Nemrég meglepődve tapasztalhatták a kóla és a sör rajongók, hogy a világ
legnépszerűbb üdítőitala, valamint a dán minőségi sör is eltűnt az angol
élelmiszerlánc polcairól.
Az elégedetlen vásárlók körében az a pletyka járja, hogy a Tesco a Tuborg és a
Coca-Cola termékek eladását is a jól bevált kedvezményes akciókkal szeretné
növelni, ám a cégek visszamondták a szerződésüket, lévén, hogy a rendkívül
alacsony ár sértette volna a róluk kialakult vásárlói képet.
A két ismert márka árusításának hirtelen megszűntetése a vevők mellett a
Nyugat.hu érdeklődését is felpiszkálta, így megkerestük azok képviseleteit, és
felhívtuk a Tesco kommunikációs igazgatóját is.
Coca-Cola Magyarország: nincs érvényes megállapodásunk
Nem tiltottuk le a termékünket, mivel az a célunk, hogy a legnépszerűbb
üdítőital márka minél több helyen elérhető legyen válaszolta
érdeklődésünkre Pogány Éva, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs igazgatója.
A megnyugtató választ hallva már-már letettük volna a telefont, ha nem tudnánk
pontosan, hogy az előzőhöz hasonló reklámszöveget egy valamirevaló kommunikációs
vezető sem hagyja ki. Így hát tovább kérdezősködtünk, és némi retorikai
csűrés-csavarás után ki is kristályosodott bennünk az ok, ami miatt a termék
mégsem kapható a legkedveltebb magyarországi hipermarketekben. Mint kiderült, a
kólás cégnek jelenleg nincs érvényes megállapodása az említett
kereskedelmi láncolattal.
Pogány Éva a kilistáztuk kifejezéssel igyekezett végképp összezavarni a Nyugat.hu érdeklődő újságíróját, aki konstatálta, hogy ismét a kivontuk (és nem a letiltottuk!), illetve a nincs érvényes megállapodás kifejezések szinonimáját hallja.
Utolsó lendületünkkel még rákérdeztünk, hogy igaz-e a szóbeszéd, miszerint a megállapodást elsősorban egy árvita gátolja, ám Pogány Éva cáfolta vélekedésünket: Kereskedelmi partneri viszonyról van szó, amely az árnál jóval több összetevőből áll, mondta, majd biztosított bennünket, hogy folyamatosan egyeztetnek, s a tárgyalások során mindkét fél igazságos és elfogadható feltételek kialakítására törekszik.
Carlsberg Hungary Kft.: még nincs kialakult álláspont
Az üdítőitalt forgalmazó cég után a Tuborg hazai márkaképviselőjét, a Carlsberg
Hungary Kft-t is szerettük volna megkérdezni a kialakult helyzetről.
Telefonos megkeresésünkkor a sörös cégnél azonban csupán annyit válaszoltak, hogy
még nincs kialakult álláspontjuk, így leghamarabb egy hét múlva tudnak
információval szolgálni.
Tesco: mindenképpen szeretnénk megállapodni
A budaörsi Tesco központot tárcsázva régi ismerős köszöntötte a szerzőt,
lévén, hogy október óta Hardy Mihály, a Magyar ATV korábbi hírigazgatója, és a
Magyar Újságírók Országos Szövetségének volt alelnöke tölti be a Tesco-Globál
Áruházak ZRt. kommunikációs igazgatójának posztját.
Hardy elmondása alapján november eleje óta nincs megállapodásuk a Coca-Colával, ám
a tárgyalások azóta is folynak, persze a nyilvánosság kizárásával.
Érdeklődésünkre a volt újságíró egyértelműen az árat nevezte meg a
szerződés körül hercehurca okaként, így nem egészen világos, hogy a Coca-Colánál
mit is érthettek az árnál jóval több összetevő alatt
Hardy szerint egyébként nem egyedi a jelenlegi eset, mint a mondta, a csehországi
Tescoban korábban már előfordult, hogy megegyezés híján egy egész évig nem
lehetett Coca-Colát kapni.
A karácsony és az újév közeledte lelassította a tárgyalásokat, de
mindenképpen szeretnénk megállapodni, ezért az ügy részleteit nem kívánjuk a
nyilvánosság elé tárni tette hozzá.
A Tuborg kivonásával kapcsolatban Hardy hirtelen nem tudott mit mondani, ám több alakommal is megígérte, hogy körbejárja az ügyet, majd visszahívja szerkesztőségünket. Ez azonban azóta sem történt meg.