Területfejlesztés Vas megyében

Regionális közlekedési kérdésekben további egyeztetéseket tart szükségesnek a Vas Megyei Területfejlesztési Tanács, miután csütörtökön véleményezte a Győr-Moson-Sopron Megyei Területfejlesztési Tanács korábban kidolgozott, a régiót is érintő közlekedésfejlesztési koncepcióját. Ádám Károly a Vas Megyei Területfejlesztési Tanács titkára elmondta: Vas megyének mind a közút, mind pedig a vasút fejlesztése tekintetében Győr-Moson-Sopron és Zala megyével, valamint az ehhez az Eurégióhoz tartozó szomszédos ausztriai Burgenland tartománnyal is vannak véleménykülönbségei. - Egyelőre még csupán koncepció formájában létező, de már most is vitatott kérdés, hogy Vas megye területén milyen nyomvonalon haladjon keresztül az M9-es jelű autópálya, amely Sopronnál -, vagy más elképzelések szerint Pozsonynál - lépne be Magyarországra, és Szombathely-Nagykanizsa érintésével haladna végig a Dél-Dunántúlon közölte. A szakember szerint a majdani autópálya tervezett nyomvonalának kijelölésénél több szempontot kell figyelembe venni, hiszen amennyiben az ipari park miatt Sárvár közelében haladna el az autópálya, úgy az párhuzamos lenne a 84-es főúttal, amelynek fejlesztése, korszerűsítése hosszú ideig már nem várathat magára. A vasúti közlekedés tekintetében Zala megyével kell megállapodásra jutni abban, hogy a Bécs-Sopron-Szombathely nemzetközi vasútvonal dél felé hogyan fejlődjék tovább. Az egyik elképzelés a Vasvár-Zalaszentiván-Nagykanizsa, a másik a Körmend-Zalalövő-Koper irány. - Vas megye számára a vasvári kistérség fejlesztése a prioritások közé tartozik, hosszú távon azonban a Körmend-Zalalövő vonal fejlesztése mellett szólnak az érvek.
Regionális közlekedési kérdésekben további egyeztetéseket tart szükségesnek a Vas Megyei Területfejlesztési Tanács, miután csütörtökön véleményezte a Győr-Moson-Sopron Megyei Területfejlesztési Tanács korábban kidolgozott, a régiót is érintő közlekedésfejlesztési koncepcióját. Ádám Károly a Vas Megyei Területfejlesztési Tanács titkára elmondta: Vas megyének mind a közút, mind pedig a vasút fejlesztése tekintetében Győr-Moson-Sopron és Zala megyével, valamint az ehhez az Eurégióhoz tartozó szomszédos ausztriai Burgenland tartománnyal is vannak véleménykülönbségei. - Egyelőre még csupán koncepció formájában létező, de már most is vitatott kérdés, hogy Vas megye területén milyen nyomvonalon haladjon keresztül az M9-es jelű autópálya, amely Sopronnál -, vagy más elképzelések szerint Pozsonynál - lépne be Magyarországra, és Szombathely-Nagykanizsa érintésével haladna végig a Dél-Dunántúlon közölte. A szakember szerint a majdani autópálya tervezett nyomvonalának kijelölésénél több szempontot kell figyelembe venni, hiszen amennyiben az ipari park miatt Sárvár közelében haladna el az autópálya, úgy az párhuzamos lenne a 84-es főúttal, amelynek fejlesztése, korszerűsítése hosszú ideig már nem várathat magára. A vasúti közlekedés tekintetében Zala megyével kell megállapodásra jutni abban, hogy a Bécs-Sopron-Szombathely nemzetközi vasútvonal dél felé hogyan fejlődjék tovább. Az egyik elképzelés a Vasvár-Zalaszentiván-Nagykanizsa, a másik a Körmend-Zalalövő-Koper irány. - Vas megye számára a vasvári kistérség fejlesztése a prioritások közé tartozik, hosszú távon azonban a Körmend-Zalalövő vonal fejlesztése mellett szólnak az érvek.
adó 1% nyugat.hu 2025

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!

A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hírek