Kisebb csoki, kevesebb mosókapszula - Még mindig csökkentik a kiszereléseket a gyártók, de egyre ritkábban

Amióta fel kell tüntetni a kiszereléscsökkentést, azóta az üzletek, áruházak többségében hetente csak néhány termék válik érintetté.

A gyártók évtizedek óta használják a kiszereléscsökkentés módszerét, leginkább, amikor az infláció miatt nőnek a költségeik, de ők nem akarnak árat emelni. A felháborodott vásárlók és a gyártók közötti vitának a kormány úgy akar véget vetni, hogy a boltokban fel kell tüntetni, ha egy termék kisebb lett. Február óta közzé is teszik a Nébih honlapján, minek mennyivel csökkent a mérete - emlékeztet a Telex.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Hogy ettől hosszú távon kevesebb termék méretét csökkentik-e még nem tudni, de a lap azt írja, rövid távon működik a kormány stratégiája.

Kozák Tamás, a kiskereskedőket képviselő Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára ugyanis a megkeresésükre azt nyilatkozta: „Az üzletek, áruházak többségében ma már hetente csak pár termék válik érintetté, az induláshoz képest jelentősen csökkent az érintett termékek száma.”

A legtöbb esetben az élelmiszerek kiszerelését csökkentik, de becsúszott egy mosogatógép-tabletta, több üdítő, egy kávékapszula és egy kutyakaja is. A csökkentés mértéke 4 százaléktól 33 százalékig terjed, de a legtöbb esetben a 9-15 százalékos sávban mozog.

Amikor a kiszereléscsökkentés szóba kerül, a gyártók általában azzal érvelnek, hogy a vásárlóknak az árak a fontosak, nem a mennyiség, és ők ezt a vásárlói igényt elégítik ki.

Kérdés viszont, hogy a cégek jól járnak-e ezekkel a trükközésekkel. Vannak ugyanis olyan esetek, amikor a vásárlók egyszerűen nem hajlandóak elfogadni a méretcsökkenést, és a gyártók visszakoznak abból.

A kiszereléscsökkentéseknek persze a kereskedők se mindig örülnek. Heiszler Gabriella, a Spar ügyvezető igazgatója erről a Telexnek adott interjúban azt mondta: ő is idegesítőnek tartja a kiszereléscsökkentést, de az egyedi márkás termékeknél nem nagyon van nyomásgyakorlási lehetőségük a beszállítókra. Ők ugyanis bármikor mondhatják, hogy Kínából pont ekkora csomagolást tudtak rendelni. Ez a sajátmárkás termékeknél nem így van, mert ott a kereskedő olyan kiszerelésre írja ki a tendert, amilyenre akarja. Talán ezzel is összefügg, hogy Magyarországon a statisztikák szerint évről évre nő az elsősorban saját márkás termékeket áruló diszkontok forgalma és piaci részesedése.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek