Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

5 tipp egy tökéletes délutáni szunyához

Ki ne hallott volna arról, hogy napközben egy húszperces ledőlés micsoda csodákra képes? Amúgy ez tényleg igaz, de nem árt némi előkészület.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

És akkor még tegyük hozzá a bevezetőben felvázolt egyenlethez azt a változót is, hogy telet írunk, egyes állatok ilyenkor álmodni mennek sötét zugokba, de azért az ember fia is képes hamar elpilledni ebben a zord évszakban, főleg, hogy már délután négykor olyan sötét van, mint nyáron még este kilenckor sem. A szundikálás szerepe tehát különösen megnő - ezt egyébként már olyan haladó vállalatok is felismerték, mint a Google vagy a Proctor & Gamble, akik kifejezetten szorgalmazzák, hogy alkalmazottaik dőljenek le délután. Íme öt dolog szakértőktől, amire érdemes figyelni, hogy ezt a röpke periódust közel a tökéletességig fejlesszük - már ha lehetőségünk van rá!

1. Időzítés a lelke mindennek!

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Bizony, mint annyi mindennek, így ennek is. Michael Grandner, a pennsylvaniai Perelman egyetem oktatója szerint a legjobban akkor járunk, ha a kiszemelt időpont valahol a napunk közepén helyezkedik el: ebéd előtt túl korai, de a délutánba erősen belecsúszva már az esti alvásunkat zavarhatjuk össze, szóval valahol dél és 3 óra között érdemes elpilledni.

Nyugat.hu

2. Fogd rövidre!

Szépen hangzik, hogy

ledőlök, aztán alszom, ameddig alszom

, de nem a legjobb ötlet. Igenis ki kell találni azt a hosszt, ameddig engedélyezzük ezt magunknak, és beállítani egy ébresztőt. Az ideális valahol 20 és 30 perc között helyezkedik el - ha a fél órát túllépjük, az igazából nem szolgál annyi plusz előnnyel, ha viszont az egy órát is, akkor már egy mély periódusba léphet az alvásunk, ami után felébredve pityókásan fáradtak lehetünk. Vagyis még rosszabbul is járhatunk. Maradjunk a huszonpár percnél!

3. Válaszd a kanapét!

Ha az ágyadba mászol vissza, azzal közvetve azt is jelzed az agyadnak, hogy éjszakára dőlsz le - mert ott ezt szoktad csinálni. Grandner szerint egy kényelmes, de nem túl kényelmes helyet kell választani, mondjuk egy kanapét vagy nagyobb fotelt.

Nyugat.hu

4. Csend a lelke

Olyan legyen a szundink helyszíne, ahova lehetőleg nem szűrődik be a külvilág zaja! Akár használjunk füldugót (de az ébresztő mobilunkat azért akkor helyezzük közel a fejünkhöz). Viszonylag sötét legyen, de ne koromfeketén, mert továbbra sem akarjuk átverni az agyunkat azzal, hogy már éjjel van.

5. Tartsd kordában a koffeinfogyasztásodat!

Furcsán ellentmondásosnak tűnhet, de egy 2003-as japán kutatás szerint egy csészényi fekete a ledőlés előtt hozzájárulhat annak sikeréhez. Az ok: a koffein nem üt be 20-30 percnél korábban, szóval nagyjából pont akkor ébredhetünk fel, amikor beüt a legális drog. És ideális esetben szuperfrissen kelünk fel!

Nyugat.hu
(A jótanácsokat a Huffington Post cikkéből csentük el.)
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Könnyű

Hirdetés