Újabb osztrák túraajánlatunk: séta a jabingi erdőben egy csinos horgásztóval a végén

A magyar határtól alig néhány kilométerre találtunk rá erre a pillekönnyű, 8 kilométeres erdőkerülésre. A tóparton még egy étterem is lapul.

Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket!

Nem titkoljuk, ihletett adott a múltkori hartbergi séta. Egyrészt mert igencsak jól éreztük magunkat a kaptatókon, másrészt sokan olvasták az erről szóló élményeinket.

Úgy látszik, szezonja van a kirándulásoknak, és itt nemcsak az indián nyárra gondolok, hanem arra is, hogy sokan vagyunk, akiknek jólesik kiszellőztetnie a fejét a fák között.

Amikor új útvonalat keresek, már automatikusan a Wandermapet nyitom meg, mert emlékszem, hogy van valami laza kör Oberwartnál (Felsőőr).

De véletlenül ráakadok egy másik lájtos útvonalra, ami még közelebb van: egy körséta Jabing falunál, Szombathelytől kb. 20 perces autóútra. (Grosspetersdorf mellett, így sokan könnyen be tudják tájolni.)

Jabing (Jobbágyfalva) egy egészen apró burgenlandi falu, de ettől persze még irigylésre méltóan rendben van a templomával, óvódájával, éttermeivel és az átfolyó Pinkával.

A térkép azonban jóval elnagyoltabb, mint a hartbergi, leírás egyáltalán nincs hozzá, csak kék vonalak az erdőben.

Route 390,683 - powered by www.wandermap.net

Kissé elbizonytalanodunk, amikor már az utat sem találjuk meg a templom és a temető mögött, ahol elvileg lennie kellene, de sebaj, néhány száz száz méter odébb sétálunk, és ott ráakadunk egy aszfaltos útra, amely jó irányba áll.

Ugyan egy idő után az aszfalt helyett kavicsos lesz, no meg egyetlen árva turistajel vagy turista sincs, de valamiért biztos vagyok benne, hogy jó nyomon járunk.

Körülöttünk igazi vegyeserdő igazi csenddel.

Hazaérve kiderül ugyan, hogy egy párhuzamos úton mentünk, de sebaj, mert a jobbra fordulót már nem tévesztem el, így kb. három kilométer után meg is találjuk az első, legkisebb tavat. Semmi különleges, hacsak az nem hogy hiába nincs rajtunk kívül egy teremtett lélek, a fű gondosan le van nyírva és egy pad oda van készítve, hátha valaki leül majd vizet nézni. Mi például leülünk.

Aztán jön a második és a harmadik tó. Láthatóan az utóbbi a lényeg. Igazi horgászparadicsom, fák alatt megbúvó BMW-kel és egymástól kellően messze álldogáló horgászokkal. Csend és nyugalom, sehol egy szál szemét, ellenben a fenyőfák alatt itt-ott vécéket állítottak fel a precíz osztrákok.

A tó túlsó végén egy autóparkoló vár, azaz valahogy autóval is ide lehet keveredni. Láthatóan sokan megteszik és nemcsak horgászok.

A táj tartozéka ugyanis egy roppant szimpatikus étterem, afféle kibővített faház, tóra néző terasszal és játszótérrel a gyerekes családoknak. Olyannyira meglepődünk, hogy lecsüccsenünk és kirendelünk egy kávét. Mondani is felesleges, az egyik pincér magyar.

Az étterem udvarán találunk a kiragasztott turistatérképet, ami segítségével azért könnyebben találjuk meg az erdőben a visszafelé vezető utat és az elágazásokat.

A kellemes erdőben, fenyőfák és vadászlesek tövében gyorsan el is telnek a kilométerek visszafelé, hogy a Jabinghoz közeledve most már szándékosan eltérjünk az internetes térképtől, és inkább végigsétálunk a falun, semmint a temető kerítésénél bénázzunk megint.

Mire végigérünk, vagy tizen köszönnek ránk helyiek. Majdnem olyan jólesik, mint a mögöttünk levő néhány órás séta.

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu