Átverés szintű erőszakossággal zaklatják az NKM ügyfeleit

Itt már nem egyszerűen arról van szó, hogy egy “magántelefonszámról” érkezik egy hívás, mely egy biztosítási lehetőséget kínál az ügyfél számára. Nem, a hang a telefonban arról tájékoztat, hogy milyen előnyös biztosítást kötöttünk már meg!
 
 

Átverés szintű erőszakossággal zaklatják az NKM ügyfeleit

Itt már nem egyszerűen arról van szó, hogy egy “magántelefonszámról” érkezik egy hívás, mely egy biztosítási lehetőséget kínál az ügyfél számára. Nem, a hang a telefonban arról tájékoztat, hogy milyen előnyös biztosítást kötöttünk már meg!
 
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Átverés szintű erőszakossággal zaklatják az NKM ügyfeleit

Itt már nem egyszerűen arról van szó, hogy egy “magántelefonszámról” érkezik egy hívás, mely egy biztosítási lehetőséget kínál az ügyfél számára. Nem, a hang a telefonban arról tájékoztat, hogy milyen előnyös biztosítást kötöttünk már meg!

Nagyon komoly - már-már átverés szintű - rámenőséggel próbálják a Nemzeti Közművek nevében biztosítás kötésére bírni a szolgáltató ügyfeleit. Az egyszerű ügyfél csak kapkodja a fejét, amikor a telefonban, magántelefonszámról bejelentkező hang úgy beszél egy egészségbiztosításról, mint ami már rég megkötésre került. És csak azt sorolja, hogy ez havonta mennyibe kerül neki, hogy megtalálható lesz a tétel a közműszámlán, milyen előnyös feltételeket kínál, és pusztán az merül fel kérdésként, hogy a családtagokra is ki kívánjuk-e terjeszteni ezt a biztosítást kedvezményesen.

Olyan határozottak, hogy az ügyfél nehezen tér magához

„Örömmel értesítem, hogy kiemelt ügyfeleink jelentős pénzügyi és egészségügyi támogatást is kapnak, így szakterületük legkiválóbb orvosai fogadják őket telefonon vagy akár személyesen is. Gondolom ez jó hír Önnek is?” - így kezdődik a telefonhívás, mely miatt egyből felszalad az ember szemöldöke a homloka közepére, hogy egészen buta ábrázattal meredjen maga elé, miközben egy pillanattal korábban még a munkájába merült.

Mint gyorsan kiderül, havi 1800 forintba kerül az említett szolgáltatás, ráadásul a „CT és az MR vizsgálat költségeit is átvállaljuk”. Innentől jön a papírról felolvasott, vagy már kívülről fújt szöveg a szolgáltatás tartalmáról, mely úgy végződik, hogy „akkor május 1-jétől már Önnek is járni fog a védelem.” De az ügyfél még nem tért magához, így hiányzik belőle a kellő határozottság, csak az motoszkál a fejében, hogy „és ezt akkor így most, hogy?”

És az ügyfél tényleg nem érti, hogy most miről is van szó. Aztán amikor lassan kezd összeállni a kép, és csak nem akar belenyugodni abba, hogy ő anélkül került bele egy biztosításba, hogy tudott volna róla, és azt sem érti, hogy miként jön össze a Nemzeti Közművek és egy biztosítási ajánlat, akkor elkezd akadékoskodni.

De vajon mikor kötöttem meg ezt a biztosítást?

„És én mikor rendeltem meg ezt a szolgáltatást?” - teszi fel a kérdést, amire a válasz csak annyi, hogy „ez egy új, kedvezményes szolgáltatásunk”, majd ismét kezdődik elölről a szolgáltatás ismertetése repetitív módon. „Ezt biztosítjuk, és így már hamarosan Önnek is járni fog a védelem” - zárul le egy újabb szakasza a beszélgetésnek, ahol még mindig nem kapunk világos választ arra, hogy ez egy ajánlat-e, mert egészen úgy hangzik, mintha ennél már többről lenne szó.

Úgyhogy folytatódik az ügyfél részéről értetlenkedés, így aztán sikerül kideríteni, hogy az ajánlat egyébként elérhető a szolgáltató weboldalán, és azért keresett fel minket az üzletkötő, mert a szolgáltató és a CIG kötöttek egy “csoportos biztosítási szerződést” és ez alapján az NKM, mint “függő biztosításközvetítő” kínálja a szolgáltatást.

Oké, ez rendben van, de mikor kötöttem meg én ezt a biztosítást? - merül fel kérdésként a beszélgetésben immár sokadszor. Most a beszélgetés során? Vagy már korábban? És amikor végre a teljes értetlenség, és kismértékű idegesség is a hangba vegyül, majd immár másodszor is elhangzik az ügyfél részéről, hogy „én nem kértem, hogy vonatkozzon rám a szolgáltatás” és „nem is értem, miért vonatkozna rám a szolgáltatás, amit nem kérek”, akkor közli az üzletkötő hölgy, hogy „jó rendben, csak eddig nem volt egyértelmű” számára…

Csak óvatosan!

A mi is? Mert egészen úgy hangzott, hogy a két fél között már létezik egy megkötött szerződés. Mi viszont úgy gondoljuk, hogy az alapfeltételezésnek annak kellene lennie, hogy amíg nem rendelünk meg egy terméket vagy szolgáltatást egy határozott kérdésre (megrendeli ezt a terméket? Igen, nem - a megfelelő válasz aláhúzandó), illetve nem írjuk alá a szerződést, addig nem vonatkozik ránk semmilyen szerződés, és nem is kellene úgy tenni, mintha ez a megállapodás már rég létezne.

És amikor erre a pontra eljutottunk a beszélgetésben, akkor érezhetően az üzletkötő számára is hirtelen sürgetővé válik a beszélgetés befejezése, így hamarosan el is búcsúzunk egymástól.

Úgyhogy, csak óvatosan!

 

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu