Egy olvasónk többször is jelezte, hogy a Savaria Plaza melletti körforgalom csúszik, nemrégiben pont előtte állt keresztbe egy autó, a padkára futva, majdnem elütve egy gyalogost. Feltette nekünk a kérdést, hogy vajon miért csúszik ez a körforgalom jobban a többinél, mi pedig törni kezdtük az agyunkat a szerkesztőségben.
Csak úgy záporoztak a megoldások:
Biztos az aszfalt a hibás, más típusú lehet.
,Szerintem az elmúltnyócév miatt csúszik.
,Igazmagyar az a körforgalom vagy valami uniós-liberális?
- s még hasonló kezdések után egy kollégánk (azon a környéken lakó) előállt egy normális elmélettel:Szerintem a Perint miatt csúszik és az esetleges pára miatt, mindkét körforgalom a patak mellett van. A legrosszabb, hogy azzal a tempóval, amivel behajtasz a Thököly utcai körforgalomba, azzal itt uralhatatlan lesz a kocsi és máris csattansz a padkának.
Megkérdeztük a SZOVA titkárságán, hogy jelezte-e az elmúlt években ezt valaki nekik, tudnak-e róla, vizsgálták-e, és ha ez valós probléma, akkor lehetne-e esetleg táblával jelezni. Január hatodikai levelünkre még nem érkezett válasz, így csak azt tudjuk mondani olvasóinknak, hogy fokozott figyelemmel hajtsanak be ebbe a két körforgalomba, mert néha megtréfálhatják az embert és az amúgy biztonságosnak hitt sebesség is veszélyes lehet.
Frissítés
A kommentekben sokan jelezték, hogy a fehér illetve a zöld aszfalt is okozhatja a problémát. Ahogy mi láttuk, a körforgalom szürkés-fehéres, amelynek pontos összetételét nem ismerni, ugyanis van ahol a beton, van ahol kevés mészkőzúzalék, máshol egyéb recept miatt sápadt az út. A fehér aszfaltról az közismert, hogy csúszós (esőben kifejezetten), de sokan arról számoltak be különböző fórumokon, hogy nyáron, száraz úton is lényegesen kisebb a tapadás az ilyen útszakaszokon (érdekes módon sokszor használják ezt az anyagot kanyarokban is).
A csúszást elősegíti persze még a por, és az autókból szivárgó olaj is, ami vékony réteget képez az utakon, egyik kommentelőnk zöldesnek ítélte a körforgalom burkolatának színét, amit szerinte valamiféle olcsó anyag hozzákeverésével sikerült létrehozni (olyannal, amit például a kőszegi egyenes végén használtak, de a sok baleset miatt azóta már eltávolítottak. Újabb kérdéseket tettünk fel a SZOVA-nak, remélve hogy válaszokat is kapunk arra, hogy miért lesz alkalmasint koripálya a körforgalmakból.
Frissítés:
A SZOVA válaszolt, hozzájuk még nem érkezett panasz, az út kezelője pedig az önkormányzat, így kérdéseinket továbbítottuk feléjük.