A WSSZ hírei és új tavaszi premierek

Czapkó és Schlanger elment Szombathelyről

Új tavaszi premierekről, ezer hiányzó bérletesről is szó esett Jordán Tamás sajátos stand up komedyvel fűszerezett mai sajtótájékoztatóján.
 
 

A WSSZ hírei és új tavaszi premierek

Czapkó és Schlanger elment Szombathelyről

Új tavaszi premierekről, ezer hiányzó bérletesről is szó esett Jordán Tamás sajátos stand up komedyvel fűszerezett mai sajtótájékoztatóján.
 
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

A WSSZ hírei és új tavaszi premierek

Czapkó és Schlanger elment Szombathelyről

Új tavaszi premierekről, ezer hiányzó bérletesről is szó esett Jordán Tamás sajátos stand up komedyvel fűszerezett mai sajtótájékoztatóján.

Kedd délután a színház klubjába sereglik a helyi média. Esemény van, no és jófajta kávé, bár legkevésbé ezért hallgatjuk végig Jordán Tamás mai, sajátos stand up komedyvel fűszerezett sajtótájékoztatóját. Sokkal inkább, mert aktív színház-funként tényleg kíváncsiak vagyunk rá, mi újság Szombathely már nem is annyira új társulatával.

Első napirendi pontként Jordán idézi fel mi minden történt velük azóta, amióta tavaly januárban, a Magyar Kultúra Napján átadták a színház új épületét. Gyors számolás a sajtóanyagban, és már ide is biggyeszthetjük: a társulat azóta nem kevesebb, mint tizenhárom egyéni bemutatón van túl. És a közeljövőben (egy héten belül) újabb két saját premierrel gazdagodhatunk. (Péntektől Jeles András Zarándokénekére mehetünk, jövő héten pedig Mohácsi János rendezésében a Szentivánéji álom következik.)

Nem érti, miért nem jönnek a szombathelyiek a Hetvenhétre

A korábbi bemutatók sorát megidézve Jordán kicsit értetlenkedik azon, vajon miért nem kaptak rá a szombathelyiek a valóban igényes és interaktív gyerekdarabra, a Hetvenhétre. A Merlinben hosszú éveken át nem lehetett levenni a műsorról, annyira szerették. Ahogy Jordán megjegyzi, amikor ő kisgyermekes szülő volt, kapva-kapott minden érdekesebb gyerekprogramon. Úgy látszik, változnak az idők, hiszen nem tudnak teltházat produkálni. Pedig aki eljön –jegyezzük meg mi is halkan - valóban nem csalódik, felnőttként is jó móka, ráadásul egy ilyen délelőtti matinéra az 1250 forintos jegyár sem lehet visszatartó erő.

Kisebb fejszámolás után Jordán közli, az új tavaszi bérletből eddig 2088-at adtak el, azonban még legalább ezerre lenne szükség ahhoz, hogy gazdaságilag teljesíteni tudják a 2012-es tavaszi évadot. Ezért most újfent arra biztatja a szombathelyieket, hogy a színház fenntartása érdekében minél többen váltsanak bérletet. (Egy korábbi interjúban Jordán lapunknak elmagyarázta: ha nem érik el ezt a bérletszámot, akkor a bevételi oldalon az hiányként jelentkezik: ahány bérletessel kevesebb, annyiszor 10.000 forint hiányzik a kasszából.)

Még az Operettszínház sem állna meg saját lábán

A szombathelyi színház költségvetése, nem titok, közel 300 millió forint - ami több részből áll össze, egyrészt saját bevételből, másrészt állami és önkormányzati támogatásból.

Országos az aggodalom, hogy a gazdasági helyzet romlása miatt egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy a kulturális programokra befizessék magukat. Miközben egyre szűkösebb az állami és önkormányzati támogatás, a másik oldalon a színházba járók száma is apad.

Később arra az újságírói kérdésre, vajon mennyibe kerülne a nézőnek, ha csak saját bevételből finanszírozná a színház a működését, Jordán válaszában 15 ezer forintos jegyárat saccol. Béres Attila a kispadról közbevág: még az Operettszínház sem állna meg a saját lábán, holott ott átlagosan ötezer forintot kóstál egy jegy.

A tavaszi bérletben

A Rokonokkal indítunk, amit Jordán rendez, aztán bemutatják Háy János: Rák Jóska, dán királyfi című tragikomédiáját, ami Ivo Bresan zseniális Paraszthamletjének sajátos átirata. A sztori egy termelőszövetkezet kollektívájáról szól, akik a Hamlet bemutatójára készülnek. Műsorra tűzik Valló Péter rendezésében Moliere Nők Iskoláját, Béres Atilla rendezésében pedig a kirúgott topmenedzserekről szóló Top Dogs című sikerdarabot.

Vámos Miklóstól az Irokéz Gyűjteményig

A Thea-térben is készülnek programokkal, azonban míg nincs idei költségvetésük, addig csak tervezgetnek. Szeretnék folytatni a Kötelező olvasmányt is, a tervek szerint Vámos Miklós lesz az első vendég. Terveik között szerepel a Kis versmondás és a Tudomány a színpadon folytatása is.

A közeljövőben két új képzőművészeti sorozatot is indítanak. „Miért szép?” címmel, „Képzőművészet, irodalom, zene. Műhelytitkok, alkímia, életmorzsák” alcímmel olyan sorozatot terveznek, amelyben egy-egy aktuális kiállítás apropóján különböző művészeti ágak jeles képviselői a művekről beszélgetnének. Házigazdák: Mérei Tamás, Jordán Tamás, Oroszy Csaba lesznek. Első meghívott kiállító: Bartek Péter Pál (időpont: február 24., 19.30)

A másik sorozatban a színházi premierekhez kötődően az egyik legjelentősebb magyar kortárs képzőművészeti kollekcióból, az Irokéz Gyűjteményből válogatnak a tulajdonos, Pados Gábor műgyűjtő, galerista közreműködésével. Az első tárlat Varga Ferenc munkásságát állítja középpontba. (január 20., 18.30, I. emeleti előtér).

Megújulva folytatódik a Színházszerda is a Cafe Frei-ben. Január 18-án, 17 órakor Jordán Tamás várja az érdeklődőket egy tavaszi (fél)évadnyitó beszélgetésre. Január 26-tól pedig elindul Az én évadom című sorozat, amely keretében kéthetente a Weöres Sándor Színház színészei hívnak vendégül olyan szombathelyi ismert és/vagy érdekes embereket, akikkel szívesen beszélgetnek. Első beszélgetés január 25-én lesz, ahol Alberti Zsófi Horváth Lászlóval, a Szombathelyi Kutyatanoda vezetőjével beszélget.

Elcsíphetjük még Vass Szilárd és Kálmánchelyi Zoltán welcome-színházát, amelyben a két színész kísérletet tesz egy fontos hiány pótlására. A két komi(mi)ka-művész a Weöres Sándor Színház repertoárjából szemezgetve egy olyan varázslatos világba szeretne bennünket elkalauzolni, ahol bármi megtörténhet, színházi titkok részesei, akár kulisszatitkok tanúi is lehetünk.

Mindig van öt verssor, ami segít!

A sajtótájékoztató legvégén rövid és velős ízelítőt kaphattunk abból, miként lehet sztorizás közben észrevétlenül verset lopni a hallgatóság fülébe. Jordán most azt vette a fejébe, hogy a stand up műfajába igényességet csepegtet, és egy merőben új műfajú előadóesttel jelentkezik: Széllel szemben avagy poénok és poémák címmel. Arra tesz kísérletet, hogy úgy sztorizik, hogy közben néha szaval is, mintha saját történetet mesélne el.

Hadd idézzük a műsora lényegét: „Nagyon sok remek történetem van. A színházról, az életemből, saját magamról, erős öniróniával. Sok bajom van a „stand up” műfajjal. Alig-alig van jó, a többsége komoly szenvedést okoz. Ezt még el is lehetne viselni. Az igazi katasztrófa az, hogy a közönség ezekért is odavan. Felébredt bennem egy dacos düh. Elhatároztam, hogy én is csinálok egy speciális stand up-ot, amelynek az a lényege, hogy a remek történeteim közé becsempészek verseket is. Hiszen a vers is közlés, sok esetben történet is, megpróbálom úgy belopni, hogy egy-egy vers jelenléte magától értetődő legyen.” (Időpontok február 11. és 15., 19.30, február 29., 19 óra)

De hova tűnt Czapkó?

A sajtótájékoztató végeztével a társulatban történt változásokról kérdeztük Jordánt, ugyanis a minap véletlenül vettük észre, hogy a honlapon, a társulati tagok fényképei közül lekerült Czakó Antal.

Jordán elmondta, nem csak Czapkó, hanem Schlanger András is szünetelteti társulati tagságát: „merthogy televíziós sorozatokban kaptak nagy szerepeket.” Ezért függesztették fel most a szombathelyi működést. (Mint közismert, a Csak szex és más semmi filmből is ismert Czapkó az MTV számítógépes hackerekről sorozatában játszik főszerepet.)

Jó hír viszont, hogy Fekete Linda meggyógyult, úgyhogy ismét ő játssza a Chicagoban Velmát, sőt Jeles új rendezésében, a Zarándokénekben is viszontláthatjuk.

 

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés