Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kollagén – ezért ajánlott a szedése

A táplálékkiegészítőket említve a legtöbbeknek a különféle tömegnövelők, vitaminok, fehérje italok jutnak az eszébe, pedig a kollagén is ide sorolható, és sokkal fontosabb anyag, mint azt elsőre bárki is gondolná.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A nők általában ismerik, mert hallanak róla a szépségápolási műsorokban, esetleg a kozmetikusoktól, de azt kevesen tudják, hogy krémek formájában szinte hasztalan kenegetni. És ami még fontosabb, a kollagén nemcsak a nők testének építőeleme, hanem természetesen a férfiakban is ugyan annyi van belőle, sőt. A kollagén, mint nagy molekulájú fehérje, a bőrünk 75%-át, a testünk fehérjéinek pedig 30%-át adja.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Az idő előrehaladtával, ahogy idősödünk, a kollagéntermelés lecsökken, és ennek komoly következményei lehetnek. Kijelenthető, hogy szinte receptre kellene kapnunk a kollagént, ha meg szeretnénk őrizni fittségünket.

Mi fán terem a kollagén?

A kollagén egy nagy molekulájú fehérje, ami „ragaszt” a szervezetben, összeköti a szerveket, tehát a kötőszöveteink állományát gyarapítja. Több típusa van, és nagyon fontos az egészséges, hosszú élethez, ezért egy idő után ajánlatos pótolni.

Az I. típusú kollagén a bőrt, a kötőszöveteket, a csontokat, ereket, inakat és a szerveket építi fel. A II. típusú kollagén a porcokban van jelen. A III. típusú, az úgynevezett retikuláris szöveteket támogatja meg, a IV. típusú kollagén az összes sejtünk hártyáját, a sejtmembránt alkotja, míg az V.típusú a haj, a méhlepény, és a sejtszervecskék fő alkotója.

A kollagén igaz, hogy a szépség hívószava, mivel a bőr struktúráját javítja, de valójában még fontosabb a mozgásszervrendszerünknek, a sejtjeinknek, szerveinknek.

A kollagén beépüléséhez szükség van egyéb mikrotápanyagokra is, ilyen a cink, és a C-vitamin, melyek segítik a fehérje hasznosulását.

Pixabay

Nekem is kell kollagén?

Nagyjából 25 éves kortól a kollagén termelése elkezd csökkenni, és ahogy idősödünk, egyre kevesebb lesz. Emiatt az említett szövetek hiányt szenvednek, és ha nem pótoljuk belülről, akkor számos panasz jelentkezhet.

Ha visszatérünk kicsit a szépségipari szerepére, akkor is ki kell emelni, hogy a kollagén egy nagy méretű molekula, ezért hiába teszik az arckrémbe, nem tud beépülni a sejtekbe, csak ideiglenesen hidratál. Vagyis a bőr szépségének érdekében is belülről kell pótolni, hiszen a testünkben lebomlik alkotóelemeire (aminosavak), majd a megfelelő helyen újra strukturálódik.

A kollagénhiány tünetei

  • Érrendszeri panaszok, elöregszenek az erek, elszakad az erek fala, vérnyomás problémák lépnek fel
  • Érelmeszesedés, érszűkület (kollagén hiányában a koleszterin épül be az érfalba, ami merevvé teszi azt, és el is tömíti)
  • Fáj az izomrendszer, gyakoribb sportsérülések, ínszakadások
  • „Recsegő” ízületek (váll, nyak, térd)
  • Porcleválás, porc fájdalom, porckopás
  • Ráncosodik a bőr, egyre mélyebbek a rovátkák, szarkalábak
  • Cellulitisz megjelenése (gödröcskés bőr)
  • Ínygyulladás, fogfájás, fogágybetegségek
  • A kollagén hiányát a szervezetben a korunkon túl okozhatja a nem megfelelő táplálkozás (kevés fehérje), a gyakori dohányzás és alkoholfogyasztás, a C-vitamin hiány, illetve a túlzott UV sugárzás (szolárium).

    Kijelenthető, hogy nagyon kevés az az ember, aki 30 éves kora felett ne szorulna kollagén utánpótlásra, amit megtehetünk a megfelelő táplálkozással, vagy a helyes étrend-kiegészítők megválasztásával.

    Mit egyek, hogy elég kollagén legyen a szervezetemben?

    A kollagén kizárólag állati eredetű fehérje, tehát növényekből nem pótolható. Régen sok csontlevest, velős csontot fogyasztott az ember, manapság a diéták miatt szinte csak csirkemellet eszünk. Ez sajnos kevés ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű kollagénünk legyen. Táplálékkal csak akkor tudjuk pótolni, ha elég mennyiségben eszünk halhúst, marhahúst, sertést is.

    Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy a táplálkozásunk megfelelő a kollagénpótláshoz, akkor válasszunk a számos táplálékkiegészítő közül, keressünk olyan terméket, melynek napi adagja nagyjából 1500-2000 mg kollagén bevitelét eredményezi.

    Ne felejtsük el, a C-vitamin nélkülözhetetlen a kollagén beépüléséhez, tehát ennek pótlásáról, beviteléről se feledkezzünk meg!

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    (X)

    Hirdetés