Hans Peter Doskozil tartományi főnök és Werner Cerutti ügyvezető igazgató házigazda jelenlétében ünnepi gálaest keretében, Arabella Kiesbauer sztár műsorvezetővel, valamint 300 meghívott vendéggel, köztük gazdasági, politikai és közéleti szereplőkkel, és számos kísérővel tekintettek vissza a „30 éves Sonnentherme” egyedülálló turisztikai sikertörténetére, valamint előrevetítették a komplexum további fejlesztéseit.
Sikermérleg – Ünneplésre ad okot
A közép-burgenlandi Lutzmannsburg-Frankenau településen található Sonnentherme mára a helyi turizmus zászlóshajójává vált, amely idén nagy évfordulót ünnepel. A „Sonnentherme” 30 éves fennállása alkalmából Hans Peter Doskozil tartományi főnök az élményfürdő előtti Lustspielhausban megtartott sikeres gála- és showesten vont mérleget: „Az elmúlt évek során a Sonnentherme valóban Burgenland egyik sikertörténetévé és a régió vezető vállalatává vált, Lutzmannsburg pedig az ország egyik legfontosabb turisztikai településévé fejlődött. Gratulálunk Werner Cerutti ügyvezető igazgatónak és egész csapatának. A 30 éves évforduló nemcsak ünneplésre ad okot, hanem ösztönzés is arra, hogy folytassák az eddig megkezdett utat.”
Több mint 100 millió euró összbefektetés
A Sonnentherme nagy lelkesedéssel és a „család” célcsoportot megcélzó termálfürdő koncepcióval indult közel 30 éve, pontosan 1994. szeptember 17-én, akkor még „barbablub” néven. Azóta három nagy bővítési szakaszban – 1999-ben, 2003-ban és 2012-ben – folyamatosan fejlesztették az infrastruktúrát és a szolgáltatásokat. Az elmúlt öt évben számos új attrakcióval bővült a kínálat, mint például a virtuális valóság élmények, VR-csúszda, VR-szörfözés, Ausztria legmodernebb 5D vízimozija, egy öko-korcsolyapálya, egy 1600 kWp teljesítményű napelemrendszer, egy 370 férőhelyes színházsátor és egy termál chalet park. Összesen 1994 óta közel 100 millió eurót fektettek a Sonnentherme Resortba, és 285 embernek adnak közvetlenül munkát a fürdőben, valamint mintegy 500 főnek a termálfürdőhelyszínen. Emellett sikeresen specializálódtak a babás és kisgyermekes családokra. A Sonnentherme a közép-burgenlandi régió egyik kiemelkedő vállalkozása, és értékes impulzusokat ad a bölcs gazdasági növekedéshez.
Több mint 11 millió vendég
A Sonnentherme így egyértelműen az első helyet foglalja el az osztrák termálpiacon ebben a jól meghatározott célcsoportban, a „babás és kisgyermekes családok” körében. Eddig 11.100.000 vendég töltött napos pillanatokat a Sonnentherme-ben. Közülük mintegy 3,7 millió gyermek (33,2% 0–15 év), és ebből mintegy 576.000 baba (5,2% 0–2 év) volt. A vendégek közel 85%-a Ausztriából érkezett, a fennmaradó 15% a szomszédos országokból, elsősorban Magyarországról és Szlovákiából jött. Az éjszakai vendégek és a regionális nappali vendégek aránya jelenleg körülbelül 60%:40%. Az idei „30 éves jubileumi hetek” során, júliustól augusztusig, rendkívül pozitív volt a látogatószám alakulása. Annak ellenére, hogy több hőhullám is volt, 115.381 látogatót üdvözölhettek a Sonnentherme-ben. A két hónap forgalomnövekedése az előző évhez képest +1,8% volt. Az idei üzleti év (januártól augusztus végéig) szintén rendkívül sikeres volt, 336.275 látogatóval és 4,3%-os forgalomnövekedéssel az előző évhez képest.
A „Let’s Party” hetek keretében szervezett jubileumi programok nagyon pozitívan befolyásolták a lutzmannsburgi és a régió többi részén lévő szálláshelyek vendégéjszakáinak számát. Januártól júliusig Lutzmannsburgban 159.454 vendégéjszakát regisztráltak (+1,8% az előző évhez képest), míg a közép-burgenlandi régióban 191.929 éjszakát (+1,4%).
„Nagyon büszkék vagyunk az elmúlt hónapok és az elmúlt 30 év fejlődésére. Az elmúlt években elért közel 85%-os éves kihasználtság, valamint számos díj, például „Ausztria legjobb családi termálfürdője”, valamint a Sonnenpark Hotel 13-szoros „népszerű családi hotel” elismerése a HolidayCheck Award-dal – ebből 6-szor aranyban – megerősíti a napi munkánkat. De mindenekelőtt az örömteli gyermekmosolyok és boldog szülők motiválnak minket legjobban” – mondta Werner Cerutti ügyvezető igazgató.
További 20 millió euró befektetés a jövőbe
Heinrich Dorner tartományi tanácsos szerint ez a sikeres fejlődés volt a cél, és ezt a kurzust fogják folytatni: „Politikai felelősként természetesen arra törekszünk, hogy folyamatosan elősegítsük a fürdő fenntartható fejlesztését, hogy a jövőben is megfeleljünk a piacok növekvő igényeinek.”
Egy 20 millió eurós beruházással nemcsak a családok célcsoportjában való piaci pozíció megerősítése és bővítése, hanem a versenyképesség növelése, valamint a régió munkahelyeinek biztosítása és újak létrehozása is a cél.
„Ez a bővítési szakasz egy 20 millió eurós beruházási csomagot tartalmaz – amelyet a vállalat saját maga refinanszíroz – 2026-ig, a következő attrakciókkal” – magyarázza Werner Cerutti ügyvezető igazgató büszkén. „A termál- és fürdővilág bővítése egy 1.250 négyzetméteres „Slide World”-del, amely 19 méter magas csúszdatoronnyal, 7 óriáscsúszdával, egy 200 pihenőhellyel rendelkező beltéri pihenőrésszel, tágas külső résszel úszó- és relaxációs medencékkel, Lazy River-rel, pool bárral, napozóteraszokkal, további higiéniai területekkel és egy 1.000 négyzetméteres „Kids World”-del bővül, amely többek között beltéri és kültéri vízijátékokkal a kisgyermekek számára, Aqua Play zónával, számos kisgyermek-csúszdával és 100 új pihenőhellyel rendelkezik.”
Ezek a beruházások szintén fontos impulzusokat adhatnak a helyszínen található többi turisztikai vállalkozás fejlődéséhez, ezáltal biztosítva a Sonnentherme Resort és a régió további gazdasági sikerét.
„Let’s Party” jubileumi hetek
Party, party, party! Még szeptember 22-ig minden a „30 éves Sonnentherme” körül forog. Sunny Bunny és Pinky Bunny kabalafigurákkal.