Újmódi régió-promó: CD befektetőknek

Egyre világosabb, hogy a földrajzi elhelyezkedés többé nem elég a gazdasági sikerhez Nyugat-Magyarországon...

Amikor még egyszerűen mentek a dolgok
Ó, azok a régi szép idők, valamikor a 90-es évek elején. Miközben az ország gazdasága egyik válságból a másikba tántorgott, Nyugat-Magyarország ráállt a surranópályára, s gyakorlatilag állva hagyta az ország kevésbé szerencsés tájegységeit. Habár a területi különbségek kiegyenlítésére később születtek kísérletek, a szakadék máig érezhetően maradt. Régiónk akkori sikerét egyértelműen szerencsés földrajzi elhelyezkedésének köszönhette: elég volt a térképre ráböknünk, s a befektetők már meg is voltak győzve, nyílt a pénztárca. A határ közelsége azonban ma már jóval kevésbé hatja meg a pénzembereket, amit talán a multik mocorgása, alkalmasint elcuccolása bizonyít legjobban.

Előtérben a szolgáltatás
Lépni kellett tehát valamit, s ebből a szempontból mindenképp üdvözlendő vállalkozás a Nyugat-Dunántúli régió befektetési lehetőségeit bemutató CD, amelyet hivatalosan kedden, egy szombathelyi befektetési konferencián mutattak be az érdeklődőknek. A project mögött a Vállalkozói Központ - és partnerként a Regionális Fejlesztési Ügynökség - áll. A nem titkoltan marketing és promóciós célokat szolgáló CD 61 lehetőséget ajánl a hazai és külföldi befektetőknek. Közülük 31 részletesen kidolgozott, 30 pedig egyelőre csak ötlet szintjén leledzik.
Ugyanakkor sokkal többről van szó, mint egy magyar és angol nyelvű egyszerű adatbázisról. Nemcsak a multimédia adta lehetőségekre gondolunk, hanem a befektetők számára elemi információkat tartalmazó, mellesleg korrektnek tűnő SWOT-analízisre, valamint a részletes gazdasági adatokra a régióról. Sokatmondó, hogy a befektetőkre váró kiajánlott projecteknek már csak kisebb hányada található ipar területén, nagyobb hangsúlyt kapnak a szolgáltatások, ezen belül is az idegenforgalom. A szakemberek remélik, hogy a CD segítségével sikerül egészségesebbé tenni a régió gazdasági szerkezetét, esetleg becsábítva közepes méretű olasz és osztrák cégeket.

Befektetőket keres a Savaria Karnevál is
A régió-kiadványoknak általában megvan az a hátránya, hogy egyik vagy másik megyét, kistérséget preferálják a többiek rovására. Nos, a CD-készítői igyekeztek nagyjából azonosan leosztani a lapokat, azt tekintsük véletlennek, hogy a pálya ezúttal látszólag Zalaegerszeg és Szombathely felé lejt. Csak érdekességként emeljük ki, hogy befektetőknek van kiajánlva például a szombathelyi Savaria Karnevál, a Történelmi Városrész, a körmendi biofűtőmű vagy a kőszegi konferencia központ.

Hogyan tovább?
Nem kétséges, hogy a CD sikere azon múlik, eljut-e azokhoz, akiknek szánják, azaz főként a külföldi üzletemberekhez. Ebből a szempontból kulcsfontosságú lehet az ITD Hungary bekapcsolódása az eseményekbe, amely 38 irodát tart fent szerte a világon, s amely felvállalta az ügyet. Dr. Berényi Ferenc, a bécsi iroda vezetője jelen is volt a szombathelyi konferencián, s ígéretet tett egy jelentősebb bécsi, esetleges grazi és salzburgi promócióra. A Nyugat.hu kérdésére az is kiderült, hogy az angol és a német nyelvű anyag januártól az interneten is elérhető lesz, s remélhetőleg elkészül majd a német nyelvű változat is.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Közélet