Rosszul voltak az utasok, szolgálaton kívüli rendőrnő nyittatta ki a veszteglő railjet ajtóit

Hat óra késéssel ért haza olvasónk Budapestről Sárvárra, és közben megtapasztalhatta a vonatozás sötét oldalát.

"Tegnap fél négykor indultunk a Keleti pályaudvarról a Bécsen át Münchenbe tartó Railjettel" - mesélte sárvári olvasónk. Az volt az útitervük, hogy Győrben átszállnak a celldömölki, majd ott a sárvári vonatra.

Épp hogy elhagyták Budapestet, amikor még Biatorbágy előtt, a nyílt pályán megállt a vonat. Ráadásul olyan helyen, ahol mindkét oldalon magas falak határolják a vasúti pályát. Nem volt térerő, és senki sem tudott semmit, nem kaptak tájékoztatást - mondta olvasónk.

Fél óra múlva jött a kalauz, és közölte, hogy leszakadt a felsővezeték, előttük áll egy tehervonat a pályán. 2-3 óra múlva érkezik egy dízelmozdony, ami visszavontatja a személyvonatot Kelenföldre. A vonaton azonban nem volt áram, így nem működött a klíma sem, az ablakokat nem lehetett kinyitni. Nagyon meleg volt, és a levegő is elfogyott - részletezte olvasónk.

Összezárva a levegőtlen kocsiba - olvasónk fotója
olvasó

Többen is rosszul lettek, és hiába kérték, hogy nyissák ki a kocsi ajtajait.

Végül egy szolgálaton kívüli rendőrnő lépett közbe,

elővette az igazolványát, és felszólította a kalauzt, hogy nyissák ki az ajtókat. Így aztán kinyitották a kocsiajtókat, és kitámasztották a belső átjárók ajtajait, ettől enyhült a meleg és érkezett friss levegő is.

Az utasok a vécéket sem használhatták, a vonaton lévő büfé is bezárt, csak annyi vizük és élelmük volt, amit magukkal vittek, többen is kisegítették azokat, akiknek nem volt vizük. Közben a mellettük lévő másik sínpáron haladtak a vonatok. Többen le is szálltak, és elindultak gyalog Biatorbágyra, azzal, hogy nekik időre kell érkezniük.

Utasok a nyitott ajtónál - olvasónk fotója
olvasó

Két órával később aztán megérkezett az új mozdony, de közben kiderült, hogy a railjet mögött egy másik tehervonat is áll a vasúti pályán. Így a nemzetközi railjet két tehervonat közé szorult. A dízelmozdony a tehervonatot és a személyvonatot egyszerre kezdte el visszafelé húzni, nagyon lassan, Budaörsig.

Ott átállították a másik sínpárra a vonatot, és végre elindultak Győr felé. Bicskén azonban közölték az utasokkal, hogy át kell szállniuk az IC-re, amit a GYSEV küldött értük, Olvasónk szerint mintegy 400 ember szállt át az IC-re.

Jóval este kilenc óra után érkeztek Győrbe, ahol azért érték el az eredetileg 21:33-kor induló szombathelyi vonatot, mert az egész vonalon, és a csatlakozó járatokon hatalmas késéssel közlekedtek a vonatok.

Olvasónk Szombathelyről már csak úgy tudott hazajutni Sárvárra, hogy a Szombathelyen lakó testvére hazavitte autóval.Így végül sok megpróbáltatás után, több mint hat órás késéssel érkezett haza.

A történet hivatalos verziója

A MÁV hivatalos oldalán adott tájékoztatást a történtekről, a felsővezeték-szakadás után óránként, két óránként közöltek friss információkat.

Mint írták, Budaörs és Biatorbágy között egy tehervonat áthaladása közben leszakadt a felsővezeték, így a vonalon nem volt vonalfeszültség. A Keleti pályaudvarról 15:30-kor München felé elindult 68-as Railjet járat haladt a balesetben érintett tehervonat mögött, amit közben utolért a következő tehervonat, így a Railjet két tehervonat közé szorult.

A vasúttársaság egy dízelmozdonyt küldött a helyszínre, ami a Railjet-szerelvényt és a mögötte várakozó tehervonatot összekapcsolva húzta vissza Budaörsig. A Railjet Budaörstől Bicskéig a másik vágányon közlekedett, onnan utasai a Bicskéről Sopronba induló Soproni Közgáz IC-vel (IC 946) utazhattak tovább Győrig.

A vezetékszakadás következtében több járat is kimaradt,köztük több nemzetkeközi vonat is, az elindult járatokon és a szárnyvonalakon 60-120 perces késésekkel kellett számolni.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem