A spanyol Talgo vonatgyártó bejelentette, hogy négy hónappal a magyar Ganz-Mavag konzorcium nyilvános vételi ajánlatát követően a cseh Skoda is bejelentkezett a vállalatért - írja a Portfolio.
A Skoda üzleti kombinációra és ipari egyesülésre vonatkozó ajánlatot tett, gazdasági ajánlat nélkül. A Talgo pedig ezt követően közölte, hogy részletes információkat kért a Skodától, hogy értékelni tudja, felülmúlja-e a Ganz-Mavag által március 7-én felajánlott 619 millió eurós ajánlatot.
A Talgo piacvezetőnek számít nagysebességű vonatok tervezésében, gyártásában és karbantartásában.
A márciusi ajánlattételt követően az elmúlt hónapokban már többször is felmerült, hogy a spanyolok új befektetőt keresnének a magyar csoport helyett, mivel azt feltételezik, hogy orosz befektetők állnak a magyar befektetői kör mögött.
A 444. arra emlékeztet, még novemberben jelent meg a hír, hogy a spanyol tőzsdén is jegyzett Talgo iránt egy magyar vevő érdeklődik, a leírás alapján a Hernádi Zsolthoz köthető Magyar Vagon sejlett fel. A spanyol lapok február elején írtak arról, hogy a Magyar Vagon érdekeltségébe tartozó Dunakeszi Járműjavító vételi ajánlatot tett a cégre. A Magyar Vagon egyetlen részvényese 2022-ig Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt, de miután miniszter lett, a cég egy Hernádihoz köthető magántőkealapé lett.
Kezdetben úgy tűnt, hogy a svájci Stadler Rail lehet a magyar konzorcium fő kihívója, végül azonban úgy tűnik, hogy a Skoda lesz a magyarok legnagyobb riválisa az üzletben.