Tényleg feltűrték az ingujjat az M8-as út Körmend és a határ közötti szakaszán

Mindenhol nyüzsögnek a munkagépek.
 
 

Tényleg feltűrték az ingujjat az M8-as út Körmend és a határ közötti szakaszán

Mindenhol nyüzsögnek a munkagépek.
 
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Tényleg feltűrték az ingujjat az M8-as út Körmend és a határ közötti szakaszán

Mindenhol nyüzsögnek a munkagépek.

„K*rva sok vállalkozó van most itt, innen végig Rábafüzesig” – magyarázza az egyik gépkezelő valahol Csákánydoroszló környékén fenn a hegyoldalban, ahol már igencsak kirajzolódni látszik az új M8-as út nyomvonala.

A terepszemlére egyrészt azért kerítettünk sort, mert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egyelőre nem válaszolt a hivatalos megkeresésünkre, hogy hol is tartanak a munkák, másrészt olvasóink arra hívták fel a figyelmet, hogy Körmendnél elindult az új elkerülő építése.

Kezdjük az utóbbival.

A helyszínen dolgozó munkásoktól – szigorúan nem hivatalosan, de annál hihetőbben – megtudtuk, hogy a város keleti felén történő látványos földmunkák egyelőre nem ez új elkerülőhöz tartoznak, hanem a 86-os út korrekciójához.

A 86-os ugyanis egy új körforgalommal is csatlakozik majd a 8-ashoz, és ehhez néhány százméteres új nyomvonal épül.

Ennek zajlanak most a földmunkái.

Körmend túlsó oldalán viszont már valóban látványosan nyüzsögnek a munkagépek a leendő M8-as nyomvonalán.

„Az aszfaltozás szerintem csak jövőre kezdődik” – szakértette meg a helyzetet egy építőipari munkás szintén valahol Csákánydoroszló környékén, ahol láthatóan már az átereszeket építik be.

És hasonló szorgalom tapasztalható nyugat felé haladva.

Egymást érik a teherautók, Vasszentmihály egyik oldalán munkások állítják meg a forgalmat, így biztosítva a teherautók forgalmát, míg a másik oldalon már látványosan kirajzolódik a régi és az új út nyomvonalának a kereszteződése.

Igaz, földmunkák már jó ideje zajlanak, de úgy látszik, a tavasz eljövetelével még inkább felpörögtek az események.

Az új út az ígéretek szerint 2021-re készül el, és ha megmarad a lendület, akkor akár készen is lehet az említett határidőre.

A Körmend-Rábafüzes út pikantériája, hogy azt Mészáros Lőrinc cége építi, ugyanakkor majdnem a teljes költséget az Európa Unió állja.

Korábban úgy volt, hogy kétszer kétsávos lesz, de a későbbi tervek már csak kétszer egysávosra szóltak.

Ez sokaknak csalódást okozott, ugyanakkor valóban nem biztos, hogy a forgalom indokolná a négy sávot.

Már csak annál is inkább, mert az osztrák oldalon is csak kétszer egy sávos lesz a most épülő S7-es út.

(A cikket március 29-én frissítettük.)

 

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés