Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Erős fekete péntekre számítanak az e-kereskedők

Néhány hét múlva kezdetét veszi az év legőrültebb leárazás-kampánya az online térben; a fekete péntek idén is nagyot szólhat. Hogyan készülnek és milyen eredményre számítanak az e-kereskedők?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Marketingszakértők szerint a fekete péntek továbbra is a webáruházak legfontosabb kampánya. Noha több vezető kereskedő szabadon értelmezi a fekete pénteket, a vásárlók képesek különbséget tenni az „igazi” fekete péntek , illetve az ilyen névvel illetett kisebb volumenű kampányok között.

Az utóbbi években számos példát láttunk arra, amikor a fekete péntek több napig vagy akár több hétig tartott egy-egy kereskedőnél. A tavalyi évben az egyik webpláza egész novemberben fekete péntek néven futtatta a leárazás kampányát, de májusban is láthattunk már ilyen próbálkozásokat.

Az idei év nem hasonlítható össze a tavalyival

Noha a hazai e-kereskedelem éveken keresztül kiszámítható mederben folyt, az idei évben a tervek és a tényszámok teljesen elszakadtak egymástól.

A legtöbb e-kereskedelmi szakértő 15 százalékos bővülést várt erre az évre, a vírushelyzet nyomán megváltozott vásárlói viselkedésnek köszönhetően azonban nagyobb fordulatra kapcsolt a teljes online szektor. Az első negyedévben nagyjából 21 százalékos növekedést mérhettünk, a második negyedév pedig elképesztő számokat és 47 százalékos növekedést hozott.

Ezek a számok azt jelentik, hogy az idei év egészen biztosan jelentős bővülést hoz az online piac számára, kérdés azonban, hogy a lendület milyen mértékben esik vissza, illetve előfordulhat-e, hogy az utolsó negyedévben a bevételek nem érik el a tavalyi szintet.

A pesszimizmus és az optimizmus is indokolt

Sokan arra számítanak, hogy az idei vásárlási láz intenzitása elmarad az előző években megszokottól. A felvetés egyáltalán nem alaptalan, hiszen a kiürülő családi kasszák és az általános gazdasági visszaesés erősen fékezi a költéseket. Ráadásul olyan vélemények is előfordulnak, miszerint az idei vásárlási láz akár hét héttel korábban kezdődhet.

Fekete pénteken mindenki vásárol
emag

Az eredeti állítást az Egyesült Államokban működő Coresight Research tanácsadó cég tanulmánya szolgáltatta, a piaci viszonyok azonban Európában is hasonlók; a logisztikai szektor túlterheltté válik az év utolsó időszakában, így a csúszások elkerülése érdekében a rutinos vásárlók akár két-három héttel előbbre hozhatják a költéseiket. Amennyiben ez a jelenség bekövetkezik vagy legalább érezhető lesz, a fekete péntek forgalma akár jelentősen a tavalyi szint fölé nőhet, a karácsonyi időszak bevételei azonban elmaradhatnak a várakozásoktól.

A gazdasági visszaesés ellenére az e-kereskedők zöme növekedést vár az utolsó negyedévtől, ráadásul nem is alaptalanul. Az online piac motorját jelenleg az úgynevezett átterelődés szolgáltatja, vagyis jelentős mennyiségű költés vándorol a hagyományos offline boltokból az online térbe. Ez legfőképpen a vírushelyzetnek tudható be, hiszen az emberek sokkal biztonságosabbnak ítélik meg a csomagátvétel különböző formáit, mint a plázák és szaküzletek látogatását.

Az átterelődés mértéke azonban jelentősen függ a járványhelyzet alakulásától, az arra adott kormányzati intézkedésektől és az emberek viselkedésétől. Amennyiben a téli időjárás több megbetegedést hoz és az emberek óvatosabbá válnak, a logisztikai szektor terheltsége akár extrém szintre léphet. Mentőövet jelenthet, hogy az évek óta munkaerőhiánnyal küzdő szektor jelentős számú humán erőforrásra talált a munkaerőfelesleggé vált kékgalléros munkavállalók között.

Egy szerkesztőség fenntartása nagyon sok pénzbe kerül. Segítsd a Nyugat.hu munkáját, mert a függetlenségnek ára van! December 3-tól 20-ig tartó kampányunkban kétmillió forintot szeretnénk összegyűjteni. Ezt a pénzt elsősorban az újságírók bérére szánjuk, hogy a valóban fontos ügyekkel foglalkozhassanak. Itt támogathatsz és tudhatsz meg többet a kampányunkról.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

(X)

Hirdetés