"Nem az volt a célunk, hogy az amerikaiakat az oroszok ellen fordítsuk. Hanem az, hogy a saját kormányuk ellen hangoljuk őket"

Kitálalt egy orosz, aki Putyinék propgandagyárában dolgozott.
 
 

"Nem az volt a célunk, hogy az amerikaiakat az oroszok ellen fordítsuk. Hanem az, hogy a saját kormányuk ellen hangoljuk őket"

Kitálalt egy orosz, aki Putyinék propgandagyárában dolgozott.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

"Nem az volt a célunk, hogy az amerikaiakat az oroszok ellen fordítsuk. Hanem az, hogy a saját kormányuk ellen hangoljuk őket"

Kitálalt egy orosz, aki Putyinék propgandagyárában dolgozott.

Mi is írtunk már arról a Kremlből vezényelt trollhadseregről, ami egy szentpétervári épületben működik, a dolga pedig nem az, hogy valamilyen hazugságot építsen be az emberek agyába, hanem hogy minél inkább dezorientáljanak, összezavarjanak mindenkit. Akár egymásnak ellentmondó állításokkal.

Így működik az orosz állami propaganda, ami állítólag az amerikai elnökválasztási kampányba is mélyen bekavart, sőt, a legfrissebb hírek szerint a közösségi média 20-30 millió felhasználóját is elérhette abban az időszakban a "Putyin szakácsaként" is emlegetett Jevgenyij Prigozsin vendéglőmágnás által üzemeltetett vállalat.

Provokációs szakosztály

A Dozhd nevű független orosz lap most nagyot húzott, mert interjúra bírta a hírhedt trollfarm egyik korábbi dolgozóját. A Maxim néven bemutatkozó figura elmondta, hogy a cinikus elnevezésű Internet-kutatási Ügynökség elképesztően professzionális módon ügyködött, például külön divíziókra volt bontva.

Az egyik ilyen részleg közösségi kamuprofilokkal Trump-támogató üzeneteket és álhíreket hintett szét, tenyérbemászóan, egyszerűen, mint a faék. Egy másik részleg viszont kifejezetten a szofisztikált manipulációra ment rá.

„Ott már nem volt annyi elég, hogy leírtad, Obama egy majom, Putyin pedig nagyszerű. Még meg is büntettek ezért” - mondta Maxim arról az egységről, ami már kifejezetten le volt állítva arról, hogy oroszbarát propagandát terjesszen. Nekik a dolguk ezzel szemben inkább az volt, hogy alfától omegáig megértsék az amerikai politikai nüanszait, és intelligens érveléssel bizonytalanítsák el azokat, akikre a fentebb említett suttyó stílus nem hatott.

"Nem az volt a célunk, hogy az amerikaiakat az oroszok ellen fordítsuk. Hanem az, hogy a saját kormányuk ellen hangoljuk őket."

Erre pedig a Provokációs Részleget hozták létre, ők feleltek azért, hogy széthúzást, viszálykodást ébresszenek az általuk megcélzott nyugati demokráciában. És ha mindez nem lennemég elég, egy külön Facebook-részleg is működött, aminek csak annyi volt a feladata, hogy szembeszálljanak a közösségi oldal moderátoraival, akik vadul törölgették a trollfiókokat. Gyakran az amerikai alkotmányba foglalt szólásszabadságra hivatkoztak, és, bármily hihetetlen, néha meg is nyerték ezt a csatát.

A kamuhírek terjesztésénél jóval döbbenetesebb az az értesülés, hogy a trollgyár kilépett a webes komfortzónájából is, és állítólag száz amerikai politikai aktivistát béreltek fel a választások előtt, akik 40 tüntetést is megszerveztek különböző amerikai városokban. Ennél már csak az a sokkolóbb, hogy az ügyben indult nyomozás szerint ezeknek az embereknek fogalma sem volt arról, hogy az orosz kormánynak dolgoznak.

Beszélő számok

A "trollgyár" amerikai részlege - amelyet tavaly nyárra 80-90-fősre duzzasztottak fel és fenntartására két év alatt 2,3 millió dollárt költöttek - 118 közösséget és profilt tartott fenn a Facebook, az Instagram és Twitter közösségi médiumokban. Ezeknek a többségét az amerikai hatóságok lekapcsolták az elnökválasztásba történt orosz beavatkozás felderítésére indított vizsgálat során. Az 50 Twitter-profil közül 36-ot, +7-es oroszországi előhívóval jegyeztek be.

A közösségi portálokon létrehozott profiloknak és a közösségeknek 6 millió követője volt, de hirdetések és újra-megosztások segítségével a "trollgyár" által előállított tartalmak, például 2016 szeptemberében, akár 20-30 millió emberhez is eljuthattak. Az RBK úgy értesült, hogy a szentpétervári központban hetente mintegy ezer tartalmat - szöveget, fotót vagy videót - állítottak elő. Ezek átlagosan mintegy ezer megtekintést gyűjtöttek össze, de volt olyan is - például egy, a fegyvertartás szabadságáért egy rajzfilmfigura, Yosemite-i Sam ábrázolásával kampányoló hirdetés -, amely több mint 17 millió felhasználóhoz jutott el.

(Business Insider / MTI)

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés