A legrosszabb szombathelyi utcákat bemutató sorozatunk különkiadása. Csak a kontraszt kedvéért.
Miután elindítottuk Szombathely legrosszabb utcáit bemutató
sorozatunkat
, számtalan levelet kaptunk megannyi utcanévvel, amely eséllyel pályázhat a nem túl megtisztelő címre.
Olvasóink arra is felhívták a figyelmet, hogy nemcsak az a baj, hogy elmaradnak a járda- és utcafelújítások, de az is, hogy a korábban felújított útszakaszok sem tartanak túl sokáig.
A rómaiak egyszerre építették a csatornákat és az utcákat
Kiss Tamás
Ugyanakkor ha megnézzük a Romkert vagy a Fő téri OTP alatti római utakat, azok még meglepő épségben vannak.
Így aztán adódott az ötlet: kérdezzünk meg egy szakértőt, hogy tudtak kétezer éve ilyen masszív és tartós utakat építeni.
Sosztarits Ottó régész, az Iseum Savariense szakmai vezetője sietett segítségünkre, aki az említett helyszínek egyikén, a bank üvegpadlója alatt elmagyarázta, hogy
mikor készültek az egykori Savaria utcái,
milyen technológiával készültek a burkolatok,
miben különbözött az akkori szemlélet a maitól,
mi az, amit rosszul tudunk a római birodalom útjairól,
honnan érkeztek savariai utcakövek,
mennyi ideig épültek a város 13-14 kilométernyi köves útjai,
mi lett a sorsa Szombathelyen az egykori római utaknak.
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül
itt
, vagy facebook messengeren
ide
kattintva. Esetleg emailben, itt:
jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu