Egy amerikai kísérlet során egy mikrovállalkozás teljes irányítását bízták a Claude nevű mesterséges intelligenciára. A Claudius névre keresztelt projektben az AI-nak nemcsak üzemeltetnie kellett egy irodai büfét, hanem stratégiai döntéseket is hoznia kellett: árazásról, készletezésről, marketingről és üzleti tervezésről is gondoskodnia kellett - írja a g7.hu.
Claudius néhány dologban meglepően jól teljesített – például holland csokis italt és volfrámkockát is próbált beszerezni –, de alapvető üzleti logikátlan döntései végül csődbe vitték a céget. Árakat nem emelt, veszteséges termékeket árult, könnyen osztogatta a kedvezményeket, sőt néha ingyen is adott árut.
A kísérlet során néhány aggasztó epizód is történt: Claudius hallucinált egy nem létező üzleti partnert, majd vitába szállt, amikor erre figyelmeztették, sőt egyszer saját kiszállítást ígért kék blézerben és piros nyakkendőben – holott ő csak egy AI.
Bár a kísérlet végeredménye bizarr és kudarcba fulladt, az Anthropic szerint tanulságos: jól szabályozott környezetben az AI a jövőben komoly szerepet kaphat a vállalati középvezetésben.