Országosan a leghallgatottabb közműsor-szolgáltató a 88.4 Nyugat Rádió!

Az eredménynek nagyon örülnek a Nyugat Rádió munkatársai. Mint mondják: rádiójuknak feladata van! Nemcsak zenét és kívánságműsort sugároznak, hanem értékeket közvetítenek. Olyan ügyeket, helyi problémákat dolgoznak fel és juttatnak el a szombathelyiekhez, amit egy kereskedelmi struktúrára épülő adó jellegéből adódóan nem tesz meg.

Úgy vélik, a sportesemények megszakítás nélküli közvetítése, a friss és gyors hírblokkok, a problémafelvető, érdekes beszélgetések, magazinok és a mindehhez társuló minőségi sláger az, ami miatt a 88.4 Szombathely első és országosan leghallgatottabb közműsor-szolgáltatója lett.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

A szombathelyi rádiók hallgatottságáról is számos közvélemény-kutatás, hallgatói elégedettség-mérés készült. A teljesen eltérő struktúrájú médiumokat összehasonlítani nem szerencsés. Ha mégis megtesszük, akkor a következőket látnánk:

Országosan a leghallgatottabb közműsor-szolgáltató a 88.4 Nyugat Rádió!

A Nyugat Rádió 2005-ös indulásának évében egyes kereskedelmi rádiók - a GFK Hungária - Szonda Ipsos kutatása, 15-29-es korcsoportra vonatkozóan - megközelítette a 70 százalékot. A Nyugat Rádió 2006-ban közműsor-szolgáltató rádióként a 27 százalékot érte el.

Mára ezek a hallgatói számok megváltoztak, hiszen a kereskedelmi rádiók 2009-ben már maximum 40-45 százalékos hallgatottsági mutatókkal rendelkezhetnek. Azaz vannak rádiók, amik mára már drasztikus 25-30 százalékos hallgatói lemorzsolódást éltek meg. A Nyugat Rádió dolgozói büszkék arra, hogy őket elkerülte az ekkora arányú csökkenés.

Szintén a GFK Hungária - Szonda Ipsos felmérése szerint a hallgatók hűségesek, és kitartanak a Nyugat Rádió mellett. A 15-49-es korcsoportban 2006 januárjában 21,6 százalékot, 2007 januárjában 25,7 százalékot, 2008 januárjában 20,4 százalékot és 2009 januárjában 22 százalék feletti hallgatottságot mértek.

Ezek az adatok a rádiós szakembereket is meglepték, hiszen ilyen magas hallgatottságot a közműsor-szolgáltatók nem szoktak produkálni. Ez a biztos hallgatói bázis teszi lehetővé, hogy olyan hirdetési tarifákkal működjön a 88.4, ami a helyi vállalkozóknak megfizethető, kitermelhető, reális ár.

A Nyugat Rádió üzenetei, reklámkampányai a nehéz gazdasági helyzetben is biztosan eljutnak a megcélzott csoportokhoz. A színvonal egyébként nem csak a műsorainkra, hanem a reklámjainkra is jellemző. A Nyugat Rádió külön profi, kreatív marketingszakembereket foglalkoztat, hogy a megfizethető ár mellé igényes és ötletes hangreklámok szülessenek a megrendelőknek. A minőségi hangreklámgyártás ugyanis elkerülhetetlen ahhoz, hogy a cégek, vállalkozók hatékony kampányt folytathassanak.

Jó hír a megrendelőknek, hogy a hallgatói hűség a Nyugat Rádió 88.4 hirdetési tarifáit nem befolyásolta, inkább még kedvezőbbé tette. A helyi médiumok egészséges árversenye pedig szintén elősegítette, hogy reális, igényes szolgáltatásért olyan árat fizessenek a helyi kis- és középvállalkozók, amely ebben a nehéz gazdasági helyzetben is kitermelhető.

Sok rádió azzal kampányol, hogy a hallgatottság az egyetlen meghatározó tényező a reklámpiacon. Valóban nem mindegy, hogy egy hallgatót 1 forintból vagy 2 forintból ér el a vállalkozás. Ám ki lehet fizetni 20 fogyasztóval büszkélkedő médiumnak 40 forintot, egy 40 fogyasztóval büszkélkedőnek pedig 80 forintot ugyanazért a reklámért. Mi a különbség? Vagyis nincsenek tévhitben azok a vállalkozók, akik kevesebb anyagi kiadás reményében nem csak a hallgatottsági mutatókat nézik.

Vas megyében sok jó médium van, akik értéket közvetítenek, szeretik és ragaszkodnak hozzá. A Nyugat Rádió is ilyen médium.