Ügyfélszolgálatos, vevői kapcsolattartó tanácsadó állások Magyarországon
Álláskeresői szempontból nincs nagyon miért aggódni. Aki jól kommunikál, beszél idegen nyelvet, rendelkezik releváns tapasztalattal és tudással az ügyfélszolgálatos pozíciókat illetően, jó eséllyel talál munkát magának – de pályakezdőként sem rosszak az esélyek. A keleti régióban is fontos, hogy a kapcsolattartók akár a nemzetközi megrendelőkkel is képesek legyenek tisztázni a különböző helyzeteket. Hazánk legnagyobb vidéki városában is gyorsan és egyszerűen jelentkezhetünk ilyen jellegű ügyfélszolgálatos munkákra. Debrecenben vevői kapcsolattartó tanácsadó állás és számos hasonló pozíció is elérhető ugyanis, a helyi álláskereső debrecenallas.hu oldalán.
Az ügyféllel, vásárlóval való kommunikáció fontosabb, mint valaha
A digitális korban, ahol az információ pillanatról pillanatra áramlik, a vásárlások pedig egyik pillanatról a másikra történnek, még nagyobb a hangsúlya, hogy az adott vállalat milyen megítéléssel bír a megrendelők körében. Ebben pedig nagy szerepe van az ügyfélszolgálat minőségének. Több jó nyugati példát is látni rá, hogy egy színvonalas kapcsolattartó rendszer milyen mértékben növelheti a vásárlói lojalitást és a bevételeket (pl. Amazon, Zappos).
Ma már nem az van, hogy az ember 1-2 bolt közül választhat, hanem egy kis kellemetlen affér, félreértés esetén könnyen más kereskedelmi szereplőnél hajtja majd végre a tranzakciót. Az ügyfélközpontúság tehát az üzleti modell egyik legfontosabb része kell legyen a 21. században.
Nem csupán az ügyfélre kell figyelni munkáltatóként, hanem a munkavállalókra is
Ragozzuk tovább a helyzetet: nem csupán a vásárlókra kell nagyon odafigyelni, hanem magukra a munkavállalókra is. Az imént említett szempontok ugyanis már a kollégákra is egyre inkább igazak, vagyis ha a dolgozók nem elégedettek, gyorsan váltanak, nő a munkahelyi fluktuáció. Már nem divat feltétlenül 40 évet ledolgozni ugyanannál a cégnél, komoly erőfeszítések árán lehet megtartani az alkalmazottakat. Nézzük például a Google vagy a Salesforce példáját, ahol a munkavállalói jólétre különös hangsúlyt fektetnek.
Az elégedett, boldog munkavállalók nemcsak hatékonyabban dolgoznak, hanem pozitívabban is állnak az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz, ami végső soron növeli az ügyfélélményt – vagyis üzleti hasznot, nyereséget is eredményez.