Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hogyan tudtak a rómaiak olyan utakat építeni, amelyek még kétezer év múlva is állnak?

A legrosszabb szombathelyi utcákat bemutató sorozatunk különkiadása. Csak a kontraszt kedvéért.

Miután elindítottuk Szombathely legrosszabb utcáit bemutató sorozatunkat , számtalan levelet kaptunk megannyi utcanévvel, amely eséllyel pályázhat a nem túl megtisztelő címre.

Olvasóink arra is felhívták a figyelmet, hogy nemcsak az a baj, hogy elmaradnak a járda- és utcafelújítások, de az is, hogy a korábban felújított útszakaszok sem tartanak túl sokáig.

Borostyánkő út az OTP alatt
A rómaiak egyszerre építették a csatornákat és az utcákat
Kiss Tamás

Ugyanakkor ha megnézzük a Romkert vagy a Fő téri OTP alatti római utakat, azok még meglepő épségben vannak.

Így aztán adódott az ötlet: kérdezzünk meg egy szakértőt, hogy tudtak kétezer éve ilyen masszív és tartós utakat építeni.

Sosztarits Ottó régész, az Iseum Savariense szakmai vezetője sietett segítségünkre, aki az említett helyszínek egyikén, a bank üvegpadlója alatt elmagyarázta, hogy

  • mikor készültek az egykori Savaria utcái,
  • milyen technológiával készültek a burkolatok,
  • miben különbözött az akkori szemlélet a maitól,
  • mi az, amit rosszul tudunk a római birodalom útjairól,
  • honnan érkeztek savariai utcakövek,
  • mennyi ideig épültek a város 13-14 kilométernyi köves útjai,
  • mi lett a sorsa Szombathelyen az egykori római utaknak.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Video

    Tovább az oldalra