Júliusban lesz a franciáké a szentgotthárdi Opel-gyár

A GM három évig garantálta a munkahelyek megőrzését, a franciák azonban Németországra és Nagy-Britanniára koncentrálnak.
 
 

Júliusban lesz a franciáké a szentgotthárdi Opel-gyár

A GM három évig garantálta a munkahelyek megőrzését, a franciák azonban Németországra és Nagy-Britanniára koncentrálnak.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Júliusban lesz a franciáké a szentgotthárdi Opel-gyár

A GM három évig garantálta a munkahelyek megőrzését, a franciák azonban Németországra és Nagy-Britanniára koncentrálnak.

Az előre tervezettnél fél évvel korábban zárulhat le a tulajdonosváltás a General Motors és a francia PSA-csoport között - írja a portfolio.hu. Mint ismert, a Citroeneket és Peugeot-kat gyártő PSA ez év elején jelentette be, hogy megvásárolják a General Motors európai érdekeltségeit, vagyis az Opelt, illetve Nagy-Britanniában a Vauxhallt.

A szerződést viszonylag gyorsan aláírták, március 29-én, a szentgotthárdi Opel-gyár 25. születésnapi ünnepségén már tényként beszéltek róla. Ezen az ünnepségen egyébként kijelentették, hogy az Opel hosszú távra tervez Szentgotthárdon, de a végső döntés a franciáké lesz, akik már júliusban birtokukba veszik a gyárat.

A General Motors a szerződés aláírásakor három évig garantálta a munkahelyek védelmét. A portfolio.hu szerint a francia PSA-csoport vállalta, hogy tiszteletben tartja a munkahelyek és üzemek megőrzéséről, és a beruházások folytatásáról szóló szerződéseket és megállapodásokat. Mindehhez viszont az is kellett, hogy Németországban és Nagy-Britanniában a vezető politikusok és a szakszervezetek vezetői keményen az asztalra csapjanak.

A PSA-csoport vállalásai azonban nem érintik az Opel szentgotthárdi gyárát, ezeket ígérték meg:

Nagy-Britanniában nem lesznek gyárbezárások

A szigetországban a gyártást egészen 2021-ig garantálják, illetve Lutonban a Vivarokat egészen 2025-ig gyárthatják, így a Vauxhall 4 500 alkalmazottjának nem kell egyelőre azért aggódnia, hogy elveszíti a munkahelyét

A Vauxhall nyugdíjalapjának tagjait sem érheti veszteség

A német üzemekben dolgozó közel 19 ezer alkalmazott esetében 2018 végéig nem kerül sor elbocsátásokra

Legalább 2020-ig további beruházásokat hajtanak végre a németországi üzemekben.

Mindenesetre a szentgotthárdi gyárban bizakodóak, az elmúlt években komoly beruházások zajlottak, és itt mutatták be a márka új zászlóshajóját, az új Insigniát is.

A szentgotthárdi gyár

A Szentgotthárd melletti ipari parkban a rendszerváltás környékén indult el az Opel-gyár építése, az első, itt gyártott Opel Astrát 1992. március 13-án Antall József, akkori miniszterelnök vezette le a gyártósorról. Az akkori belépőmodell, az 1,1 motorral szerelt Astra ára akkor 998 ezer forint volt.

A gyárban 1999-ig szereltek össze autókat, ebben az időszakban 80 835 Astra és 4404 Vectra készült el itt. 1999 után a motor- és hengerfej-gyártásra koncentráltak, a gyárban idén februárban készült el a kilencmilliomodik motor.

A szentgotthárdi gyár 1200, a beszállítókon és a kiegészítő tevékenységeken keresztül közel 2500 főt foglalkoztat a térségben.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés