Március 28-tól a webáruházaknak fel kell tüntetniük az oldalukon a Magyar Postát is mint kézbesítőt a beérkező megrendelésekhez.
A posta webshopoknak készült tájékoztatása szerint vagy az egyetemes szolgáltatást biztosítják a webáruházaknak regisztráció mellett (és ez esetben nem mennek helybe az összekészített rendelésekért) és meghatározott áron, vagy egyedi szerződést köthetnek a webshopok velük (és akkor kimennek a megrendelésekért).
Egy webshop-üzemeltető a 24-hu-nak azt írta, ő szeretné kikerülni, hogy a posta igénybevételével kelljen kiszállítani a tőle megrendelt árukat.
Az egyedi szerződést nem kötő ügyfeleknek a posta előírta, milyen díjakat kell alkalmazniuk. (Ilyenkor egy felületen kell rögzíteni a csomagot, el kell vinni a legközelebbi postára, majd ott készpénzben előre ki kell fizetni a kiszállítást.) Emiatt arra jutott, hogy a posta által meghatározott díjakat feltünteti, de mellette a webáruháza általános szerződési feltételei közé beírja, hogy a posta által kiszállított csomagoknál küldeménykezelési díjat számít fel. A rendelés során pedig ezt külön tételként jeleníti meg abban az esetben, ha postai kiszállítást választ az ügyfél.
Abban bízik, hogy így remélhetőleg el tudja kerülni, hogy az ügyfelei a postai kiszállítást válasszák.
Székely Gergely, webáruházakat képviselő ügyvéd azt írta, egyelőre nem tiltott ilyen felár alkalmazása.