A számukra kijelölt parkolóhelyen várakozott két ultrakönnyű repülőgép március 17-én délután a fertőszentmiklósi repülőtéren. Ekkor szállt le egy AN-2, aminek pilótája az ún. taxiway-en túlgurult a fordulást jelző bójákon ezért valamivel később kezdett neki a manővernek. Az eredmény az alábbi videón látható.
A nyugat.hu információi szerint a magyar lajstromjelű AN-2 osztrák pilótája az idén először szállt fel a világ legnagyobb egymotoros, kétfedelű repülőgépének számító "Ancsával". Tett egy iskolakört, majd leszállt és rákanyarodott a taxiway-re. Itt két különböző színű bója jelzi, hol kell elkanyarodnia, a pilóta azonban valamivel túlfutott ezen. Az AN-2 kanyarodását messziről figyelők már pár másodperccel a baj előtt felhívták a parkoló Kiebitz ultrakönnyű repülőgép pilótájának a figyelmét, hogy egy másik gép mindjárt elfújja az övét. A jóslat bevált, a pilóta azonban már semmit nem tehetett.
A 200 kilós, 65 lóerős duplafedelű Kiebitz a farkánál mindössze 19 kiló, így az AN-2 légcsavarszele könnyen lökte odébb a gépet, ami nekiütközött a mellette álló repülőnek. Az ultrakönnyű Kiebitznek a farka sérült meg. (Az AN-2 légcsavarszelének erejéről egyébként sok legenda kering, miszerint egy masszív faházat is képes összedönteni.)
Az AN-2 pilótája megállás után odament a sérült Kiebitz-et néző emberekhez és azonnal leszögezte, hogy ehhez neki semmi köze. Nem ismerte el, hogy felelős lenne bármiben is a balesetért és emiatt a biztosító felé sem jelezte az esetet. A pilóta információink szerint azt is állította, hogy nem tudott arról, hogy a Kiebitz ilyen könnyű.
Úgy tudjuk, a harmadik repülőgépnek a szárnya karcolásokkal megúszta, az azonban a videón is jól látszik, hogy a Kiebitz farka megsérült és emiatt nem repülhet. Az esetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet és a Légügyi Hivatal is vizsgálja. Egy pilóta a nyugat.hu-nak elmondta: szerinte a videó alapján a Kiebitz-et leparkoló pilóta is hibázott, mert nem rögzítette ékkel a gép kerekeit. Szerinte a felvétel tanulságos lehet a pilótáknak és rámutat arra, mennyire fontos a megfelelő távolság, a stabil rögzítés és a nagyobb gépek pilótái részéről az odafigyelés a könnyebb gépmadarakra. Az esemény vizsgálatának eredményére később visszatérünk.