Visszapattant a Mazda
Felsőcsatár felé tartott Szombathely felől a 89-es úton egy Peugeot, amikor az autóban ülők azt látták, hogy egy Mazda átsodródik az ő oldalukra, majd szalagkorlátnak csapódik.
Biztos voltam abban, hogy ki tudjuk kerülni, mivel a mi autónk sofőrje is félrehúzta a kormányt, a Mazda azonban nem állt meg a korlátnál és nem sodródott mellette, hanem visszapattant az út közepére, pont a mi autónk elé. Nem lehetett elkerülni a karambolt
– mondta el a nyugat.hu-nak a Peugeot utasa. A mentők két embert szállítottak kórházba, sérüléseik szerencsére nyolc napon belül gyógyulnak. A kopott kerekű Mazda női sofőrje ittasnak bizonyult, a kettős vérvétel enyhe fokú alkoholos befolyásoltságot állapított meg nála. A helyszínelés idejére az útszakaszt teljes szélességében lezárták.Kis hazai abszurd
A rendőrök értesítették a Közútkezelőt az útra szóródott törmelékekről és hűtőfolyadékról. Ott rögzítették az esetet és közölték, hogy a Győr-Moson-Sopron megyei Fertőszentmiklósról indul egy autó. A rendőrök immár sokadik alkalommal elővették a helyszínelő furgonból a seprűiket és lesöpörték a frontális karambolban szétfröccsent szilánkokat, alkatrészeket. Az útra folyt hűtőfolyadékra perlitet szórtak, majd azt is letakarították és ezzel kb. másfél órával korábban tudták megnyitni újra a határra vezető utat. Bár a helyszínelők nem szívesen beszéltek róla, annyit azonban sikerült megtudnunk, hogy a két seprű és a perlit nincs rendszeresítve a rendőröknél, ezt ők maguk szerezték be a hasonló esetekre.
Sorompót tört, elkapták
Szombathelyen az elkerülő úton, az ún Körtésnél megint – immár sokadik alkalommal – törte le jármű a félsorompót. A helyszínre érkező szakemberek a fénysorompó kamerájából kivették a memóriakártyát, ami alapján a rendőrök megállapították, hogy egy Répcelak irányába tartó lengyel kamion szabott át a sorompón. Értesítették a vasi és győr-moson-soproni rendőröket és Csornán sikerült azonosítani, majd megállítani a vétkes lengyel kamiont. A sofőr százezres nagyságrendű bírságra számíthat a vasúti közlekedés veszélyeztetése bűncselekmény elkövetése miatt.
Őz okozott galibát
Ják előtt őz (vagy szarvas) futott ki egy személyautó elé. A sofőr fékezett, a mögötte haladó osztrák rendszámú jármű vezetője azonban későn kapcsolt és belerohant az előtte megálló autó hátuljába. A patás megúszta, a két autó azonban összetört. Az osztrák sofőr vita nélkül elismerte, hogy nem tartotta be a kellő követési távolságot. Személyi sérülés nem történt.
Rendőr szabadította meg a szenvedéstől
A jáki balesettel egy időben Balogunyom és Kisunyom között is történt vadbaleset. Egy telekesi autós tartott hazafelé a 86-os úton, amikor egy nagy csattanást hallott a jármű jobb oldalánál és érezte, hogy ütközött valamivel.
Nem tudtam, mit ütöttem el. Amikor kiszálltam az autóból láttam, hogy egy szarvastehén fekszik és rángatózik az út szélén. Valószínűleg kiugrott az árokból, fejjel neki a kocsim oldalának. Szerencsére nem mentem gyorsan, pont a vadak miatt, de ezt az állatot nem is láttam. Azonnal értesítettem a rendőrséget és mondtam, hogy az állat nem pusztult el, nagyon szenved. Ők szóltak a vadásztársaságnak
– mondta Czövek László, az autó sofőrje.A véres habot fújó, ziláló, az oldalán fekvő és teljes erejéből futni próbáló gerinctörött szarvas időközben lerúgta magát az útról és lezuhant a töltésről, ott folytatta a haláltusáját. Mivel a vadásztársaság embere várhatóan bő fél óra múlva érkezett, ezért a kiérkező rendőrjárőr-páros férfi tagja – aki egyébként civilben vadász – szakszerűen megszabadította az állatot a szenvedésétől. A már egy órája agonizáló állat másodpercek alatt kiszenvedett.
Határeset
A kiérkező vadász első kérdése az volt, az út melyik oldalán történt a baleset? Amikor kiderült, hogy a Körmend felé tartó sávban, akkor az is világossá vált, miért fontos ez a kérdés. A két vadásztársaság határa ugyanis az út felezővonala, így a vadásznak nem volt jogköre a három méterrel arrébb fekvő szarvastehén elszállítására. Értesíteni kellett tehát az érintett vadásztársaságot. A vadász kiérkezéséig a rendőrségnek kellett biztosítani az elütött vadat, majd egy jegyzőkönyv felvétele után vihette el azt a vadásztársaság embere.
A sofőr kára
Czövek László hiába tartott be minden szabályt és hiába vezetett óvatosan, az autójában keletkezett százezer forintot meghaladó kárt „casco” híján magának kell fedezni. A vadásztársaság csak akkor fizetne kártérítést, ha az ő hibájukból történt a baleset. Tehát pl. sózóhely, vadetető van 150 méteren belül, vagy vadhajtás miatt ugrott ki a vad. A jogszabály kb. egy évtizede változott, korábban ugyanis járt kártérítés bizonyos esetekben, de jelenleg már nincs biztosító, aki szerződést kötne a vadásztársasággal a „full deficites” vadbalesetekre. A sofőr keserűen hallgatta a magyarázatot.
Miért nem lehet akkor legalább kerítéssel védeni a veszélyeztetett útszakaszokat? Németországban, Ausztriában ezt meg tudják oldani
– érvelt a sokáig buszsofőrként dolgozó férfi, aki azt is belátta, hogy hazánk sajnos messze van még az említett országoktól. Nem beszélve arról, hogy miközben az egyik oldalon még húzzák ki a drótot, a másik oldalon már lehet hogy valakik bontják.A nyugat.hu információi szerint Balogunyom környékén nem csak a párzási időszak miatt viselkednek izgatottan a szarvasok, de a közeli vasútvonal felújítása is megzavarta az állatokat, így időnként olyan helyeken is feltűnnek, ahol máskor nem. A rendőrök javasolják a pár száz forintért beszerezhető vadsípok felszerelését a járművek elejére, ezzel is kisebb az esély a vadbalesetre.
Felelőtlen sofőrök
A 86-os úton Balogunyom közelében két jármű állt az út szélén elakadásjelzővel. Közöttük hatalmas vérfolt éktelenkedett az aszfalton. Bár az arra járók nem tudhatták, mi történt, sokan mégis lassítás nélkül, esetenként 100 kilométer feletti tempóval húztak el a vészvillogóval veszteglő autók és a mellettük álló emberek mellett.
Hűtött bútorok
Vasárnap hajnalban Hegyfalu közelében egy litván kamion letért az útról, majd a közelben található egyetlen fát letarolva egy szántóföld szélén állt meg. Az ittasnak bizonyult sofőr az összetört pilótafülke és a kilyukadt gázolajtank ellenére még megpróbált tolatni, de ez már nem sikerült neki. A kamionstop idején a hűtőkamionok közlekedhetnek, a litván jármű is ilyen volt. A mentésnél azonban megnézték a rakományát és egy ismert bútorgyártó cég fabútor elemeit rejtette a raktér.
Ha a házi összeszerelésre váró szekrények nem igényeltek hűtést, akkor feltehetőleg egy ügyes trükköt láttunk, aminek a segítségével hétvégén a kamionstop miatt a megszokottnál gyorsabban szállíthatók a bútorok. A sofőr azonban a jelek szerint túl korán és túl erőset ivott a medve bőrére.