Újra száll a Concorde
Az Air France légitársaság öt szuperszonikus gépének egyike, amelyen az elmúlt időszakban végrehajtották a repülésügyi hatóságok által előírt szerkezeti módosításokat, visszakapta repülési jogosítványát. A francia polgári légiforgalmi társaság közlése szerint az FB (Fox Bravo) regisztrációs jelű gép légialkalmassági engedélyét csütörtökön nyújtotta át az Air France illetékeseinek a GSAC légibiztonsági csoport a Concorde-flotta teljes személyzetének jelenlétében. A Fox Bravo az előző hónapokban több földi és légi ellenőrzésen esett át. A gép megerősített biztonsági felszerelései, a Michelin-cég által átkonstruált új gumiabroncsok és a szárny alatti üzemanyagtartály új, ellenálló védőborítása sikeresen állták a próbát. A tavaly júliusi Concorde-katasztrófa után megmaradt további négy óriás utasszállítón a következő hónapokban végzik el az átalakítást, a jogosítványt ennek függvényében kaphatják vissza. Felfrissítő kiképzésre van szüksége a Concorde-ok személyzetének is, amely az előző egy évet a földön töltötte. Az Air France novembertől tervezi felújítani mindennapos járatait a Párizs-New York útvonalon, ennek menetrendszerű működtetését három gép tudja biztosítani. A British Airways, amelynek hét Concorde gépe van, szintén csütörtökön kapta vissza a repülési engedélyt. A britek már októberben szeretnék újra indítani a szuperszonikus légiflotta kereskedelmi repüléseit. A Concorde a világ egyetlen, hangsebességnél gyorsabb légi járműve, üzemeltetésének felújítását azonban elsősorban presztizsszempontok irányították, működtetése ugyanis nem hoz nyereséget az Air France-nak (a British Airways állítása szerint náluk nyereséges a Concorde-ok üzemeltetése). A típus jogosítványát 2001 augusztusának közepén, a Párizs mellett bekövetkezett légi szerencsétlenség után három héttel vonták be. A 113 emberéletet kioltó, egy perc leforgása alatt bekövetkezett katasztrófát az idézte elő, hogy a New York felé útnak induló repülőgép a kifutópályán ráfutott egy idegen fémlemezre, amely felhasította a futómű egyik abroncsát, s ennek szétvetődő darabjai szakították át az utasszállító üzemanyagtartályát. A Concorde harmincéves történetében ez volt eddig az egyetlen, halálos áldozatokkal járó baleset.
Az Air France légitársaság öt szuperszonikus gépének egyike, amelyen az elmúlt időszakban végrehajtották a repülésügyi hatóságok által előírt szerkezeti módosításokat, visszakapta repülési jogosítványát. A francia polgári légiforgalmi társaság közlése szerint az FB (Fox Bravo) regisztrációs jelű gép légialkalmassági engedélyét csütörtökön nyújtotta át az Air France illetékeseinek a GSAC légibiztonsági csoport a Concorde-flotta teljes személyzetének jelenlétében. A Fox Bravo az előző hónapokban több földi és légi ellenőrzésen esett át. A gép megerősített biztonsági felszerelései, a Michelin-cég által átkonstruált új gumiabroncsok és a szárny alatti üzemanyagtartály új, ellenálló védőborítása sikeresen állták a próbát. A tavaly júliusi Concorde-katasztrófa után megmaradt további négy óriás utasszállítón a következő hónapokban végzik el az átalakítást, a jogosítványt ennek függvényében kaphatják vissza. Felfrissítő kiképzésre van szüksége a Concorde-ok személyzetének is, amely az előző egy évet a földön töltötte. Az Air France novembertől tervezi felújítani mindennapos járatait a Párizs-New York útvonalon, ennek menetrendszerű működtetését három gép tudja biztosítani. A British Airways, amelynek hét Concorde gépe van, szintén csütörtökön kapta vissza a repülési engedélyt. A britek már októberben szeretnék újra indítani a szuperszonikus légiflotta kereskedelmi repüléseit. A Concorde a világ egyetlen, hangsebességnél gyorsabb légi járműve, üzemeltetésének felújítását azonban elsősorban presztizsszempontok irányították, működtetése ugyanis nem hoz nyereséget az Air France-nak (a British Airways állítása szerint náluk nyereséges a Concorde-ok üzemeltetése). A típus jogosítványát 2001 augusztusának közepén, a Párizs mellett bekövetkezett légi szerencsétlenség után három héttel vonták be. A 113 emberéletet kioltó, egy perc leforgása alatt bekövetkezett katasztrófát az idézte elő, hogy a New York felé útnak induló repülőgép a kifutópályán ráfutott egy idegen fémlemezre, amely felhasította a futómű egyik abroncsát, s ennek szétvetődő darabjai szakították át az utasszállító üzemanyagtartályát. A Concorde harmincéves történetében ez volt eddig az egyetlen, halálos áldozatokkal járó baleset.
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu