ügyről

Egy éppen zajló sajtóperben Zuschlag János neve is felmerült.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

A TV2 ügyvédje gyakorlatilag elismerte, hogy manipulált riportokat készítettek a Czeglédy-ügyről

Egy éppen zajló sajtóperben Zuschlag János neve is felmerült.

Nem ez az első eset, hogy az előzetesben lévő Czeglédy Csaba sajtópert indít a kormánypárti média ellen, ezeket egyébként rendre meg is nyeri. Legutóbb az állami média, az MTI ellen nyert sajtópert, korábban az M1 híradója, a Pesti Srácok, az Origó, a Ripost, a Vas Népe, a közben megszánt Szombathelyi7Nap ellen is neki adott igazat a bíróság.

„Cipősdobozban szállította a pénzt Gyurcsány Ferencnek”

Most éppen a TV2 Tények című műsora ellen folyik egy sajtóper. A műsorban a választások előtt több anyag is lement, aminek Czeglédy volt a főszereplője. Állították róla például hogy

cipősdobozban szállította az áfacsalásból ellopott pénzt Gyurcsány Ferencnek,

ő pénzelte a jobbikos Rig Lajos kampányát is a tapolcai időközi országgyűlési választáson,

és az MSZP embereként a párton belül kémkedett is a DK-nak.

A riportokban egy „védett tanúra” hivatkoztak, a felvételeken a férfi nem volt felismerhető, csak az elsötétített sziluettjét lehetett látni, a hangját is torzították. Még az sem derült ki, honnan tudhatja, amit állít, vagy milyen minőségben/hogyan jutott az információkhoz.

A TV2 tanúja: Zuschlag János

A csatorna ebben az előbbi sajtóperben adott be egy ellenkérelmet, amiben váratlanul azt kérték, hogy tanúként Zuschlag Jánost hallgassák meg, mert vele bizonyítanák a Czeglédyről elhangzott állításokat – tudta meg a hvg.hu Czeglédy Csaba sajtóperes és egyéb polgári peres ügyeiben eljáró egyik ügyvédtől, Litresits Andrástól.

A lap szerint mindez azért is meglepő, mert a több sérelmezett riport miatt folyó eljárásokban eddig szó sem volt róla, hogy Zuschlagnak köze lenne az ügyhöz, pedig ugyanaz a „tanú” szerepelt több esetben is.

Zuschlagot azonban januárban őrizetbe vették, mert azzal gyanúsítják, hogy adatlopással akartak kamupártokat létrehozni. Előzetes letartóztatását március elején 90 nappal hosszabbította meg a Kecskeméti Járásbíróság, vagyis éppen rács mögött volt, mikor a Tények riportjai készültek.

Czeglédy ügyvédjének tájékoztatása szerint mindezt fel is vetették az ügyben hétfőn tartott bírósági tárgyalásán, mire a Tv2 ügyvédje azt válaszolta: nem állítják, hogy Zuschlag szerepel a felvételen, de azért kell tanúként meghallgatni, mert az „ő nyilatkozatai” alapján készült, amit a riportban ismertettek.

Czeglédy ügyvédjei szerint ezzel

Andy Vajna csatornája gyakorlatilag elismerte, hogy egy statisztát vetett be, aki csupán elmondta a szöveget, amivel megbízták. Zuschlagot már bő két éve is bevetették, akkor a köztévé híradóját hamisították meg azért, hogy a pedagógustüntetések egyik akkori vezéralakját, Pukli Istvánt lejárassák.

A hvg.hu arra emlékeztet, hogy Zuschlag és a TV2 hírigazgatója, Kökény-Szalai Vivien között van egy elég egyértelmű kapcsolat is: Kökény-Szalai Vivien jegyzi a Zuschlag Jánosról írt könyvet is, ami a 2014-es választási kampány idején jelent meg. Kökény-Szalai alá tartoznak hírigazgatóként az aktuális műsorok, így a Tények is, amelyben a Czeglédyről szóló riportok lementek.

Zuschlag a Vas megyei fiktív tagbeléptetési botrányban is vitézkedett

Zuschlag János 1998 és 2004 között volt az MSZP országgyűlési képviselője. 2011-ben letöltendő szabadságvesztésre ítélték, mert 2003-ban több társával ellenőrizhetetlen módon költöttek el baloldali szervezeteknek juttatott több mint 70 millió forint közpénzt. Hat évet kapott, de addigra hármat már előzetesben töltött, így az ítélet után további három évig kellett börtönben maradnia, 2013-ban szabadult.

Zuschlag tevékenyen vett részt a bő tíz évvel ezelőtti, Vas megyei MSZP-s tagbeléptetési botrányban, aminek következtében újra kellett szervezni a párt helyi csoportjait. Fiktív tagokat léptettek be a párt csepregi és kőszegi szervezetibe, és ezzel azt akarták elérni, hogy átvehessék az irányítást a megyei szervezet felett, és ők dönthessenek a képviselőjelöltekről. Zuschlagot egyébként már korábban, egy, a holokauszttal viccelődő beszólása miatt kizárták a pártból.

Szabadulása után azt állította, hogy az MSZP 50 milliót ajánlott neki, hogy ne induljon a kiskunhalasi önkormányzati választásokon, 2014-ben már részt vett a kamupártok szervezésében.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés