'Amilyen a szombathelyi közlekedés, olyan a városvezetés, kaotikus"

Ezt Balassa Péter mondta a csütörtöki közgyűlést követő sajtótájékoztatón. De volt szó más ügyekről is.
 
 

'Amilyen a szombathelyi közlekedés, olyan a városvezetés, kaotikus"

Ezt Balassa Péter mondta a csütörtöki közgyűlést követő sajtótájékoztatón. De volt szó más ügyekről is.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

'Amilyen a szombathelyi közlekedés, olyan a városvezetés, kaotikus"

Ezt Balassa Péter mondta a csütörtöki közgyűlést követő sajtótájékoztatón. De volt szó más ügyekről is.

Nem volt hosszú a csütörtöki közgyűlés, és igazából fajsúlyos ügy sem volt napirenden. Az utóbbi években egyre kevesebb ügy van az önkormányzatok előtt, „köszönhetően” annak, hogy alig maradt olyan kérdés, amit helyben dönthetnek el. Jó három éve már a beruházásokról, fejlesztésekről sem helyben döntenek, csupán végrehajtják a fentről jött utasításokat, a sokat emlegetett Modern Városok programja például bő fél évtizedre eldöntötte, mit is építhetnek, fejleszthetnek a városi vezetők.

És, mivel kevés az igazán fontos ügy, nem csak a közgyűlések rövidülnek, hanem az azt követő frakció-sajtótájékoztatók is.

A kampány szelleme

Így volt ez most pénteken délelőtt is. A városvezetést - szokás szerint - Lendvai Ferenc, a Fidesz-frakció vezetője képviselte, aki a polgármester üzenetét tolmácsolta: „hatékonyan és kulturált körülmények között zajlott a közgyűlés”. Valóban, de ez inkább a fentebb már említett okoknak köszönhető, és nem annak, hogy nincsenek politikai és szakpolitikai ellenvélemények.

Lendvai megjegyezte, a kampány szelleme azért megjelent az ülésteremben, hiszen Czeglédy Csaba volt választókerületében október 14-én időközi választás lesz.

A frakcióvezető megemlítette a parkolókról szól vitát, és kijelentette, nem igazán érdekes, hogy ki kezdeményezte azok megépítését, a lakosság sem emlékezik majd rá. Azért itt elismerte, hogy a stadion parkolójának megnyitását valóban Horváth Soma (baloldal) javasolta még márciusban.

Év végére lesz új parkoló a Derkovitson

Lendvai bejelentette, hogy rövidesen elindul két parkoló építése a Bem József utcában, az egyik a Váci úti vége felé, a másik Bem 25. szám előtt. Ez utóbbi valószínűleg készen is lesz az idén, a másikat újra kellett terveztetni, mert a lakók azt akarták, hogy megmaradjanak az ott álló fák. Az új tervek szerint a 32 fából 23 megmarad. Itt egyébként 72 parkolóhely lesz, a másik helyszínen mintegy 60.

A költségvetés módosításáról elmondta, azért nem támogatták a mintegy 70 ellenzéki javaslatot, mert kidolgozott terv alapján történik a módosítás, és azzal nem lehet játszani.

A zárt ülésről elmondta, hogy kinevezték a Margaréta óvoda vezetőjét. Eredetileg két jelölt volt, egyiküket azonban sem a szülők, sem a nevelőtestület nem támogatta, így visszavonta a pályázatát.

A zárt ülésen kitüntetésekről is döntöttek, annyit elárult, hogy sport életműdíjat kap majd Füle Magdolna és Bánhegyi Attila, a kötélugróklub két alapítója.

„Nyolc év alatt nem tanulták meg, hogyan kell várost vezetni”

Balassa Péter (Jobbik) ütős mondattal kezdett: „Amilyen a szombathelyi közlekedés, olyan a városvezetés, kaotikus.” A képviselő szerint a lakossági érdekeket elnyomják a gazdasági, vállalkozói érdekek, és „nincs gazdája a városnak”.

Balassa kifejtette, semmi koncepció nincs a város működtetésében, elhibázott döntéseket hoznak. A Dolgozók útján és a Rohonci úton például be kellett volna fejezni a felújításokat az iskolakezdésre, nem tudja elfogadni azt az érvelést, hogy a munkaerőhiány miatt csúsznak a munkával. Kijelentette, nyolc év vezeti a várost Puskás Tivadar és a Fidesz, nem igaz, hogy ennyi idő alatt nem tanulták meg, hogyan kell ezt csinálni.

Elmondta, hogy 14-15 napirendi javaslatot terjesztett be, a legtöbbet a képviselők közül, köztük azt, hogy egyeztessenek a kormánnyal, mert a stadionok működését állami holdingnak kellene intéznie, a Fradi-stadionon kívül egyetlen stadion sem tud önkormányzati támogatások nélkül működni, ami a kormány hatalmas buktája.

Mekkora lehet a túlszámlázás az egész országban?

Kitért a közbeszerzésekre, mint mondta, elbukott a városháza felújítása, az új egészségügyi alapellátó, az Aréna óvoda és két bölcsőde közbeszerzése is. A közbeszerzési bizottságot a régi modell szerint képviselőknek kellene alkotniuk, köztük ellenzékieknek. Az, hogy jelenleg a hivatal vezetői vannak a bizottságban, és annak elnöke a polgármester titkára, nem járható út, mert ők féltik az állásukat és teljesítik a politikai utasításokat.

Kijelentette, a közvilágítási közbeszerzésen 800 milliót spórolt meg a városnak. Miután nyilvánosságra hozta, hogy az Elios a pályázó, a cég visszalépett, az új pályázó pedig a korábbi közel 2 milliárd helyett 1,150 milliárdért vállalja a felújítást, ugyanazzal a tartalommal.

Feltette a kérdést: ha itt 800 millióval akarták túlszámlázni a felújítást, akkor az egész országban mekkora pénzek tűntek el így?

Beépül az Epcos volt telephelyének egy része

Balassa megint előhozta, hogy Puskás Tivadar egyszer kijelentette, hogy távoznia kell Németh Gábornak. a SZOVA vezérigazgatójának, de azóta sem sikerült őt elküldeni. Kijelentette, a SZOVA a Fidesz, az MSZP és a Pro Savaria varázsdoboza.

Molnár Miklós alpolgármester (Pro Savaria) sajtótájékoztatója elején fektettük a kérdést, mi a véleménye Balassa kijelentéseiről. Annyit válaszolt, hogy „a megszokott, minden alapot nélkülöző ámokfutásra nem kíván reagálni, ahogyan a közgyűlés sem tette”.

Molnár bejelentette, hogy elindult a munka az Epcos volt belvárosi telephelyén, ahol vívócsarnokot, asztalitenisz-centrumot alakítanak ki, a volt cserkészházat lebontják, és ugyanabban a formában visszaépítik. Ezer négyzetméternyi kereskedelmi üzlet is a tervekben van. Ehhez az EU és a szakági szövetségek is adtak támogatást, és a SZOVA bonyolítja. Elvileg 12 hónap alatt el is készülnek vele.

Gond lesz, ha a SZOVA nem tudja finanszírozni a hulladékszállítási díj késését

Molnár kifejtette, a költségvetés egyensúlyban van, az idei kiadásokra megvan a fedezet. A SZOVÁ-t kedvezőtlenül érintik a hulladékszállítás problémái, de egyelőre fedezni tudja az NKHV-től késve érkező szolgáltatási díjak hiányát. Akkor lesz gond, ha a cég ezt nem tudja megoldani.

Molnár elmondta azt is, hogy az év végére befejeződik a Sárdi éri ipari terület közművesítése, és akkor elkezdődhet a városi közszolgáltató központ építése, amire megvan a pénz. Viszont a központ a 14 hektárból csupán három hektárt foglal el, ha értékesítik a többi területet, a bevétel fedezi a kötvénytörlesztést.

Lejárnak a építési engedélyek, mert nem történik semmi

Nemény András, a baloldali (Éljen Szombathely-MSZP-DK-Együtt) frakció vezetője azzal kezdte, hiába kért tájékoztatást az összes fejlesztésről, azt nem kapta meg, ahogyan a Kisfaludy utcai parkolók átalakításáról sem, és azt a tanulmányt sem, ami szerint azonnal le kellett zárni az Aranypatak hídját.

Szerinte a stadion parkolójának megnyitása kampányízű volt, korábban hiába kezdeményezték, hozzátette, legalább fél vagy egy évre kellett volna meghozni ezt a döntést.

Megemlítette, hogy sok olyan fejlesztési elképzelés van, amire mér építési engedély is volt, de mivel nem történt velük semmi, az engedélyek lejártak. Ilyen például a Bem József utca 25. előtti parkoló, amit annak idején még Czeglédy Csaba engedélyeztetett, most újra meg kellett tenni. És ilyen a Bem József és Váci közti parkoló, amit szintén Czeglédy Csaba terveztetett újra, mert a lakók féltették a fákat.

Ezért kérte, hogy nézzék a fejlesztéseket, és ahol lejáróban van az építési engedély, ott azt hosszabbítsák meg, mert ez olcsóbb és gyorsabb, mint új engedélyt kérni.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés