Napi tízezer lépés az egészségért

Az emberek többsége úgy gondolja, hogy az egészséges életmód költséges. Biztosan vagyunk benne?
 
 

Napi tízezer lépés az egészségért

Az emberek többsége úgy gondolja, hogy az egészséges életmód költséges. Biztosan vagyunk benne?
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Napi tízezer lépés az egészségért

Az emberek többsége úgy gondolja, hogy az egészséges életmód költséges. Biztosan vagyunk benne?

Rohanó világunk legfőbb problémája, hogy az emberek többsége akkor kap észhez, amikor már valamilyen problémája van. Ez fáj, az fáj, amaz fáj. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha nem a tüneteket enyhítenénk, vagy épp nem a már fennálló gond kezelésén dolgoznánk, hanem szimplán megelőznénk a bajt. Nagy százalékban ez is segít, és mennyivel jobb az a tudat, hogy tettem magamért, az egészségemért.

Bár az Omega nem pont erről énekelt, de mégegy bizonyíték arra, mire is jó a 10 ezer lépés!

Némi túlzással, de elmondhatjuk, hogy Magyarországon három felnőttből kettő túlsúlyos vagy elhízott, így a szív- és érrendszeri megbetegedések potenciális céltáblája. A megbetegedések közül a legtöbb halálozást a koszorúér betegség okozza a hazai statisztikák alapján! Amíg nem velünk vagy szeretteinkkel történik meg, addig komfortzónán belül vagyunk, így kevés reakciót mutatunk. Sokszor a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgok segítenek szív és érrendszerünknek, és még csak pénzbe sem kerülnek. Belegondoltunk már abba, hogy az autót időnként szervizbe visszük, de azért vigyázunk minden „porcikájára” két átnézés között - teszi fel a kérdést az Nlcafe.

Napi akár félóra mozgás – séta, kocogás vagy bármilyen sport – rengeteget számít szívünk egészsége szempontjából. Egy japán lépésszámláló eszköz 1964-ből származó reklámja indította el azt a később szakemberek által is hirdetett elvet, hogy legalább

napi tízezer lépést kell megtennünk az egészségünkért.

A köztudatban viszonylag hamar elterjedt ez az elv, és valóban elindult egy világszerte követett trend, amely mozgásra bírt olyanokat is, akik addig fotelforradalmárként követték a tévé sportközvetítéseit. Már egészen olcsón is be lehet szerezni azokat a bizonyos okosórákat, okostelefonokat, melyek szépen kimutatják, hogy aktuálisan hány lépést tettünk meg, és az pontosan hány kilométer, sőt emellett még azt is számolja, hogy hány kcal-t égettünk el adott napon.

Tulajdonképpen egészen pici dolgokkal is hozzá tudjuk szoktatni a szervezetünket a mozgáshoz. Nem kell egyből a konditeremben súlyzók alatt szenvedni ahhoz, hogy tegyünk magunkért. Apró lépésekkel lehet elkezdeni: elsétálunk a boltba , nem használjuk a liftet, egy megállóval előbb leszállunk a buszról. Akinek kutyája van, menjen sétálni vele minél gyakrabban, így nem csak magának, de kedvencének is boldog perceket okoz.

Ha esetleg nincs ilyen eszközünk, egyszerűen számoljuk ki a sétával töltött időt, és tartsuk a napi félóra mozgás ütemét, és mondjuk ki bátran: ma is tettem az egészségemért.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés