Frissítve: Megverték az Index újságíróját a gyorsétteremben, mert kikérte a panaszkönyvet

És helyette egy papírfecnit kezdtek lobogtatni az orra előtt, amire ő nem volt hajlandó leírni a siralmait.
 
 

Frissítve: Megverték az Index újságíróját a gyorsétteremben, mert kikérte a panaszkönyvet

És helyette egy papírfecnit kezdtek lobogtatni az orra előtt, amire ő nem volt hajlandó leírni a siralmait.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Frissítve: Megverték az Index újságíróját a gyorsétteremben, mert kikérte a panaszkönyvet

És helyette egy papírfecnit kezdtek lobogtatni az orra előtt, amire ő nem volt hajlandó leírni a siralmait.

Nagyon nem volt jó napja a vezető magyar hírportál, az Index.hu tartalomfejlesztési vezetőjének és ismert kritikusának. SzabóZé cikk helyett a Facebookra írta meg az esetet, aminek a vége aszfaltra köpött vér, összevarrt száj és egy biztonsági őr garázdaságért való előállítása lett a budapesti Király utcai KFC előtt.

„A pár előttem rendelés nélkül távozik. Én kérnék, de a pénztáros fiú jelzi, hogy csak elvitelre lehet. Én visszakérdezek, hogy nem lehetett-e volna esetleg ezt a sor elejére kiírni, és akkor nem ácsorgok itt annyit. "De lehetett volna. Ha nem kérsz semmit, kiállnál a sorból?" - kérdezi a srác, és nekem ezen a ponton egy kicsit sok lett ez. Nem vagyok egy kiköpött William Foster az Összeomlásból, nem akarnék fegyverrel hadonászni, csak mert fonnyadt a saláta a hamburgerben, de az elmúlt pár nap megviselt: találkoztam már flegmán értetlenkedő bolti eladóval, nagyon elfoglaltan megvárakoztató felszolgálóval, és egy étteremvezetővel, aki arra a kérdésre, hogy miért nincs éppen nyitva a konyha, annyit válaszolt, hogy csak. Ezért most, így a hét végén, bátran kikértem a vendégkönyvet” - így indul a sztori, amiből ez lett végül:

SzabóZé ugyanis nem kapta meg a vendégkönyvet, mert az nem volt, legalábbis ezt vetették oda neki. Ő ezen jogosan felbaszódott, hívatta az üzletvezetőt, aki vendégkönyv helyett egy A4-es üres lapot nyomott elé, hogy akkor erre írja le a panaszát, aztán tipli. De hát a tudatos újságíró tudatos fogyasztó is egyben, nyilván nem hagyta magát átverni. És ekkor jött a fordulat.

„Kidobjam?” - szólt bele a beszélgetésbe a megtermett biztonsági őr, az üzletvezető meg gyorsan rövidre zárta a vitát a papírlappal és a panaszkönyvvel: „Dobd ki.”

„A biztonsági őr nem kért meg arra, hogy távozzak, sőt még csak fel sem szólított: egyszerűen megragadott és irtózatos erővel végigráncigált az éttermen, majd kidobott az ajtón. Amikor kissé döbbenten felnéztem, csak annyit tudtam kérdezni, hogy ugye nem fogsz még megütni is? Ekkor ütött meg először.”

Az áldozattá vált médiamunkásembernek volt még annyi lélekjelenléte, hogy elindított egy videót a telefonjával, mert az ütések még ezek után is érkeztek.

Végül földre rogyott, és hívta a rendőrséget. Aztán miután ellátták a balesetin, megírta a Facebook-posztot (még egyszer, itt, hosszabb, részletesebb, vágatlanabb!), azért, mert úgy érzi,

Magyarországon az utóbbi időben ismét újra terjed, hogy „hiába van igazad, kussolj, de legalábbis beszélj halkan, tisztelettel az elvtárssal. (...)”

Ezért a KFC-t is működtető Amrest nevű cégtől azt kéri, hogy nyilatkozzon az ügyben: garantálják-e ezek után, hogy nem fognak agresszív, frusztrált biztonsági őröket alkalmazni, megvizsgálják-e, hogyan fordulhatott elő, hogy nem volt ott a kötelező panaszkönyv, illetve nyilvánosan megosztják-e, hogy innentől kezdve mit tesznek azért, hogy az üzletvezetők képzésébe beépüljön a panaszkezelés. Továbbá szeretné, ha az Amrest 500 ezer forint kártérítést fizetne ki egy általa meghatározott, elesettekkel foglalkozó alapítvány számlájára.

A sors szédítően alattomos fintora, hogy a másfél évtizede az Indexnél dolgozó újságíró nemrég szintén a KFC kapcsán került a figyelem középpontjába, miután egy olyan dicsérő cikket írt az étteremlánc paníros csirkéjéről, amit sokan jelöletlen, bújtatott reklámcikknek hittek.

Az AmRest Kft. ügyvezetője, a KFC regionális igazgatója, Fukcius Tamás állásfoglalása

Nagyon sajnáljuk a vasárnap este, a Király utcai éttermünkben történt eseményeket. Teljes mértékben vállaljuk a felelősséget a történtekért és hiszünk abban, hogy minden vendégünknek joga van, hogy a legjobb kiszolgálást és a legfinomabb ételeket élvezhesse nálunk, ezért megdöbbenéssel értesültünk a Király utcai KFC-ben történtekről. A biztonsági őr és néhány alkalmazottunk részéről tanúsított viselkedés teljes mértékben ellentétes a cég értékeivel, továbbá az általános emberi értékekkel, az udvariasság és a vendéglátás alapelveivel.

A sérülést szenvedett vendégünktől bocsánatot kérünk, felvettük vele a személyes kapcsolatot, hogy felajánljuk segítségünket, kárpótlásunkat.

Természetesen azonnal megkezdtük az eset kivizsgálását, jelen pillanatban a következőkről tudunk nyilatkozni:

- Habár az incidenst okozó biztonsági őr nem a mi alkalmazottunk, hanem egy alvállalkozó biztonsági szolgálaté, teljes felelősséget vállalunk a tetteiért. Már felvettük a kapcsolatot az alvállalkozó cég vezetésével és világossá tettük számukra, hogy az alkalmazottjaik effajta viselkedése elfogadhatatlan számunkra. Ennek fényében az érintett biztonsági őrt elbocsájtották. Annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk, hogy a biztonsági szolgálatot nyújtó cég a mi alapértékeink szerint kezeli vendégeinket, a céggel való együttműködést felülvizsgáljuk.

- Felfüggesztettük az étterem műszakvezetőjét is, amíg az eset vizsgálata le nem zárul. Az ügy fényében munkatársainknak újra oktatjuk a vendégek kezelésével kapcsolatos alapelveinket illetve panaszkezelési tréninget szervezünk.

- Vendégünk nyilvános kérésének megfelelően örömmel támogatunk egy magyar karitatív szervezetet, alapítványt. Hiszünk benne, hogy minden cégnek támogatnia kell a közösséget. Ennek a célkitűzésnek megfelelően évek óta több karitatív szervezet működését támogatjuk Magyarországon, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet, továbbá a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikáját.

Még egyszer bocsánatot kérünk a történtekért. Ez egy elszigetelt eset, és nem összeegyeztethető azzal, ahogy a vendégeinket fogadni szeretnénk. Minden szükséges lépést megteszünk, hogy mindenki tiszteletteljes és vendégszerető kiszolgálásban részesüljön éttermeinkben.” - mondta Fukcius Tamás, a KFC regionális igazgatója és az AmRest Kft. ügyvezetője.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés