Nincs közlekedési szakembere a szombathelyi önkormányzatnak, a polgármesterre bízták a területet

Olvasóink azonban összeállították a legfontosabb tennivalók listáját.
 
 

Nincs közlekedési szakembere a szombathelyi önkormányzatnak, a polgármesterre bízták a területet

Olvasóink azonban összeállították a legfontosabb tennivalók listáját.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Nincs közlekedési szakembere a szombathelyi önkormányzatnak, a polgármesterre bízták a területet

Olvasóink azonban összeállították a legfontosabb tennivalók listáját.

Az október végi közgyűlésen derült ki, hogy nincs közlekedési szakembere a polgármesteri hivatalnak. A közgyűlésre készült ugyan egy tájékoztatás a közlekedési rendszerről, de azt nem szignózta senki, gyaníthatóan mégiscsak a városházán készült.

Húsz százalékkal több az autó a városban, mint pár éve

A városvezetés ugyanis nagyon nehezen napirendre vette a város közlekedésének helyzetét, miután ellenzéki képviselők (baloldaliak és jobbikos egyaránt) évek óta sürgette, hogy vizsgálják meg a jelenlegi állapotot. A város ugyanis bedugult, már nem csak a csúcsidőszakokban alakulnak ki dugók és torlódások, parkolóból is kevés van, ez utóbbin a fizetőparkolás folyamatos kiterjesztése sem segít.

Az anyagban szerepel, hogy az elmúlt években mintegy 20 százalékkal nőtt az autók száma a városban, és összeállítottak egy listát is a mindenképpen megvalósítandó átalakításokról.

A közgyűlésben, persze heves vita alakult ki, a baloldal a városvezetés szemére vetette, hogy túl sokáig vártak, és hogy más, nem ennyire fontos dolgokra költötték a pénzt, közben az utak leamortizálódtak. Balassa Péter (Jobbik) kérdésére derült ki, hogy az önkormányzatnak nincs közlekedési szakembere. A képviselő javasolta, hogy alkalmazzanak egy szakértőt, de ezt a Fidesz-többség leszavazta.

Nincs szakember, csinálja meg a polgármester

Molnár Miklós alpolgármester (Pro Savaria) azt mondta, amit most kidolgoztak, az egy közlekedési intézkedési terv, egy koncepciónak 30-40 évre kellene szólnia, de ehhez először azt kellene megfogalmazni, milyen város tervezünk általában - 60 ezres Szombathelyben vagy 120 ezres városban gondolkodunk.

Driving Los Angeles GIF by James Curran - Find & Share on GIPHY

Discover & share this James Curran GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Illés Károly alpolgármester (Fidesz) szerint most legalább tudják, melyek a legsürgetőbb problémák, egyébként egy átfogó közlekedési koncepció 80 millióba kerülne. Mi tesszük hozzá, hogy a város jelenleg százmilliókkal támogatja a sportkomplexum és a felújított uszoda bővítését.

A Fidesz-többség amúgy egy szavazattöbbséggel elfogadta a tájékoztatót, a határozat szerint

felkérik a polgármestert, hogy az előterjesztésben foglalt beavatkozási lehetőségeket külön-külön vizsgálja meg, és a konkrét intézkedésekre vonatkozó javaslatait terjessze a Közgyűlés elé. Vagyis, a hivatalnak nincs szakembere és a polgármester fogja kidolgozni a tennivalókat.

Mi segítünk Puskás Tivadarnak, még a közgyűlés előtt olvasóink rengeteg ötletet fogalmaztak meg, ezeket egy cikkben leközöltük, és az ahhoz érkezett kommentekben is vannak használható javaslatok.

Könnyen lehet, hogy a városlakók jobban látják a problémákat és a lehetséges megoldásokat.

 

 

A független sajtó a vidéknek is jár! Támogasd a Nyugat.hu-t!

Budapesten kívül szinte már nincs olyan média, amelyet hozzá közeli üzletembereken keresztül ne vett volna meg, vagy ne befolyásolna a kormány. Te azonban itt is szeretnél olyan híreket olvasni, amiket nem befolyásol a mindenkori hatalom, vagy a gazdasági élet szereplői. Olyat, amely a te érdekeidet is képviseli. Támogasd a legnagyobb független vidéki médiát, a Nyugat.hu-t!

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés