Megindult a forgalom a szlovén-magyar vasút hazai szakaszán.

A 24 milliárdos beruházás nyomán ma, sokkal 12 óra előtt megindult a vasúti közlekedés Zalalövő és Bajánsenye között. Az új szakasz felavatása egyébként történelmi jelentőségű, mert Trianon óta nem építettek új vonalat Magyarországon.

A 24 milliárdos beruházás nyomán ma, sokkal 12 óra előtt megindult a vasúti közlekedés Zalalövő és Bajánsenye között. Az új szakasz felavatása egyébként történelmi jelentőségű, mert Trianon óta nem építettek új vonalat Magyarországon.

A 19 km-es szakaszon található Közép-Európa legnagyobb völgyhídja, mely 1600 méter hosszú, illetve egy alagutat is építettek Öriszentpéter közelében, amelyet Göncz Árpád volt köztársasági elnök felesége után Zsuzsannára kereszteltek.  A "Piroskák" ma ingyen szállították az utasokat, akik örömmel utazták végig a 30 perces utat.

Az új szakasz felavatása egyébként történelmi jelentőségű, mert Trianon óta nem építettek új vonalat Magyarországon.  Igaz, amikor Észak-Erdélyt egy időre visszacsatolták, egy kisebb vasúti szakaszt építettünk, de mire elkészült, már a románok használták.

A MÁV egyelőre próbaüzemet tart a vonalon. A nemzetközi forgalom átadásra pedig még várni kell, mert a szlovének még nem készültek el a saját részükkel. Ha ők is úgy akarják, a jövő év első felében rácsatlakoznak a hálózatra, így akár Magyarországról közvetlenül is elérhetjük az Adriai tengerpartot.

Szarka

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Közélet