Július közepétől már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni. Mivel a rollereknek nincs rendszámuk, tehát nem tartják őket nyilván a hatóságok, akárki is legyen a tulajdonosuk, az éppen aktuális felhasználó felelőssége lesz, hogy biztosított járművel közlekedjen, derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének sajtóközleményéből.
A biztosítás a 25 kilogrammot nem meghaladó saját tömegű járművek esetében akkor szükséges, ha a tervezési sebességük meghaladja a 25 kilométer/órát, a 25 kilót meghaladó rollerek körében viszont már a 14 kilométer/óra tervezési sebességet meghaladó típusokra is kgfb-t kell kötni. Az elektromos hajtás nélküli eszközökre továbbra sem kell biztosítás.
A Spirit FM Több-Kevesebb című műsorában Németh Péter, a CLB biztosítási alkusz cégkommunikációs igazgató elmondta, hogy "hasonló kötelező biztosításra számíthatunk, mint amilyen rendszer jelenleg működik a segédmotorkerékpárok esetében is. Azonban, még nem tisztázott, hogy a rendőrség miként fogja ellenőrizni az e-rollerek és seagwayek sebességét vagy súlyát. Vicces lenne, ha mérleg lenne náluk, vagy sebességmérésre kerülne sor".