Csoda történt Szombathelyen, és nem a stadionavatón

Ilyet még nem hallott Szombathelyen: szír és dél-afrikai Jézus-imától volt hangos a székesegyház. Hihetetlen szépség volt, köszönet érte a Szent Efrémnek.
 
 

Csoda történt Szombathelyen, és nem a stadionavatón

Ilyet még nem hallott Szombathelyen: szír és dél-afrikai Jézus-imától volt hangos a székesegyház. Hihetetlen szépség volt, köszönet érte a Szent Efrémnek.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Csoda történt Szombathelyen, és nem a stadionavatón

Ilyet még nem hallott Szombathelyen: szír és dél-afrikai Jézus-imától volt hangos a székesegyház. Hihetetlen szépség volt, köszönet érte a Szent Efrémnek.

Leírhatatlan, amivel tegnap este megleptek. Miközben másról sem szólt a napom, mint a sportlétesítmény-avatók és sajtótájékoztatók közti rohangálásról, napi tébolyban, esőben, dugóban és zajban, pörgött a stadion körül a város. Aztán váratlanul, a semmiből leszállt közénk egy angyal. Megfoghatatlan szépség költözött a szombathelyi székesegyház falai közé. Nem túlzás, aki ott volt, érezte. Köszönet érte a Szent Efrém Kórusnak.

Aki valami altatóan monoton egyházzenei produkciót képzelne maga elé, hallgasson csak bele ebbe a felvételbe:

Sebestyén Márta nem jött most velük, de amit ez a nyolc férfi a hangjával tett, az több mint professzionális, tényleg megfoghatatlan spirituális élmény: libabőr, könnyes szemek, és egy másik valóság. Tisztaság, békesség, arckisimulás.

Akár mélyen zengő ortodox zenét, akár hajlékony mediterrán bizánci dallamokat, Liszt-himnuszt, dél-afrikai Jézus-imát énekeltek, minden jól állt nekik. Nemcsak hanggal, egész testtel élték a zenét, nincs unalmas statikus beállás, játszottak még saját visszhangjukkal és a csönddel is, koreográfiákban, egész térben gondolkodtak. Nem csupán egy énekkar a Szent Efrém, szellemi műhely, szívből csinálják. Közben mozognak, tapsolnak, csengetnek, dobolnak - szenzációsak.

Hab a tortán, hogy hallhattuk az Anna and the Barbies dobosát, Bubnó Márkot dél afrikai sutu Jézus–imát dobolni és énekelni. Zseniális produkció volt ez is, már a vége felé. Ahogy Kodály Esti dala, amivel búcsúztak, azóta sem megy ki a fejemből.

Az utolsó csoda maga a helyszín hihetetlen akusztikája, és a szombathelyi Székesegyház, mint szakrális koncerthelyszín. Jó volt ezt is megtapasztalni. Várjuk a folytatást!

A Szír Szent Efrémről elnevezett férfikart 2002-ben alapította az együttes művészeti vezetője, a Liszt-díjas Bubnó Tamás. Saját megfogalmazásuk szerint az együttes „fő célja a bizánci rítusú keresztény világ vokális örökségének kutatása, bemutatása és népszerűsítése, a bizánci zene szépségének és misztériumának megismertetése elsősorban a magyar, valamint az európai közönséggel. Ugyancsak nagy hangsúlyt helyez az európai kortárs zene új kompozícióinak megszólaltatására és a magyar férfikari hagyomány (Liszt, Bartók, Kodály, Ligeti) ápolására.”

Gyakori fellépője Európa legfontosabb zenei központjainak és fesztiváljainak. 2011 óta rendezője az Orientale Lumen – Kelet világossága hangversenysorozatnak a budapesti Szent István-bazilikában. Rendszeres résztvevője a Budapesti Tavaszi Fesztiválnak, a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztiválnak és más rangos zenei rendezvényeknek, gyakori zenei kísérője a magyar görögkatolikus egyház istentiszteleteinek, a magyarországi ruszin nemzetiség ünnepeinek és más, a bizánci kereszténységhez kötődő nemzetiségek vallási vagy ünnepi rendezvényeinek is.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés