Újra száll a Concorde
Az Air France légitársaság öt szuperszonikus gépének egyike, amelyen az elmúlt időszakban végrehajtották a repülésügyi hatóságok által előírt szerkezeti módosításokat, visszakapta repülési jogosítványát. A francia polgári légiforgalmi társaság közlése szerint az FB (Fox Bravo) regisztrációs jelű gép légialkalmassági engedélyét csütörtökön nyújtotta át az Air France illetékeseinek a GSAC légibiztonsági csoport a Concorde-flotta teljes személyzetének jelenlétében. A Fox Bravo az előző hónapokban több földi és légi ellenőrzésen esett át. A gép megerősített biztonsági felszerelései, a Michelin-cég által átkonstruált új gumiabroncsok és a szárny alatti üzemanyagtartály új, ellenálló védőborítása sikeresen állták a próbát. A tavaly júliusi Concorde-katasztrófa után megmaradt további négy óriás utasszállítón a következő hónapokban végzik el az átalakítást, a jogosítványt ennek függvényében kaphatják vissza. Felfrissítő kiképzésre van szüksége a Concorde-ok személyzetének is, amely az előző egy évet a földön töltötte. Az Air France novembertől tervezi felújítani mindennapos járatait a Párizs-New York útvonalon, ennek menetrendszerű működtetését három gép tudja biztosítani. A British Airways, amelynek hét Concorde gépe van, szintén csütörtökön kapta vissza a repülési engedélyt. A britek már októberben szeretnék újra indítani a szuperszonikus légiflotta kereskedelmi repüléseit. A Concorde a világ egyetlen, hangsebességnél gyorsabb légi járműve, üzemeltetésének felújítását azonban elsősorban presztizsszempontok irányították, működtetése ugyanis nem hoz nyereséget az Air France-nak (a British Airways állítása szerint náluk nyereséges a Concorde-ok üzemeltetése). A típus jogosítványát 2001 augusztusának közepén, a Párizs mellett bekövetkezett légi szerencsétlenség után három héttel vonták be. A 113 emberéletet kioltó, egy perc leforgása alatt bekövetkezett katasztrófát az idézte elő, hogy a New York felé útnak induló repülőgép a kifutópályán ráfutott egy idegen fémlemezre, amely felhasította a futómű egyik abroncsát, s ennek szétvetődő darabjai szakították át az utasszállító üzemanyagtartályát. A Concorde harmincéves történetében ez volt eddig az egyetlen, halálos áldozatokkal járó baleset.
Az Air France légitársaság öt szuperszonikus gépének egyike, amelyen az elmúlt időszakban végrehajtották a repülésügyi hatóságok által előírt szerkezeti módosításokat, visszakapta repülési jogosítványát. A francia polgári légiforgalmi társaság közlése szerint az FB (Fox Bravo) regisztrációs jelű gép légialkalmassági engedélyét csütörtökön nyújtotta át az Air France illetékeseinek a GSAC légibiztonsági csoport a Concorde-flotta teljes személyzetének jelenlétében. A Fox Bravo az előző hónapokban több földi és légi ellenőrzésen esett át. A gép megerősített biztonsági felszerelései, a Michelin-cég által átkonstruált új gumiabroncsok és a szárny alatti üzemanyagtartály új, ellenálló védőborítása sikeresen állták a próbát. A tavaly júliusi Concorde-katasztrófa után megmaradt további négy óriás utasszállítón a következő hónapokban végzik el az átalakítást, a jogosítványt ennek függvényében kaphatják vissza. Felfrissítő kiképzésre van szüksége a Concorde-ok személyzetének is, amely az előző egy évet a földön töltötte. Az Air France novembertől tervezi felújítani mindennapos járatait a Párizs-New York útvonalon, ennek menetrendszerű működtetését három gép tudja biztosítani. A British Airways, amelynek hét Concorde gépe van, szintén csütörtökön kapta vissza a repülési engedélyt. A britek már októberben szeretnék újra indítani a szuperszonikus légiflotta kereskedelmi repüléseit. A Concorde a világ egyetlen, hangsebességnél gyorsabb légi járműve, üzemeltetésének felújítását azonban elsősorban presztizsszempontok irányították, működtetése ugyanis nem hoz nyereséget az Air France-nak (a British Airways állítása szerint náluk nyereséges a Concorde-ok üzemeltetése). A típus jogosítványát 2001 augusztusának közepén, a Párizs mellett bekövetkezett légi szerencsétlenség után három héttel vonták be. A 113 emberéletet kioltó, egy perc leforgása alatt bekövetkezett katasztrófát az idézte elő, hogy a New York felé útnak induló repülőgép a kifutópályán ráfutott egy idegen fémlemezre, amely felhasította a futómű egyik abroncsát, s ennek szétvetődő darabjai szakították át az utasszállító üzemanyagtartályát. A Concorde harmincéves történetében ez volt eddig az egyetlen, halálos áldozatokkal járó baleset.

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!
A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu