7,5 milliós havi nyereséget is hozhat a trafikpályázat

Számolgattunk egy kicsit, osztottunk, szoroztunk, összehasonlítunk. És belenéztünk egy trafikpályázatba is.
 
 

7,5 milliós havi nyereséget is hozhat a trafikpályázat

Számolgattunk egy kicsit, osztottunk, szoroztunk, összehasonlítunk. És belenéztünk egy trafikpályázatba is.
 
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

7,5 milliós havi nyereséget is hozhat a trafikpályázat

Számolgattunk egy kicsit, osztottunk, szoroztunk, összehasonlítunk. És belenéztünk egy trafikpályázatba is.

Nem látszik, hogy csitulna a balhé a trafikpályázatok körül, már kiderült, hogy kinek az unokatestvérének a volt kollégiumi szobatársa nyert trafikjogot, és hogy melyik cigarettaárus melyik politikai oldal komoly befolyású háttérembere. Ezt a sort nem is akarjuk folytatni, inkább nézzünk meg, miről is beszélünk, mekkora biznisz lehet a dohányárusítás.

Havi ötmilliós forgalom

Kezdjük egy kis számolgatással, amiben egy jelenleg még aktív trafikos volt a segítségünkre. Ő két trafikot működtet még bő másfél hónapig Szombathely belvárosában, július 1-jétől aztán már nem. De tapasztalatokkal és adatokkal szívesen szolgál.

A kiindulási pont trafikjainak átlagforgalma. Átlag, mert mint mondja, vannak olyanok, akiknél nagyobb, vannak, akiknél kisebb a forgalom, ő valahol éppen a számtani közép körül teljesít. Mégpedig havi ötmilliót. Ez csak a dohányárukra vonatkozik, vagyis azokra a termékekre, amelyek július 1-jétől csak a koncesszió birtokában forgalmazhatók.

Jelenleg a cigarettán 3,8 százalékos a kiskereskedelmi árrés. Ezt forintosítva kiszámolhatjuk, hogy a trafiknak a dohányárukból havi 190 ezer forint a nyeresége. Egy év alatt 60 millió a forgalma, és 2,28 millió a nyeresége.

Plusz 390 ezer havonta

De nézzük meg ezeket a számokat a törvénybe foglalt 10 százalékos árréssel. Így havonta már 500 ezer forint az árrésből származó nyereség összege, egy év alatt pedig hatmillió.

Tehát összehasonlítva, most, egy régi trafikos, átlagos forgalomnál havi bruttó 190 ezer bevételt produkál a dohányáruból, a dohánykoncessziót elnyert újak ugyanezen forgalom mellett havi bruttó 500 ezret. Nem mindegy, főleg, ha hozzátesszük, hogy kimondottan dohányszaküzletről beszélünk, ahol a dohányáruk teljes szortimentje elérhető.

De ezek a számok csalnak, hiszen a most is meglévő, mintegy kétszáz szombathelyi dohányárusító hellyel számolnak, amelyek között megoszlik a forgalom. Július 1-jétől csak 40 trafik lesz, így ezek nagyobb forgalomra számíthatnak. Induljunk ki abból, hogy becslések szerint Szombathelyen kb. húszezer dohányos van.

Trafikonként 1,5 millió havonta

Biztos, hogy az árrés emelése megemeli a cigaretta árát, számoljunk dobozonként ezer forinttal, és dohányosonként napi egy dobozzal. Így egy nap alatt a húszezer dohányos húszmillió forintot költ el szombathelyi trafikban. Ezt elosztva a negyven hellyel napi 500 ezret jelent egy trafikban. Ez a cigaretta teljes ára, a tíz százalék árréssel számolva egy trafik napi nyeresége ötvenezer forint.

Ha ezt felszorozzuk a napok számával, harminccal, akkor egy trafik havi nyeresége 1,5 millió forint. És vannak jó néhányan, akik több trafik jogát nyerték el Szombathelyen. Egész pontosan kilenc ember kapott egy-egy trafikot, két ember hármat-hármat, és öt pályázó ötöt-ötöt.

Tehát a nyertesek közül kilencen produkálnak majd havi 1,5 milliót, ketten fejenként 4,5 milliót, és öten fejenként 7,5 milliót. És ez nem a havi forgalom, hanem a bruttó nyereség, ráadásul csak a szombathelyiek fogyasztásával számoltunk, az idegenforgalmi bevételekkel nem.

Mindent vállalt, amit lehetett

Trafikos segítőnk megjegyzi, ha az árrés valóban 12 százalék lesz, ahogyan azt Orbán Viktor ígérte, akkor a fenti összegeket nyugodtan lehet tiszta jövedelemnek számítani, mert a 0,2 százalékos különbség kitermeli a működtetési költségeket.

Segítőnk megmutatta pályázatát is, egyébként 15 éve működő, és adót fizető családi vállalkozásról van szó, amit férj és feleség működtet. A pályázatban mindent vállalt, ami pluszpontot jelentett, elvileg, így – megint csak elvileg – maximális pontszámot kellett volna kapnia az anyagra.

Vállalta a leghosszabb nyitva tartási időt, ami napi 12 óránál többet jelent. Egyébként napi 24 órás nyitva tartást tervezett, ebből most már nem lesz semmi. Állandó lakhelye Szombathelyen van, és itt akarta a trafikokat is működtetni, szemben több, nem Szombathelyen élő, de nyertes pályázóval. Vállalta, hogy egy tartós munkanélkülit és egy csökkent munkaképességű munkavállalót foglalkoztat napi nyolc órában, és ezt a helyzetet minimum öt évig fenntartja. Mint mondja, ezekkel a feltételekkel a legtöbb adót és járulékot fizette volna az államnak és az önkormányzatnak is.

Bérbe sem adhatja

Mivel minden pluszpontot jelentő vállalást teljesített, csak olyan pályázó kerülhetett volna elé a listán, aki saját személyében tartós munkanélküli vagy csökkent munkaképességű lenne. És megemlített még egy aspektust.

Trafikjai a saját tulajdonában vannak, ő maga építette ki azokat 15 éve. Speciálisan a dohánytermékekre, de a szigorítás miatt már erre sem alkalmas. Tehát még annyi lehetősége sincs, hogy olyan koncessziónyertesnek adja bérbe azokat, akinek nincs saját üzlethelyisége. Még ebből sem számíthat jövedelemre.

 

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés