Szombathely, a kelendő márkanév?

A Coca-Cola korábbi magyarországi marketing-helytartója veszi kezelésbe a vasi megyeszékhelyt.

Zwack, Ikea, Raiffeisen Bank, Sony Playstation, Magyar Telekom – sokatmondó lista mindazon ügyfelekről, amelyek eladási számainak feltornázásában aktívan részt vett a Garrison Group.

A budapesti székhelyű stratégiai cég a mai naptól kezdve új kihívás elé néz: ők nyertek azon a közbeszerzési pályázaton, amit Szombathely önkormányzata önálló marketing stratégia készítésére írt ki. A vállalat névadója, a nagynevű európai és amerikai egyetemek katedráját koptató, történelmi és marketinges könyvek írásában is jeleskedő, egy évtizede Magyarországon élő és többek között a Coca-Cola Beach House-t kiötlő Paul Garrison személyesen is megtisztelte a sajtót.

Cetlik a falon: számtalan arca van a városnak, de egy koncepció köré kell építeni őket
A városháza első emeleti kistermének falára aggatott színes papírcetlik tömkelege mutatta: a munka a városvezető politikusok és a profi marketingesek között egy erőteljes brainstorminggal már tegnap este elkezdődött arra vonatkozóan, mely jellemzőkkel lehetne eladni a várost (felbukkant itt minden, amit el lehet képzelni, kötélugró lányoktól kezdve az Ovidius legendán át a zöld város gondolatáig).

„A nulla ponttól kell majd elindulnia Paulnak és csapatának” – mondta Czeglédy Csaba alpolgármester, lévén, hogy többrétű a feladat: amellett, hogy úgymond el kell adni a várost, fontos a pozicionálás is, vagyis „előbbre lépni a városok közötti versenyben.”

Paul Garrison felszólalásakor vérbeli marketingesként rögtön önmagát adta el némi sziporkával, mondván: inkább tolmácsoltat, mintsem ugyanúgy járjunk, mint kisfia, aki az esti meseolvasások alkalmával arra kéri, ne kínozza őt magyartudásával. Ízes amerikai angollal folytatta: adott a nagyon kevés magyar városnak megadatott római múlt, az éves táncverseny – ő maga is elsőként erről hallott Szombathely kapcsán –, aztán itt van Szent Márton, James Joyce, és a zászlóshajó, a karnevál.

„A legnehezebb kihívás ezeket úgy becsomagolni egy koncepció köré, hogy azok harmóniában legyenek egymással, erősítsék egymást, és meg is szólítsák a legkülönbözőbb célcsoportokat a brugenlandi vendégtől a belföldi turistáig.” Példaként a BMW-t említette: ott a legkülönbözőbb modellek egyetlen szemlélet – a sportos dinamika – alatt sorakoznak fel, s elsőként Szombathelynek is meg kell találnia saját koncepcióját.

A szakember szerint a Schengeni Egyezmény 2008-as életbe lépésével kvázi megszűnnek a határok, és nem szabad engedni kicsusszanni a kézből a lehetőséget, hogy elhelyezkedésénél fogva a megyeszékhely nem csak Dunántúlt erősítheti, de Ausztria, Szlovénia, Magyarország közös régiójának is lehet a központja. „Temérdek munka áll előttünk” – hallottuk Mr. Garrisontól, majd a Nyugat kérdésére, hogyan ütemezik majdan a stratégiát, elmondta: a következő 90 nap az intenzív alapozó munkáról szól, de szigorúan szem előtt tartják, hogy „ne csak leadjuk az anyagot és sok sikert kívánjunk hozzá, hanem végigkísérjük a folyamat végrehajtását is.”

Ezt követően Paul Garrison és Ipkovich György polgármester aláírásával hitelesítette a szerződést, mostanól fogva tehát egy teljes év áll rendelkezésére a közép-kelet európai régiót egyébként remekül ismerő csapatnak, hogy gatyába rázzák a megyeszékhelyt.

adó 1% nyugat.hu 2025

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!

A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Közélet

Tovább az oldalra