Francia motorokkal szerelik az új Opeleket, bajban lehet a szentgotthárdi Opel-gyár

A francia tulajdonos nem akar licencdíjat fizetni a német fejlesztésekért.
 
 

Francia motorokkal szerelik az új Opeleket, bajban lehet a szentgotthárdi Opel-gyár

A francia tulajdonos nem akar licencdíjat fizetni a német fejlesztésekért.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Francia motorokkal szerelik az új Opeleket, bajban lehet a szentgotthárdi Opel-gyár

A francia tulajdonos nem akar licencdíjat fizetni a német fejlesztésekért.

A jövőben a francia PSA, az Opel új tulajdonosa összes autóját saját motorjaival fogja szállítani, mert a még az amerikai GM regnálása alatt kifejlesztett technológiák használatáért licencdíjat kell fizetnie, mondta interjújában Gilles Le Borgne, a PSA fejlesztéséért felelős vezetője - írja a napi.hu.

A menedzser szerint minden Opelt Németországban fognak fejleszteni, de nem akarják kétszer ugyanazt a munkát (a francia anyacégnél és a német leányvállalatnál is) elvégezni. Elkezdik a PSA platformjának használatát, igaz, az átállás időbe telik. Ezzel egyidejűleg igyekeznek megszabadulni a GM-nek fizetendő licencdíjaktól, de arról még nem döntöttek, mi lesz az Opel saját motorjaival.

A francia PSA-csoport júliusban vásárolta meg az Opelt, így a szentgotthárdi Opel-gyárat is, ami a térség legnagyobb foglalkoztatója és legnagyobb adófizetője. A gyár 25. születésnapi ünnepségén, márciusban bizakodóak voltak a vezetők, bejelentették, hogy hosszú távra terveznek.

A szentgotthárdi gyár viszont az Opel-motorokat gyártja, 1999-ben befejezték itt az autó-összeszerelést, a gyárban idén februárban készült el a kilencmilliomodik motor. Ha a PSA valóban átáll teljesen a saját motorjai használatára, kérdésessé válhat a gyár jövőre, ami katasztrofális hatással lenne a térségre. Az ügyben még döntés nincs, de az előjelek aggodalomra adnak okot.

A PSA korábbi ígéretei nem érintik a szentgotthárdi gyárat. Ezt vállalták:

Nagy-Britanniában nem lesznek gyárbezárások

A szigetországban a gyártást egészen 2021-ig garantálják, illetve Lutonban a Vivarokat egészen 2025-ig gyárthatják, így a Vauxhall 4 500 alkalmazottjának nem kell egyelőre azért aggódnia, hogy elveszíti a munkahelyét

A Vauxhall nyugdíjalapjának tagjait sem érheti veszteség

A német üzemekben dolgozó közel 19 ezer alkalmazott esetében 2018 végéig nem kerül sor elbocsátásokra

Legalább 2020-ig további beruházásokat hajtanak végre a németországi üzemekben.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés