Vitézy: 2016 van, egyre több embernek fontosabb az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés

Lehangoló hírre reagált optimista kicsengéssel Magyarország talán legjobb tömegközlekedési szakembere. Akit egy éve kirúgtak a BKK éléről.
 
 

Vitézy: 2016 van, egyre több embernek fontosabb az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés

Lehangoló hírre reagált optimista kicsengéssel Magyarország talán legjobb tömegközlekedési szakembere. Akit egy éve kirúgtak a BKK éléről.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Vitézy: 2016 van, egyre több embernek fontosabb az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés

Lehangoló hírre reagált optimista kicsengéssel Magyarország talán legjobb tömegközlekedési szakembere. Akit egy éve kirúgtak a BKK éléről.

Mielőtt bármit ideírnánk, hadd mutassunk egy fényképet a budapesti Rákóczi útról. Ez egy valaha szebb napokat látott sugárút Pest kellős közepén, az Astoriától egészen a Keleti pályaudvarig, ami mára egy hatsávos, autópálya-a-városban jellegű brutális betonszmogkígyóként funkcionál (itt fotóriportot is közöltünk róla). A villamost a hetvenes években száműzték innen, az azóta felajzott borzasztó környezeti terhelés miatt pedig szellemboltok sokasága szegélyezi, hiszen sétálni aligha élmény itt. Lakni pedig felér egy sor életre szóló légzési problémával.

Ilyen most:

És akkor most mutatnánk, hogy a 2014 végén menesztett Vitézy Dávid - aki gyerekkora óta megszállottja a fővárosi közlekedésnek, tízévesen már buszok vezetőfülkéjébe kéredzkedett be kíváncsiskodni, és még húszéves sem volt, amikor egyesületet alapított a témában, hogy majd innen jelölje a BKK főnöki székébe ugyanaz a Tarlós István, akinek négy év elteltével szálkává duzzadt a szemében, talán épp fiatal kora miatt, hiszen még ma is csak 30 éves - milyen képpel osztott meg pár gondolatot a hétvégén a Facebookon.

Ez itt egy látványterv a húgyszagú, lepukkant Blaha Lujza tér mellett szaladó Rákóczi útról. Talán ilyen lehetett volna pár éven belül, ha Vitézyt nem penderítik ki hataloméhes, hülye módon a BKK vezérigazgatói székéből. Ezt a projektötletet törölték tavaly.

Ilyen lehetett volna:

Igen, itt visszafejtették volna a sok autós sávot, főszerepet szánva a buszoknak, és még bringasáv is került volna az összképbe, ahogyan az egy előremutató, példaértékű európai nagyvárosban illik. És még a fáknak is lett volna hely bőven. Az ilyen jellegű egészségbarát átalakítások azonban, úgy tűnik, egy ideig félre lesznek tolva: Budapest főpolgármestere tavaly decemberben

képes volt olyat kimondani a szájával, hogy "a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált."

Vagyis míg a haladó szellemiségű nyugati városok épp arra törekednek, hogy az autókat kitakarítsák a belvárosokból, és a köztereket visszaadják az embereknek, addig Magyarország vízfejében éppen hátat fordítanának a jövőnek. Erre, illetve arra hírre reagálva, hogy a BKK-t is szétaprózza a főváros, Vitézy tanulságos gondolatfutamot közölt a Facebookon.

Úgy mint:

2016 van és nem lehet letagadni a klímaváltozás és az autóforgalom által okozott levegő- és zajszennyezés hatásait, azt, hogy az autóforgalom okozta környezetszennyezés miatt rengeteg ember előbb hal meg vagy betegszik meg a városainkban.

2016 van és a most felnövő generációk a legjobb okostelefont ezerszer többre tartják, mint a saját autó "kényelmét" és egyáltalán nem az a jövőképük, hogy ha felnőttek lesznek, minél nagyobb és minél több autójuk legyen.

2016 van, a városi kerékpározás sikerét nem lehet megállítani vagy visszafordítani.

2016 van és egyre több embernek fontos az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés.

2016 van és az emberek otthonról munkába, iskolába vagy szórakozni, találkozni nem egy konkrét közlekedési móddal akarnak eljutni: nem megrögzött autósok, tömegközlekedők, biciklisek, hanem attól függően, hogy hova mennek, mennyire sietnek, milyen az időjárás, mennyi cuccuk van és még ezer saját szempont szerint hoznak döntést a különböző közlekedési módok kombinációiról, köszönhetően a modern technológiák megjelenésének is (Bubi, autómegosztás, Uber, online utazástervezési lehetőségek, stb).

"A jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni"

A nemrég a közlekedési múzeum élére kinevezett Vitézy szerint ezért is súlyos hiba közlekedési módonként szervezni az intézményrendszert. És mindezek ellenére mégis képes derűsen látni a jövőt: azt írja, biztos benne, hogy ha most éppen visszafelé is indult Budapest a közlekedés terén, biztos benne, hogy a jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni - és épp a fenti trendek, kihívások, szemléletváltás miatt lesz még egységes és korszerű szemléletű közlekedéspolitika a magyarok fővárosában.

A teljes posztot itt lehet elolvasni, teccikelni, kommentezni.

 

 

A független sajtó a vidéknek is jár! Támogasd a Nyugat.hu-t!

Budapesten kívül szinte már nincs olyan média, amelyet hozzá közeli üzletembereken keresztül ne vett volna meg, vagy ne befolyásolna a kormány. Te azonban itt is szeretnél olyan híreket olvasni, amiket nem befolyásol a mindenkori hatalom, vagy a gazdasági élet szereplői. Olyat, amely a te érdekeidet is képviseli. Támogasd a legnagyobb független vidéki médiát, a Nyugat.hu-t!

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés