Új köntösbe bújt az iWiW, de segíthet-e ez rajta?

Szellősebb profiloldal, nagyobbra nőtt képek, keskenyebb fejléc, piros push-üzenettel jelzett értesítések és üzenetek - folytatódik a legnagyobb magyar közösségi oldal facebookosodása. Megszólaltattuk az iWiW vezetőjét is.

Most is rengeteg tök jó feature van az iWiW-en, amit sajnos vagy nem találnak, vagy nem tudják használni mert nem jó a felület. Na ezeket kell jól átgyúrni úgy, hogy ne kapjon mindenki szívbajt, ha belép az újra

- írta még októberben a Designpirates oldalán Kövesházi Dániel, a Mito grafikusa, aki nem titkolta, hogy az ő keze nyomán (is) fog megújulni az oldal, amire egy ideje már nem csak az élesszemű programozók, online marketingesek és egyéb webmunkások tekintettek ferde szemmel, de az átlagfelhasználók közül is sokan fordultak el tőle - leginkább a Facebook felé, ami magyar nyelvű változatával itthon is jókora robbanást okozott.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

December 17-én érkezett el a nap, hogy új időszámítás kezdődjön az iWiW életciklusában: aki aznap reggel rutinos mozdulattal belépni készült az oldalra, azt egy egészen más, új köntösbe bújtatott platform fogadta.

ez volt a mézesmadzag...
-

Néhány percnyi, az oldalon való lavírozás után kiderül, hogy azt a mögötte álló időszakhoz képest, a letisztultság jegyében igazi kezesbáránnyá szelidítették: eltűntek a cirkuszba illő grafikai elemek, már nem torlódnak egymásra információk, nem kell vért izzadni egyik-másik funkció megkeresésével, és mindenekelőtt nincs az az érzésünk, hogy egy tíz évvel ezelőtti felületen járunk.

Erre mondják, hogy javulás a felhasználói élményben.

...és így néz ki az új profiloldal
-

Elkéstek volna?

A végre-valahára kevésbé helyfoglaló, karcsú fejléc, a halványítással jelzett olvasott üzenetek, a lekerekített sarkok, a lenyíló menük, a profiloldalak és az üzenőfal szellőssége mind azt a benyomást keltik, hogy igen, már a jelenben járunk. Felmerül azonban a kérdés: időben történt-e mindez? Nem ült-e túl sokáig a babérjain az iWiW vezetősége, abban a hitben, hogy ha még a nyári uborkaszezonban is naponta egymillióan keresik fel az oldalt, vagy hetente 800 ezer új képet töltenek fel a felhasználók (az adatok innen származnak), akkor elég ölbe tett kézzel ülni? Nem ment-e már el ez a vonat?

Úgy gondoltuk, kérdéseinket egy primér forrásnak, Kovács Gergely iWiW-vezetőhöz szegezzük. Íme, az ő válaszai.

- Az iWiWet régóta emlegetik sokan, főleg a webes és kommunikációs szakmán belül úgy, hogy egy nehezen menthető, elöregedett állatorvosi ló, nem több egy online telefonkönyvnél, ésatöbbi. Ezek a - nyilván általatok is ismert - vélemények sarkalltak titeket arra, hogy most már nagyobb léptékű változásokat is bevezessetek, vagy egyébként is napirenden volt már ez a kérdés? Miért épp most történt meg a váltás?

Kovács Gergely: - Nem, bár szembesültünk ezekkel a véleményekkel, nem gondoljuk, hogy kis léptékkel haladtunk volna előre. Sőt az idei év egy kifejezetten erős, legalábbis termékfejlesztési szempontból komoly eredményeket felmutató évnek minősíthető. Először is tavasszal jöttünk ki az iWiW Kapuval, ezt követte nyár végén az Események, majd a Tetszik-Nem tetszik gomb megjelenését a Klub megújulása és a Chat követte.

Ezt a sort zárja a Redesign. Ez azonban az előzőekkel párhuzamosan haladó giga projekt volt. A közel fél éves előkészítést követő, fél éves kivitelezés következménye az, mellyel a felhasználók a mai napon szembesülhettek. A váltás mindenképpen időszerű volt abból a szempontból is, hogy hosszú ideje nem történt a designt illetve a navigációt érintő változtatás. Pontosabban az újabb ás újabb funkcióknál próbáltunk az épp aktuális trendeknek megfelelően eljárni, és ezeket beleszorítani a keretbe, ez okozott egy viszonylag kaotikus állapotot, stílusbeli különbözőséget, kusza navigációt az oldalon belül. Ennek feloldására, a navigáció és használhatóság újragondolását szem előtt tartva indultunk neki anno a redesignnak.

- Vegyünk egy júzert, aki lemondott az iWiWről a Facebook javára. Őt mivel próbáljátok meggyőzni, hogy érdemes lehet visszatérnie?

KG: - A redesign elsődleges célja a jelenlegi felhasználói tábor megtartása és a passzív felhasználók reaktiválása. E mellett természetesen kerültek bele olyan újítások is melyek visszacsábíthatnak felhasználókat pl. az egyszerűsített ismerősi csoportosíthatóság, vagy a különböző szempontok szerint szűrhető hírfolyam, de itt kell megemlíteni a teljesen átdolgozott kép végoldalt és egyáltalán a mindent átszövő képek megjelenítését is.

- Mi a helyzet a gyorsasággal, a szervergondokkal? Sokan nem is a kinézetet, hanem ezt róják fel nektek kritikaként.

KG: - Utoljára a 2007-es év szólt a szerver gondok konszolidálásáról. Azóta nem küzdünk ilyen jellegű problémákkal. Ezt, azon túl, hogy egy klasszikus magyar felhasználói beidegződés: "az iWiW lassú" mondás mellett, egy másik szükséges rossz, mégpedig a bannerek okozta lassítás okozza. A redesign egyik célja volt az is, hogy a bannerzajt csökkentsük, optimalizáljuk a megjelenéseiket. Mindemellett ugyan nem került sor a teljes kód újraírásra, de bizonyos részeit frissítettük, mely így egy rendkívül korszerű és reményeink szerint a felhasználóink elvárásait is kiszolgáló gyorsaságot okoz.

- Úgy hallani, 2011-ben még tovább mentek, egyesek nagyobb nyitásról beszélnek. Mit lehet tudni erről? A redesign csak egy átfogóbb paradigmaváltás kezdete?

KG: - Egyelőre nem szeretnék részleteiben erről nyilatkozni, mindazonáltal annyi elmondható, hogy az "egyesek" által hangoztatottak helyes információk. A redesign, az éves roadmap lezárása mellett valami újnak is a kezdete egyben. Egy jelentős, privacy szempontból átgondolt, nyitást tervezünk a keresők irányába, illetve technológiai értelemben is rugalmasabbakká válunk, mindemellett erősen rákoncentrálunk majd helyi szolgáltatások megjelenítésére, helyi tartalmak behúzására is.


A hivatalos válasz biztató - de hát annak is kell lennie, ha egyszer saját gyerekről van szó -, mégsem mehetünk el a tény mellett, hogy a Facebook már itthon is bivalyerősen gyalulja a sokak által régóta cikinek tartott, érthetetlen módon még mindig meghívásos alapon működő iWiWet.

Amire pedig valószínűleg nem fognak egykönnyen visszatérni az átpártoltak, azon egyszerű oknál fogva, hogy a Facebook még mindig jóval többet tartogat a user számára: izgalmas profiloldalt, mindenféle címkézési opciót, remekül kezelhető rajongói oldalakat, és például egy keresésre sem érkezik rajta olyan válasz, hogy túl sok a találat, úgyhogy leszünk szívesek szűkíteni a feltételeken. Nem utolsósorban pedig olyan kampányt lehet vele egy brandnek - vagy akár csak egy baráti összejövetelnek! - köríteni, hogy az egyszeri marketinges megnyalja a tíz ujját utána.

Az érdekelt fél megszólaltatása után most az Önök véleményére vagyunk kíváncsiak: tetszik-e az új iWiW külső, öröm lesz-e így használni? Írják meg kommentben!

adó 1% nyugat.hu 2025

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!

A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Életmód