Magyar és osztrák összefogással az Európai Unió PHARE programjának támogatásával a jövő év augusztusáig épül fel az a több mint hárommilliárd forint értékű határon átnyúló árvízvédelmi létesítmény, amely egyebek között a Szentgotthárdi Ipari Park védelmét, valamint a határ mindkét oldalán közutak és vasútvonalak megóvását szolgálja. A Lapincs árapasztó vápa (mesterséges meder) 1720 méter hosszú magyarországi szakaszának építését szerdán kezdték meg Szentgotthárd közelében. Az osztrák oldalon már februártól folyik az építkezés: a Lapincs folyó bal partján egy árapasztó küszöböt építenek ki. A magyarországi szakasz megvalósítása során egy viszonylag kis mélységű 80-120 méter szélességű medret mélyítenek ki, amely a Láhn patak vizének egy részét vezeti le és így mentesíti térségét az árvizek következményeitől - hangzott el a munkák megkezdésekor. Az árapasztó vápa mindkét oldalán töltéseket emelnek, egy közút és a vápa kereszteződésben egy nagynyílású hidat is felépítenek. A földmunkák során a magyarországi szakaszon több mint 330 ezer köbméter földet mozgatnak majd meg, amelynek köszönhetően 150 hektáros területet mentesítenek az árvizektől. A magyarországi szakasz építésének költsége eléri a 640 millió forintot, amelyből a PHARE CBC-program 1,3 millió eurót (330 millió forintot), a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium pedig 1,2 millió eurót (310 millió forintot) adott.
Magyar és osztrák összefogással az Európai Unió PHARE programjának támogatásával a jövő év augusztusáig épül fel az a több mint hárommilliárd forint értékű határon átnyúló árvízvédelmi létesítmény, amely egyebek között a Szentgotthárdi Ipari Park védelmét, valamint a határ mindkét oldalán közutak és vasútvonalak megóvását szolgálja. A Lapincs árapasztó vápa (mesterséges meder) 1720 méter hosszú magyarországi szakaszának építését szerdán kezdték meg Szentgotthárd közelében. Az osztrák oldalon már februártól folyik az építkezés: a Lapincs folyó bal partján egy árapasztó küszöböt építenek ki. A magyarországi szakasz megvalósítása során egy viszonylag kis mélységű 80-120 méter szélességű medret mélyítenek ki, amely a Láhn patak vizének egy részét vezeti le és így mentesíti térségét az árvizek következményeitől - hangzott el a munkák megkezdésekor. Az árapasztó vápa mindkét oldalán töltéseket emelnek, egy közút és a vápa kereszteződésben egy nagynyílású hidat is felépítenek. A földmunkák során a magyarországi szakaszon több mint 330 ezer köbméter földet mozgatnak majd meg, amelynek köszönhetően 150 hektáros területet mentesítenek az árvizektől. A magyarországi szakasz építésének költsége eléri a 640 millió forintot, amelyből a PHARE CBC-program 1,3 millió eurót (330 millió forintot), a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium pedig 1,2 millió eurót (310 millió forintot) adott.
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu