Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Brexit elhalasztásáról vitáznak a britek, közben az összeomlás szélén az autóiparuk

Évek óta tart a vita, közben folyamatosan lassul az ország ipara.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

2016-os tartottak népszavazást Nagy-Britanniában az EU-ban maradásról illetve távozásról, ahol a távozás melletti szavazatok győztek. Gyakorlatilag azóta zajlik a vita és az egyeztetés a távozás módjáról, arról, hogy milyen szabályok maradnak és tűnnek el az uniós megállapodásból.

Forrás: telegraph.co.uk
A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

A briteknek március végéig el kell hagyniuk az Uniót, ezt Theresa May miniszterelnök is többször megerősítette Theresa May: az Egyesült Királyság március végén kilép az EU-ból 2019. February 03. 09:46 . Azonban nem mindegy, hogy hogyan teszik, az egyik legégetőbb kérdés, hogy megmarad-e a vámunió. Ha nem sikerül a megállapodás, akkor a brit termékekre vámot vetnek ki az EU-ban, és ugyanígy az Unióból Nagy-Ritanniába érkező árucikkek után is vámot kell fizetni. Miközben az ország legnagyobb kereskedelmi partnere az Európai Uniós.

A brit kormánypárt több javaslattal próbálkozott, legutóbb novemberben álltak el egy tervvel, de azt a képviselők simán leszavazták Brexit: Kiütötték a brit parlamentben a kormány tervét, kérdéses a folytatás 2019. January 15. 21:49 , pedig az EU elfogadta. Theresa May most megpróbálja még egyszer az alsóház elé vinni a javaslatot, március 12-én lesz erről szavazás, de kérdéses a sikere.

Theresa May megint próbálkozik

Felmerült a Brexit technikai elhalasztása is, de ez csak rövid ideig tarthat, hiszen az EU ragaszkodik ahhoz, hogy a májusi EP-választások idején Nagy-Britannia már ne legen az Unió tagja, és hogy a távozásra készülő angolok ne vegyenek részt a választáson. Így viszont továbbra is kérdéses, hogyan és mikor távoznak a britek az Unióból

Valószínű, hogy ez a bizonytalanság az egyik oka annak, hogy összeomlóban van a brit ipar egyik húzóereje, az autóipar. A pánik az egész ágazaton kezd elhatalmasodni. A francia–japán Nissan már nem udvariaskodott, és a Brexitet okolta, amiért elvetette azt a tervét, hogy Sunderlandben készítse az új X-Trailt. Az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover ugyancsak a kilépéssel indokolta a januári 4500 fős elbocsátást.

A szigetországban motorokat gyártó amerikai Ford belengette, hogy majdnem biztosan távozik megállapodás nélküli Brexit esetén. A Michelin francia abroncsgyártó 2020-ra bezárni készül Dundeeban lévő üzemét, a Schaeffler német alkatrészgyártó pedig két gyárára is lakatot tesz - írja a hvg.hu .

Forrás: SMMT
Forrás: SMMT

Ha Nagy-Britannia egyezség nélkül lép ki az unióból, vagy egy úgynevezett kemény Brexit nyomán áll vissza a határ- és vámellenőrzés, az alkatrészek pontos beszállítása lehetetlenné válik. Például a német BMW oxfordi gyárában naponta ezer Mini készül, egy autó 4-5 ezer alkatrészből áll, amit naponta kétszáz teherautó szállít a helyszínre. Ezek háromötöde Dover kikötőjén vagy a Csalagúton keresztül érkezik.

A Nissannak naponta 5 millió alkatrészre van szüksége, aminek 85 százalékát importálja. A Jaguar igénye napi 25 millió darab, a Hondáé és a Toyotáé 2 millió. Utóbbi termelése olyannyira a pontos szállításon alapul, hogy átlagosan 37 percenként érkeznek a felhasználandó csomagok.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közélet

Hirdetés