Újra csilingelhet a villamos Szombathelyen

Sőt, akár Kőszegre, Felsőpulyára vagy Felsőőrre is utazhatunk majd villamossal. Feltéve, ha sikeres lesz a brüsszeli lobbi, és a város is az elképzelés mellé áll.
 
 

Újra csilingelhet a villamos Szombathelyen

Sőt, akár Kőszegre, Felsőpulyára vagy Felsőőrre is utazhatunk majd villamossal. Feltéve, ha sikeres lesz a brüsszeli lobbi, és a város is az elképzelés mellé áll.

Akárhogyan is számolunk, mára már csak a 45 éven felüliek emlékezhetnek a szombathelyi villamosra. 1897. június 4-én indult el a villamosközlekedés Szombathelyen, közel 80 évvel később, 1974-ben szüntették be és szedték fel a síneket. Pedig kétségkívül az egyik legmodernebb és legkényelmesebb városi közlekedési eszközről van szó.

Elővárosi járatok

Az elmúlt években többször is felmerült, meg kellene vizsgálni a lehetőségét a villamosjárat legújabbkori kiépítésének. Legutóbb két éve került szóba, akkor már arról is beszéltek, hogy adott esetben a város környékét is bele lehetne kapcsolni a hálózatba.

Most viszont úgy tűnik, kézzelfogható közelségbe került a villamosok elindítása. Minderről Ipkovich György polgármester informálta lapunkat, gyorsan megemlítve, hogy szerinte a villamossínek felszedése a legnagyobb csapás volt a városra. Még azt is hozzátette, hogy a Nagy Lajos gimnázium öregdiák találkozóin egykori társai állandóan azzal bombázzák, mikor lesz megint villamos Szombathelyen.

Nos, a napokban elkészült egy tanulmány, amelynek elkészítésére a Közlekedéstudományi Intézetet kérték fel. Az intézet tanulmánya nagyobb távlatokból szemléli a dolgot, mégpedig Szombathely agglomerációjának bevonásával. Az alapgondolat, hogy a környékbeli nagyobb városok és a megyeszékhely között hasonló elővárosi járatokat indítsanak, mint például a főváros környékén a HÉV szerelvények.

Kíváncsiak a lakosság véleményére is

A tanulmány meg is nevezi Felsőpulyát (Oberpullendorf), Felsőőrt (Oberwart), Kőszeget, sőt zárójelesen még Rum is szerepel a listán. Szombathely központtal pókhálószerűen indulnának ezekbe a városokba (és természetesen az útközben lévő kisebb településekre) a villamosjáratok állandó, kényelmes és viszonylag gyors összeköttetést biztosítva.

A helyközi vonalakról aztán le lehetne ágaztatni a városi vonalakat. Több útvonalban is gondolkodtak a tanulmány készítői, most a legvalószínűbbnek a következő tűnik: Szombathely vasútállomás, Szelestei utca, Rohonci út és ki egészen a Kodály és Kassák L. utcáig. Vagy vasútállomás, Széll Kálmán utca, Vörösmarty u., Thököly u., Kiskar utca, Petőfi és tovább a Rohonci, Kassák felé.

Döntés még nincs, Ipkovich György azt mondja, kíváncsiak lennének a lakossági véleményekre is. Ő például el tudna képzelni egy leágazást a Markusovszky, Sugár út, vagyis a sportcsarnok felé, ami a Derkovits lakótelepen át menne ki Olad irányába.

Villamossal Felsőpulyára…

A polgármester szerint arra már nincs lehetőség, hogy a régi, belvárosi nyomvonalat újítsák fel, azon egyszerűen túlhaladt az idő. Sokkal ésszerűbb, ha a belváros peremét kötik össze a nagyobb lakótelepekkel.

Ipkovich megemlítette, így akár arra is lesz lehetőség, hogy valaki mondjuk a Kassák L. utcában elsétál a közeli villamosmegállóhoz, felszáll a villamosra, aztán kiutazik vele Lukácsházára, és az ott most épülő víztározó melletti strandon úszik egyet. Vagy átugrik Kőszegre, Felsőpulyára, Felsőőrre. Mindezt környezetkímélő utazási eszközzel, kényelmesen, a forgalom stresszétől megkímélve.

Vannak lelkes támogatók

És mindezt hogyan és miből? A polgármester azt mondja, ebben van a nagy ötlet. Az Európai Unió ugyanis kiemelten kezeli az ún. intermodális, határon átnyúló, agglomerációs és környezetkímélő közlekedési rendszereket. Ennek pedig tökéletesen megfelel a fentebb részletezett terv, és belefér, hogy a hálózatról városi leágazásokat építsenek ki. Ipkovich már tárgyalt is erről Brüsszelben, ahol a magyar Kazatsay Zoltán, az Energiaügyi és Közlekedési Főigazgatóság főigazgató-helyettese lelkes támogatója az ügynek.

Szóval, a hálózat kiépítésének költségeit uniós pályázatból fedeznék, az üzemeltetést pedig vállalkozói alapra helyeznék. Van érdeklődés a GySEV, a MÁV, a Volán és az osztrák közlekedési vállalatok részéről is, nem kell ezen csodálkozni, komoly pénz van benne.

Persze, addig még jó sok víz lefolyik a Perinten, amíg elindul az első villamos a szombathelyi vasútállomástól. Egyelőre ott tart a dolog, hogy a polgármester a napokban adja át a tanulmányt a városfejlesztési bizottságnak, kérve, tárgyalják meg, és támogassák az elképzelést. Az is biztosnak tűnik, hogy pályázatot csak a 2010-ben induló új uniós költségvetési ciklusban lehet benyújtani. De addig is lehet dolgozni a terveken.

Mi is kérjük Olvasóink szavazatait:

Szeretné-e, ha ismét villamos járna Szombathely utcáin? (lezárva)

 
  • 840   Igen, mert gyors és kényelmes.

     
  • 110   Igen, mert a régi villamost is szerettem.

     
  • 20   Igen, mert talán könnyebb lesz rajta bliccelni.

     
  • 64   Nem, mert kocsival járok, és csak kerülgethetném.

     
  • 31   Nem, mert jobb az autóbusz.

     
  • 38   Mi az a villamos?

     
 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 
 
  • 53maxikingjúlius.31.14:43ÚjVálasz

    Kíváncsi vagyok, hogy fogunk-e még hallani a villampsról, vagy ez csak most 1 hirtelen ötlet, ami hirtelen jött és hirtelen el is tűnik! Kíváncsi leszek!
    Amúgy szerintem jó lenne hogyha sikerülni!!

     
  • 52cadgersjúnius.15.14:12ÚjVálasz
    Idézet: anonymus
    Nyitottam egy villamos fórumot, ha gondoljátok ott is ki lehet beszélni a témát, ezenkívül felraktam egy alternatív útvonaltervet is.
    http://forum.nyugat.hu/index.php?showtopic=1873
    ...

    Elkészült szombathelyi villamos fóruma! Lehet regisztrálni!

    http://szombathelyivillamos.try.hu/

     
  • 51seniorjúnius.15.07:29ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Senior! Csípem a stílusodat. :-))
    ...

    Köszönöm Asszonyom, igyekszik az ember.

     
  • 50anonymusjúnius.14.13:32ÚjVálasz

    Nyitottam egy villamos fórumot, ha gondoljátok ott is ki lehet beszélni a témát, ezenkívül felraktam egy alternatív útvonaltervet is.
    http://forum.nyugat.hu/index.php?showtopic=1873

     
  • 49belabojúnius.13.01:55ÚjVálasz

    Villamos, vagy nem villamos, a repülőtér is akkor ér majd valamit, ha nem csak óriás kínai tehrszállító gépek szállnak le, hanem a nemzetközi személyforgalom részévé is válik. Akkor villamossal, meg vasúttal együtt lehet menni Oberwartra, de legnikább Grazba vagy Bécsbe is. Netán Győrbe, vagy Egerszegre, de ez már túl merész feltételezés :-)

     
  • 48cadgersjúnius.13.01:11ÚjVálasz

    Régen a villamos a város egyik szimbóluma volt, nem véletlenül volt látható sok képeslapon, az életünk része volt, amelyet elvettek tőlünk! Buszozni nem szoktam, de a villamost gyakrabban használnám (nem azért, mert új lenne, mert Pesten is azzal közlekedek)! A Thököly fele mindenképpen célszerűbb lenne, elég sok buszjáratot tehermentesítene! De SZVSZ a Fő téren keresztül lenne a legjobb, úgy mint régen, meg úgy mint sok egyéb városban ahol prímán elfér a gyalogosok között (és ehhez nem feltétlenül kell külföldre utaznunk, hogy ilyennel találkozzunk)!

     
  • 47botoxjúnius.12.22:49ÚjVálasz
    Idézet: loon01
    Elhiszem, hogy nyúlnak le pénzt.. De neked elég érdekes a felfogásod.. ennyi erővel ne pályázzunk semmire, ne fejlesszünk semmit, ne építsünk semmit.. Felesleges pénzt Szombathelyre hozni..
    ...

    Loon01, ha visszanézed a hozzászólásaimat, nem csak abba kötöttem bele, amit megjegyeztél.
    Igen, kicsit talán furcsa a szemléletmódom, de ez azért van, mert sokkal többet várok azoktól, akik állítólag értünk "dolgoznak" (?). Hozzáteszem azt is, hogy nem várok el többet annál, amit magam is megtennék az ő pozíciójukban.
    Azt írod, ha úgy lennének a dolgok, ahogyan én leírtam, akkor itt semmi nem lenne. Rosszul látod. Nekem az a bajom, hogy itt sokkal többnek kellene lennie ahhoz képest, ami lett, ami van.
    Bizonyára hallottad már azt a klasszikus poént, hogy "komp akart lenni, de nem komplett". Az EU lehet, hogy adni fog támogatást, de hogy nem az lesz belőle, aminek lennie kell, arra mérget vehetsz. Annak csak a töredéke valósul meg, aztán kiderül, hogy elfogyott a pénz. De hova tűnt? Maradjunk annál a verziónál, amit már az óvodában belénk súlykoltak: "Elvitte a cica..."

     
  • 46jokkmokkjúnius.12.20:52ÚjVálasz

    A beruházást fizetné az unió, de a későbbi fenntartást az önkormányzatoknak kellene kigazdálkodni.

    A mostani Volánt is alig bírják finanszírozni, az igény egyre csökken. Szombathely túl kicsi a villamoshoz.

    Inkább modern buszokat szerezzenek be.

     
  • 45maxikingjúnius.12.20:06ÚjVálasz

    Szerintem nagyon klassz lenne, hogyha újra járna Szombathely utcáit a villamos! És nagyon jó! Ahogy látom arra jár mint a 3-as : Váci Mihály utca,Olad! Szerintem amúgy is jó lenne mert ha kimennénk vásárolni Oberwartba akkor mennénk villamossal, és legalább a környezetet is kímélnénk! Szerintem is SZENZÁCIÓS ötlet! HAJRÁ!!!!!!!!!!

     
  • 44samhabajúnius.12.18:27ÚjVálasz

    a villamossal biztos hogy többen utaznának mint ezekkel a buszokkal.A busz gagyi!!!Én is inkább gyalogolok vagy biciklizek.De a villamos az más:-))))Főleg ha nem 40éves leselejtezettet hoznának hanem egy légkondis szépséget amin halkan szól a zene halk a járgány ,nem büdös stb.Milyen bombán nézne ki már pár utcánk a szép villamossal csak képzeld el.Az anyagi részét illetően ma európában semmi sem elkébzelhetetlen.Aki tudja hogy mikre lehet manapság pénzt "koldulni"ha az nyitott fülekre talál és tisztességessen van kidolgozva ,prezentálva az tudja miről beszélek mert a válasz BÁRMIRE!!!!!!!Éhen Gyula bácsi mosolyog a sírjába:-))))hajrá szhely,hajrá savaria!!!!!!!

     
  • 43loon01június.12.17:52ÚjVálasz

    Egyébként minden nap szinte mindenhova busszal járok.. Talán ha délben nem kellene fél órát várni egy buszra (Derkovitstól Oladig) akkor többen járnának tömegközlekedéssel..és még erre Olad felé talán a legjobb a helyzet.. Pesten mindig csak ámulok, hogy miért szidják a BKV közlekedést.. ott vársz 5percet és jön valami.. ilyen szempontból ehhez képest ami itt van az isteni.. (jó persze a 2-t nem igazán lehet összehasonlítani..) de ilyen várakozási idők mellett szerintem nem csoda, hogy többen járnak autóval.. Ha ez a kezdeményezés normálisan megvalósulna talán többen járnának tömegközlekedéssel.. Legtöbb nagy városban a bejáró emberek leteszik az autókat a város szélén a városban meg a városi közlekedést használják.. ez csak a mi országunkban nincs meg..

     
  • 4256akelajúnius.12.17:46ÚjVálasz
    Idézet: cadgers
    Villamost azért talán senki nem vesz magának otthonra :)
    ...

    Főleg nem "mi Koldusok"...

     
  • 41loon01június.12.17:45ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Loon01, ha tisztában lennél azzal, hogy egy elnyert pályázati összegnek jelentős hányadát mire költik és kiknek adják, milyen célokra és kiknek a zsebébe vándorol, elsírnád magadat...
    ...

    Elhiszem, hogy nyúlnak le pénzt.. De neked elég érdekes a felfogásod.. ennyi erővel ne pályázzunk semmire, ne fejlesszünk semmit, ne építsünk semmit.. Felesleges pénzt Szombathelyre hozni..
    Egyszerűen másba nem tudtál kötni? vagy ez most mi volt? Őszintén kérdezem.. Mertha minden így lenne, hogy leírtad akkor itt semmi nem lenne.. :D

     
  • 40botoxjúnius.12.17:24ÚjVálasz

    Köszi Szerk. Úr!

     
  • 39szilagyijúnius.12.16:26ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Szmreko, jók a gondolataid és úgy vélem, sokak véleményét fogalmaztad meg.

    Cadgers, villamost valóban nem vesz senki otthonra, mert jobban hasznosítható az árából egy "csipetnyi".
    ...

    Kedves Botox!

    A nyugat.hu-n létezik a fórum, itt érhető el: http://forum.nyugat.hu/index.php

    Regisztráció után bárki nyithat új témát. Viszont külön regisztrációra van szükség, mert más rendszeren működik, mint a nyugat.hu.

    Aktív fórumozást kívánok!

    A szerk.

     
  • 38botoxjúnius.12.15:49ÚjVálasz

    Szmreko, jók a gondolataid és úgy vélem, sokak véleményét fogalmaztad meg.

    Cadgers, villamost valóban nem vesz senki otthonra, mert jobban hasznosítható az árából egy "csipetnyi". Pedig mimindenre jó egy villamos. Pl. a parkerdőben vagy a körtésben szerszámtárolónak (és itt be is fejeztem az ötletgyártást).

    Kedves nyugat.hu-s Szerkesztő Urak és Hölgyek! Nem lehetne egy olyan fórumot létrehozni az oldalon, ahol bárki nyithatna új témát? Annyi minden történik a városban, amiről az olvasók beszámolnának és amiről lehetne eszmét cserélni, vagy vitatkozni. Az oldal látogatottsága is jelentősen megugrana, mert sokak kedvelt időtöltésévé válna a fórum olvasgatása vagy hozzászólások írása.

    Ma pl. kabaréba illő jeleneteket láttam a pláza mögötti kereszteződésben. Rendőri karjelzéssel irányította a forgalmat két derék rendőr (le a kalappal előttük, fantasztikusak voltak). Szenzációs, hajmeresztő, szórakoztató és meghökkentő jeleneteknek lehettem szemtanúja. A közlekedők nagy részének fogalma sincs arról, hogy ilyen szituációban mik a szabályok. Olykor a gyorshajtók helyett rászállhatnának az efajta szabálysértőkre is. Szombathelyen élmény lenne közlekedési rendőrnek lenni. A pénz az utcán hever, csak be kellene szedni a szabálytalanul közlekedőktől, ahogyan azt tőlünk nyugatabbra meg is teszik. Mennyi villamosvonalat lehetne belőle építeni!..

     
  • 37isti90június.12.15:48ÚjVálasz

    Persze hogy támogatom. 20 évesen csak a szüleim emlékeiből van "tapasztalatom" a szombathelyi vilamosról, hogy milyen jó is volt villamossal a Remixbe menni dolgozni.
    Egyetértek a hozzászólóval, aki azt írta, hogy egyfajta rangot is adna a városnak! Ez természetes. A tervezett nyomvonal meg éppen kiváltaná a mai 3-as busz vonalának egy részét, amin közutodott, hogy iskolaidőben egy gombostűt nem lehet leejteni, legalább a villamosra több ember felfér és nem is szennyezi a levegőt, mint a drága jó Ikarusok...

     
  • 36szmrekojúnius.12.15:12ÚjVálasz

    Én igazán imádom a villamosokat, és leírhatatlan, mennyire sajnálom, hogy 3 éven múlott, hogy semmilyen formában sem utazhattam a szombathelyi villamoson. De ez szerintem is lázálom.

    Nem az utcák mérete az akadály. Ez csak egy hibás magyar felfogás, hogy a villamoshoz min. 20 m széles utca kell. El lehet menni Grácba, Amszterdamba vagy akár Zürichbe. A szombathelyi utcáknál talán még szűkebb utcákon is elmegy a villamos. Igaz, az ott lakók ehhez hozzászoktak, plusz rájöttek, nem kell még a budira is autóval menni. Elég oda is autóval menni, ahova már más nem megy. Pl.: a tanyára.

    De vegyük számításba, hogy egy villamost arra használnak jobb helyeken, hogy egy 4-5 km-es vonalon óránként 1200-6000 utast szállítson. Márpedig most mondták be a rádióba, hogy egész Szombathelyen tavaly egész évben csak 11 millió utas volt. Ha ezt elosztjuk az év napjaival, az üzemidőkkel, viszonylatokkal, akkor sehogy se jön ki a legalább 1000 utas óránként, viszonylatonként. Tehát a jelenlegi utazási szokásokkal üresen járnának a tuják.

    Igaz a volán karöltve a megrednelő-fenntartóval módszeresen űzte el az utasokat. Ugyanis ha kiritkítjuk a járatokat, akkor még jobban visszaesik az utaslétszám. 20 percnél nagyobb követési időköz egy városi közlekedésben egyszerűen nem szolgáltatás. Tehát olyan, mint ha az a viszonylat nem is létezne, mert mutatóban is alig vannak rajta járatok. Ha pedig lekésed a buszt, és gyalog kétszer haza érsz, mire jönne a következő, az egyenlő a katasztrófális szinvonallal. Ráadásul ha még a nagyritkán közlekedő viszonylatra egy 20-30 éves "leharcolt" buszt adnak, az további utaselriasztás.
    Persze van egy előnye a jelenlegi szombathelyi közösségi közlekedlésnek: ha nagyritkán felszállok egy buszra, tuti van ülőhely. Kivételes eset, ha át kell adni.

     
  • 35cadgersjúnius.12.15:06ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Loon01, ha tisztában lennél azzal, hogy egy elnyert pályázati összegnek jelentős hányadát mire költik és kiknek adják, milyen célokra és kiknek a zsebébe vándorol, elsírnád magadat...
    ...

    Villamost azért talán senki nem vesz magának otthonra :)

     
  • 34botoxjúnius.12.13:18ÚjVálasz
    Idézet: loon01
    Remélem lesz is valami ebből.. nagyon jó 5letnek tartom..
    Reagálnék pár előző hszekre..
    Itt nemcsak Szombathelyben kell gondolkodni.
    ...

    Loon01, ha tisztában lennél azzal, hogy egy elnyert pályázati összegnek jelentős hányadát mire költik és kiknek adják, milyen célokra és kiknek a zsebébe vándorol, elsírnád magadat, hogy mennyire naív vagy.
    (Írok egy példát. Egy iskola jelentős összegeket kap számítógépfejlesztésre. Az igazgató és a bizalmasai laptopot kapnak belőle, a számla pedig számítógépalkatrészekről szól, melyek ugyebár nem lettek beépítve az iskolai gépekbe. Az üzlet pedig, aki a számlát adja, még egy lcd tv-vel is megajándékozza a kapcsolattartót cserébe azért, hogy őket választotta. Természetresen nem a tanulók fognak rajta oktatófilmeket nézni...)

     
  • 33botoxjúnius.12.12:39ÚjVálasz

    Senior! Csípem a stílusodat. :-))

     
  • 32seniorjúnius.12.10:22ÚjVálasz

    „Partizán módra, bozótharcosként kell összerakni a 86-os gyorsforgalmi utat” – mondta Ipkovich György miniszteri biztos az avatáson. Aztán talicskában tolt néhány métert egy újságíró kollégát

    No, szóval erre nem tudja összetarhálni a lóvét, de villanyosra Felsőőrbe és Pulyára igen!?

    Margit, normális?

     
  • 31loon01június.12.10:21ÚjVálasz

    Remélem lesz is valami ebből.. nagyon jó 5letnek tartom..
    Reagálnék pár előző hszekre..
    Itt nemcsak Szombathelyben kell gondolkodni. Ez a legtöbbet azokon segíthet akik a környező településekről járnak be dolgozni, illetve kijárnak mondjuk Ausztriába.. Jelenleg ha valaki Kőszegről jár be vennie kell vonatra is bérletet, meg ha mondjuk a Derkovitson dolgozik, akkor buszra is.. Ez egyből megoldódna, ha bejönne ez a HÉV-es rendszer..
    Másrészt az autósokat se zavarnák a sinek, ha (mint itt előttem többen írták) szintbe hoznák az utakkal..
    Egyébként meg felesleges ezt az egészet összekeverni az utak kátyúzásával.. Erre van EU-s pénz.. arra meg nincs.. nem függ össze a 2..
    Remélem minnél hamarabb utazhatok az új villamosokon :)

     
  • 30mashturjúnius.12.09:59ÚjVálasz
    Idézet: falco63
    Ha erre tényleg van eu-s pályázat a legnagyobb húzás lenne, amit a reptér mellett mostanában (meg az elmúlt száz évben) hallottam.
    ...

    Jó lenne, ha átgondolt formában megvalósításra kerülne. A villamos szerintem nem képezne nagyobb akadályt, mint az autóbusz, hiszen a síneken is lehet autóval közlekedni és a pöfékelő busz sincs levegőből, hogy át lehessen rajta hajtani.

     
  • 29botoxjúnius.12.09:20ÚjVálasz

    Mindamellett, hogy a mélytengeri kikötő létesítését a Perint patakon a szombathelyi villamosberuházással egyenlő mértékben tartom aktuálisanak, nem tűnik annyira irreálisnak a villamosközlekedés kiépítése a rendelkezésre álló hely szempontjából, mint amennyire kifejezték aggodalmukat néhányan a fórumon ezzel kapcsolatban. Szombathely közlekedési rendjére már régóta ráférne egy alapos rendezés. Kezdve olyan apróságokkal, mint a lámpák összehangolása, folytatva az üdvözítő "Szereljük le együtt a táblákat!" kezdeményezéssel, a csatornafedelek szintbe emelésével. Városunkban több helyen vannak egymástól néhány tíz méterre párhuzamosan kialakított utcák. A Paragvári utca vonalában a Sugár úton bőven elférne a villamosvonal, de a Rákóczi és Mátyás király utcák ellentétes irányban történő egyirányúsítása már a villamosvonal kiépítésének tervétől függetlenül is régóta aktuális véleményem szerint. De ugyanez a logikus egyirányúsítás számos kisebb párhuzamos utcára is észszerű lenne. Ahol pedig a villamos pályákat hely hiányában elképzelhetetlennek tartjuk, ott ne feledkezzünk meg arról, hogy az úttest szintjébe épített sínpárral lehetővé tehető, hogy ahol villamos jár, ott autók is közlekedhessenek. Gondoljunk Európa számos nagyvárosára (pl. Graz, Wien), ahol villamos és gépkocsik a belvárosban, sőt, az óvárosban is egyanazon forgalmi sávon közlekednek. Szombathely nem bonyolítana akkora nagy villamosforgalmat, hogy ez az autós közlekedést megbonyolítaná. Persze lehetne Szombathelyen is komoly villamos hálózat, és sokan támogatnák is, ha a Vasi Volán helyijáratos füstkazánjait felváltanák a villamosok. (Persze itt is az üzleti-, politikai és személyes érdekek közbeszólnak.) Az Ausztriába vezető sínpárokat le lehetne fektetni a városban is, ha pedig a villamos-közlekedés kiépítésének költségvetéséből még az utakra is csurranna egy "vékonyka" aszfaltréteg, az maga lenne a mennyország.

     
  • 28charliejúnius.12.08:27ÚjVálasz

    Ahogy nézem a képeken lévő villamosokat, amit akarnak, nincs egy olyan sem, ami dízel, városi hálózatról, nagyvasúti hálózatról mehetne.

     
  • 27charliejúnius.12.08:23ÚjVálasz

    Az elővárosi vonalat úgy kellene megvalósítani, hogy a vasúttal együtt, azonban a MÁV ilyenbe nem igen megy bele (tehát a Kőszeg felé menő pálya használata kilőve).

    Ha már építenek, akkor érdemes lenne Bucsu fele a pályát megépíteni (akár most kivinni Rohocnig, végül is majdnem odáig jó állapotban megvan az osztrákoknál).

    Gencsapáti, Gyöngyösfalu felé is mehetne (aár a vasúttal együtt, mert azért nem mindegy, hogy a vasút kint van a város szélén, vagy bent a városban).

    A belvárosból meg ki kell tiltani az autókat. Ne legyen már egy hatalmas parkoló a város.

     
  • 26falco63június.11.23:51ÚjVálasz

    Ha erre tényleg van eu-s pályázat a legnagyobb húzás lenne, amit a reptér mellett mostanában (meg az elmúlt száz évben) hallottam. Én Szombathely-Sé és Ausztria felé (utóbbit csak az eu-s pénzek miatt) tudnám elképzelni hév jelleggel. Óriási húzás lenne. De nehogy megint a pártokat lássák egyesek az ötlet mögött, hanem a hihetetlen lehetőséget és a város,térség kiugrásának lehetőségét.

     
  • 25anonymusjúnius.11.23:03ÚjVálasz

    Kedves hozzászólók! Megismétlem, hogy üdvözlöm a tervet, hogy ismét legyen városunknak villamosa. Viszont a tervezett útvonallal és néhány hozzászólóval nagyon nem értek egyet. A tipikus dögöljön meg a szomszéd tehene is felfogás... Ha már én tehetem meg (nem akarok, nem érdekel, stb.), hogy autóval járok akkor dögöljön meg az összes autós és tartsunk be nekik minél jobban. Ezt miért kell csinálni? Nem mellesleg minél jobban betartasz az autósoknak annál nagyobb dugó lesz, következésképpen annál több káros anyagot fogsz szívni. Szóval közös érdeknek tartom, hogy ha lesz villamos az olyan útvonalon járjon amin nem tart be az autósoknak.

     
  • 24belabojúnius.11.22:41ÚjVálasz

    Ez egyáltalán nem álom, ha 120 évvel ezelőtt meg lehetett csinálni, akkor most miért nem lehet?

    Amúgy én villamossal jártam a nagylajosba, szépen felszálltam a kálváriánál, és mentem a főtérig.

    Ma teljelsen kézenfekvő, hogy a villamos nem 1 m-es nyomtávú, és tud közlekedni a vasútvonalakon is. Ami pedig Debrecent illeti, én még emlékszem, hogy a 4-es villamos indult a Csapó utcából. De ott is megszüntették, és most kapaszkodnak egy második vonalért.

    Szelyen nem is az a baj, hogy nincs villamos, hanem hogy igény sincs a normális helyi közlekedésre. A 80 percenként járó buszokon alig utazik valaki.

    Amikor volt villamos, ami 6-7 percenként járt a kálvária és az állomás között, a mai városháza elől indultak a helyi buszok. Negyedkor és háromnegyedkor kifelé, félkor és órakor vissza. Kámonba, Oladba, Herénybe, Csititóig. De akkor Szhelynek más volt a státusza. Akkor nem arról szólt, hogy mindenki mindenki ellen :-)

     
  • 23savasjúnius.11.21:33ÚjVálasz

    Aludj el szépen, kis Balázs!

     
  • 22cadgersjúnius.11.21:05ÚjVálasz
    Idézet: liget01
    remélem ha meglesz a kisz-telep felé is jönni fog, mert a tervekben nem nagyon vettem észre...
    ...

    Szerintem ne nagyon reménykedj, Debrecenben több mint 30 évet kellett várni mire rájöttek hogy kell mégegy vonal.

     
  • 21liget01június.11.19:35ÚjVálasz

    remélem ha meglesz a kisz-telep felé is jönni fog, mert a tervekben nem nagyon vettem észre...

     
  • Én támogatom a villamost!!! Menjen az a sok kényelmes ember gyalog, biciklivel, vagy esetleg villamossal. És akkor nem lenne ennyi elhízott ember. Na és persze mi biciklisek nem szívnánk annak a sok autónak a kipufogógőzét.

     
  • 19seniorjúnius.11.19:23ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Senior - nevedből ítélve vén trotty, de bizonyára nem, hiszen komoly küldetésed van még ezen a bolygón, melyhez máris megnyerted Botox ÚR személyében az első támogatót.
    ...

    Rossebem van nékem, nem küldetéstudatom! Csupán arról van szó, hogy ekkora baromság mellett az ember nem tud szó nélkül elmenni. Egyébiránt a botox hatása, hogy ennyire fantáziadús Ön?

     
  • 18qwm1wzjúnius.11.18:51ÚjVálasz
    Idézet: peu206
    Ne a villamos csilingeljen az utcákon hanem az útépítők daloljanak munka közben.
    ...

    Ezt az unió támogatná, kátyúzást meg járdaépítést nemigen. 30 év múlva már nem biztos, hogy ennyire könnyen osztogatnak majd Magyarországnak eu-s pénzeket mint ma, mert akkor már lesz helyettünk Albánia, Fehéroroszország, Törökország...

     
  • 17peu206június.11.18:21ÚjVálasz

    Ne a villamos csilingeljen az utcákon hanem az útépítők daloljanak munka közben.
    Először az utakat kellene rendbe tenni, a kerékpáros és gyalogos közlekedést biztonságosabbá tenni nem pedig ilyen hülyeségeket kitalálni.
    Ennyi felesleges pénze van a városnak????? Nem hinném.

     
  • 16kockacukor87június.11.18:17ÚjVálasz

    Én támogatnám a villamos gondolatát!

    1. Nem zavarná anniyra az autósokat, mivel a pályavonal hossza alapján, max 2 villamos műküdne. De persze ettó is függ milyen tervekkel jönnek elő, mert 3-4 villamossal is meg lehetne oldani a közlekedést.
    2. Valaki írta, hogy mindenhova el lehet jutni 10-20 perc alatt gyalog, biciklivel. Akkor miért használják sokan az autót? Tegyék le... amúgy feltűnt már nekem, hogy az autósok 80-90%-a egyedül furikázik, hiába dolgoznak egyanazon a munkahelyen... ha megoldanák az együttjárást, kevesebb probléma adoódna.
    3. Ha nem a Vasivolán lesz a villamos üzemeltetője, az még jól is kisülhet, mert lesz egy konkurenciája a busztársaságnak... ha olcsóbban lehet utazni a villamoson a különböző lakótelepekre, akkor valószínűleg többen választják ezt az utazási módot.

    Hozzá kell tennem, az utak szűkössége, télleg gondot okozhat, de szerintem megoldható.

    Tény, ezeket a szutyok buszokat is le kéne cserélni, de ez inkább a vasivolánra tartozik

     
  • 15samhabajúnius.11.17:54ÚjVálasz

    Ez a legnagyobb ötlet az utobbi időben.Full király lenne.És ne feledjüka villamos egy városnak szerintem ad egy rangot,főleg ahogy ezek ma már kinéznek.És valóban számtalan előnye van a busszal szemben. És a villamosra szivesebben szálnának az emberek halkabb,nem zötyög,légkondis stb,stb,stb.

     
  • 14qwm1wzjúnius.11.17:43ÚjVálasz

    Egyből az autós kockák ugrálnak, hogy ne legyen villamos az utcán... Talán inkább gyalog vagy biciklivel kéne járni városban, ha már úgyis MINDEN 10 percen belül elérhető a városban.
    Régen is volt vasútvonal Oberwart felé, meg a városban villamos. Csakhát pénz nem volt már felújításaikra, illetve fejlesztésükre. Ebből levonva tehát volt időszak, amikor működött!
    Inkább egy ilyen villamos húzzon el az orom előtt, mint 3 Olad felé tartó Ikarus bűzgyár a Thökölyben. Ha az EU látna fantáziát benne, akkor miért ne csinálja meg a város?? Inkább azon gondolkozzatok kedves negatívak, hogy milyen ötletekkel, tervekkel lehetne pályázni EU-s pályázatokon.

     
  • 1356akelajúnius.11.17:34ÚjVálasz

    Nyílván nem e fórumon fog eldőlni a kérdés, hiszen úgy látom az eddigi 10-en hozzászólásból egyedül Cadgers az, aki messzebb is képes látni, vagy már találkozott a gondolattal, sőt netán alaposabban végiggondolta a lehetőséget (ami nem létezett ezideig ugyebár...

    És ez miért is lenne megint politikai kérdés? Ugyanmár!
    (Mondom ezt én, aki soha nem voltam baloldali)
    És igen, nem szégyenlem bevallani, a nosztalgia is elég erős bennem is! (Ez a mondat Önnek szól Senior Uram!)

    Ami véleményem szerint fontos indok a villamosra:
    - Környezetkímélő(bb)
    - Biztonságos(abb)
    - Olcsó(bb)
    - Gyors(abb)

    Esetleg még ennyit szólnék:
    Túl sok a gépjármű Szombathelyen, büdös és egészségtelen levegő van miattuk (is)!

     
  • 12botoxjúnius.11.16:39ÚjVálasz

    Senior - nevedből ítélve vén trotty, de bizonyára nem, hiszen komoly küldetésed van még ezen a bolygón, melyhez máris megnyerted Botox ÚR személyében az első támogatót. A Te ötleted sokkal emészthetőbb. Rengeteg attrakciót lehetne a mélytengeri kikötőre építeni. Haléttermeket tengeri specialitásokkal, vízi sportolási lehetőséget, csúszdaparkot, strandot, delfin show-t, bálnasimogató hajótúrákat, búvároktatást és atomkísérleteket, kikötőt az oberwarti és oberpullendorfi barátainknak, és még sorolhatnám. A metró gondolata is frappáns. Én egy olyan városi óraszerkezetet szeretnék, aminek a tengelye a víztorony, méretével pedig a Guiness rekordok könyvében is kiérdemelne magának egy bekeztdést. Hatalmas mutatója minden órában a város egy-egy nevezetes pontján hozná működésbe az attrakciót. Reggel korán városi ébresztőt fújna a tűzoltózenekar, későbbi órában párnacsata, majd azt követően esernyős tánc, de jutna arra is egy időpont, hogy plakátragasztgató a városatyák laposra verjék egymást, esetleg elinduljon a menetrend szerinti fogaskerekű vasút az oladi dombra.

     
  • 11ratt_724június.11.16:35ÚjVálasz

    Szép kis terv mondhatni nem rossz.
    Alapszabályként elfogadható, hogy villamost két ok miatt építenek:
    - szükséges, mert az útvonalon járó TÖMÖTT csuklós buszok követése 5 perc alatti, és elég nagy a zsúfoltság
    - kib@szott sok pénz van és városformáló erőnek sem utolsó

    Az első verzió itt nem játszik, a másodikat meg pár francia várost kivéve nem sokan engedhetik meg maguknak. IMF hitel ideje alatt tuti nem...

     
  • 10rma09június.11.16:18ÚjVálasz

    Ha nem fér el az utcán, akkor menjünk a föld alá: METRÓT SZOMBATHELYRE!!!

     
  • 9seniorjúnius.11.15:57ÚjVálasz
    Idézet: botox
    Jó lenne, ha egyszer végre nem a városlakók egyes szegmenseire, hanem globálisan az egész lakosságra gondolnának.
    ...

    Jaj ne húzza fel annyira magát Hölgyem!
    /Ámbár Tom Jones-t elnézve akár Uram is lehet./

    Ez az egész dolog gazdaságilag, földrajzilag, stb. annyira abszurd, hogy nem is értem egyáltalán miért foglalkozunk vele. Én speciel mélytengeri kikötőt építenék a Perintre.

     
  • 8botoxjúnius.11.15:45ÚjVálasz

    Mielőtt egyebek mellett a helyesírásomat is elkezdik ócsárolni a kedves ellenlábasok, az ÉSSZERŰSÉG helyett természetesen ÉSZSZERŰSÉG-et akartam írni. /Ejnye, ez a kábel nélküli klaviatúra! :) /

     
  • 7botoxjúnius.11.15:42ÚjVálasz

    Jó lenne, ha egyszer végre nem a városlakók egyes szegmenseire, hanem globálisan az egész lakosságra gondolnának. Előbbre való lenne, hogy a járdák és az úttestek járhatóbbak legyenek - hiszen azokat mindannyian használjuk. Oberwartba és Oberpullendorfba villamosvonalat??? Kinek mi dolga lenne ott? Az árak az egekben, idegenforgalmi látványosság a korábban látványosságként bemutatott zsibvásáron kívül semmi. Max. annyi hasznunk lenne belőle, hogy kevesebb ittas osztrák kalézolna az útjainkon. Hozzanak minden csatornafedelet az úttest szintjére, szűntesség meg a felfagyásokat, ésszerűsítsék a város közlekedését és telepítsenek végre közlekedési lámpákat azokra a helyekre, ahol már nem egy embert ütöttek el és fognak is még. Na és persze sokaknak nem lenne az sem ellenére, ha az összes volt és jelenlegi városatya megtanulna a földön járni és az ésszerűség keretein belül törekednének a már meglévő közjavak rendbehozatalába pénzt pumpálni (miután a saját zsebüket bevarrták).

     
  • 6anonymusjúnius.11.15:40ÚjVálasz

    Üdvözlöm az elképzelést, hogy újra legyen villamos Szombathelyen, de a tervezett nyomvonal aggasztó. Nincs hozzá elegendő hely, márpedig nem úgy kéne megvalósítani, hogy az autósokat szivassa. A Vörösmarty a Tököly és a Kiskar utcákban hol kívánják elvinni a vonalat úgy, hogy közlekedni és parkolni is lehessen? A Rohonci utat és a Petőfi Sándor utcát sem kéne 2x1 sávra csökkenteni, bár a Rohoncin talán még lenne hely a szélesítésre. Szóval ezen azért még gondolkodni kéne, mert gondolom a fél várost nem akarják ledózerolni a villamos kedvéért.

     
  • 5botoxjúnius.11.15:29ÚjVálasz

    Hatalmas ötlet és hatalmas lehetőség -> anyagi szempontból mindazok számára, akik megint lefölözik a beruházás során ide oda csúszó pénzeket. Ismét kitaláltak valamit, amiből gennyesre kereshetik magukat. Nem lenne célszerűbb reális és meglévő problémákat megoldani? Akinek nincs autója, annak a busz tökéletesen megfelel, sőt, ebben a városban gyalog vagy biciklivel is könnyen eljut az ember az úticéljához. Aki pedig rendelkezik autóval, nagyon jól tudja, hogy milyen járhatatlaak az utak és mennyire kaotikus a város közlekedési struktúrája. Tisztelt (?) nagyokosok és városvezetők! Hozassátok rendbe a város úthálózatát, utána legyenek merész álmaitok!!!

     
  • 4seniorjúnius.11.15:19ÚjVálasz

    Elképesztő, szenzációs, + hurrá!
    Engem az egészben az aggaszt, hogy a bürgermájszter korombéli! Akkor számolhatok vele, hogy lassan nálam is jelentkezni fognak ilyen -, hogy is mondjam- aggasztó tünetek?

    No azért csak virágozzék Szombathely! Magyarul is.

     
  • 3cadgersjúnius.11.15:08ÚjVálasz
    Idézet: convention83
    Na ez az amire nincs szükség.
    1. drága
    2. nincs akkora utasforgalom, hogy megérje üzemeltetni
    3.
    ...

    1. - mi nem az, ami jó?
    2. - miből gondolod hogy aki buszra nem ül, az villamosra sem fog?
    4. - a kettő nem zárja ki egymást
    5. - ha annyira zavarná akkor nem lenne sokszázezer másik városban, nem gondolod?
    6. - nem is te lennél ha ezt kihagytad volna

    Éljen a vili!!! Remélem lesz belőle valami!

     
  • 2convention83június.11.14:40ÚjVálasz

    Na ez az amire nincs szükség.
    1. drága
    2. nincs akkora utasforgalom, hogy megérje üzemeltetni
    3. sokkal kevesebb pénzből rendbe lehetne hozni a buszközlekedést környezetbarát alacsonypadlós buszokkal
    4. akkor már inkább troli járjon a vonalon
    5. zavarná az autóközlekedést, Szombathelyen bárhova el lehet jutni 10 percen belül autóval, a villamos ezt lassítaná
    6. szerintem ez egy megalomán lokálpatrióta kezdeményezés szavazatot biztos lehet vele szerezni meg jól hangzik de ha elolvassátok 1-5-ig akkor kiviláglik, hogy nem jó ötlet. Politikai oldaltól függetlenül egy baromság.

     
  • 156akelajúnius.11.14:28ÚjVálasz

    Már több évvel ezelőtt kezdeményeztük sokan a dolgot!
    Rendkívül örülök, hogy végre újra előjött a gondolat! IGEN! EZT KELL!

    FLOREAT SAVARIA!

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

 

 

Hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés
 
 

Hirdetés