Eddig ismeretlen okokból fékezett nagyot a fiatal motoros, aki aznap vásárolta Aprilia típusú, 50 köbcentis segédmotor-kerékpárját. ( Frissítés: sikerült beszélnünk az elhunyt barátjával, aki segédkezett a használt motorkerékpár adás-vételénél. Tőle azt tudtuk meg, hogy a motor nem 50 köbcentis volt, mint ahogy az a helyszínen elhangzott, hanem 125 köbcentis. A jármű az általa elmondottak alapján megfelelő állapotban volt.) A fékezéstől számítva kb. száz méterre csapódott neki a motor egy betonáteresznek, a celldömölki fiatalember bukósisakja lerepült. Olyan súlyos fej- és mellkas sérüléseket szenvedett, hogy a mentők egyórás erőfeszítése ellenére meghalt.
Úgy tudjuk, a fiatalembert az édesapja és testvére követte autóval, így ők értek először a baleset helyszínére. A helyszínelés idejére a rendőrök a forgalmat Sitke belterületén a Vadkert és a Hunyadi út irányába terelték.
Az érintett szakaszon 60 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben. A hosszú féknyom alapján valószínűsíthető, hogy a fiatalember ennél gyorsabban haladt. Úgy tudjuk, nem volt az úton semmi, ami fékezésre kényszerítette volna a motorost. A rendőrség lefoglalta a frissen vásárolt Apriliát, hogy igazságügyi szakértő megvizsgálhassa, lehetett-e a tragikus balesetben szerepe műszaki hibának.