Ami mindig szem előtt van...

Álmodozott már arról, amikor a városban járva megpillantott egy felmatricázott autóbuszt, hogy milyen lenne saját cégének hirdetését viszontlátni a következő busz oldalán?

Van egy jó hírünk! Ez a megjelenési forma, már nem csak a multik kiváltsága, hanem a helyi kisvállalkozók számára is elérhető.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

Amióta a Markatics Marketing Kft, közismertebb nevén a „VasiBuszreklám”-os cég lett a Vasi Volán buszok külső reklámfelületeinek kizárólagos értékesítője, azóta az autóbuszokon egyre több hirdetés jelenik meg, hiszen több cégvezető és marketinges döntött úgy, hogy kipróbálják ezt a lehetőséget cégük, szolgáltatásuk vagy termékük népszerűsítésére. Dr Taletovitsné Magyar Katalint, a cég ügyvezetőjét kérdeztük az eddigi tapasztalatokról, a hirdetői szokásokról, a dekoratőrök munkájáról.

VasiBuszreklám
Gördülő reklám a megállóban...További képekért katt a képgalériánkra
Nyugat.hu

- Miért pont buszon hirdessek?!

- A marketingre fordított összegért cserébe egy hihetetlenül feltűnő és látványos, jól kihasználható felületet kap az ügyfél, amely megállás nélkül hordozza a cég reklámját az egész városon és megyén keresztül – kezdi sorolni az érveket a buszreklám mellett Kati. - Ezeket a hirdetéseket nem lehet nem észre venni, bárhol találkozhatsz vele, ha átmész a zebrán, ha autózol, ha buszra vársz, vagy ha kinézel az ablakon, elsuhan a szemed előtt. Ez a hirdetés nem vész el a reklámújságok oldalai között, illetve a szakmai portálok megannyi más hirdetése mellett. A buszreklámot nem lehet kikapcsolni, kukába dobni. Persze elfordíthatod a fejed, de addigra már láttad és az agyad tárolta az információt róla. Talán az egyik legfőbb előnye, ami biztosan mindenkinek feltűnik, hogy az ablakok és lemezfelületek által óriási felületek adottak.

Ráadásul a helyi járatos buszoknak nincs konkrét útvonala, folyamatosan más járaton közlekednek, így rövid idő alatt bejárják az egész várost. Természetesen a helyközi és távolsági buszok fix vonalon közlekednek, ezért célzottan el lehet érni a fogyasztókat. (Szombathelyen egyébként 36 buszra tudunk reklámot elhelyezni. Helyközi és távolsági buszok esetében nagyobb a merítés, itt közel 180 járművet tudunk kidekorálni.)

VasiBuszreklám
Ha kinézel az ablakon, elsuhan a szemed előtt
Nyugat.hu

A cégek imázsépítésre is használják

A buszreklámoknál – árulja el Kati - elsősorban a cégek arculatának megjelenítése dominál, kevesebb a szöveg, nagyobb hangsúlyt kap a kreativitás, a képanyag, ami mindenképpen ajánlott is, hisz nem igen van idő olvasgatni.

Jellemzően a buszreklámokat a cégek saját imázsuk építésére használják, hosszú távra tervezve a megjelenést, bár úgy is ki lehet alakítani a grafikai anyagot, hogy annak egy része folyamatosan cserélhető legyen, az épp aktuális akciók meg tudjanak jelenni, anélkül, hogy az egész fóliát újra kelljen nyomtatni. Jó példa erre, hogy pl a Bonus Kft (Fiat, Nissan, Subaru, Isuzu márkakereskedés) negyed évente lecseréli a reklámját az épp aktuális akcióinak megfelelően, vagy épp a Körmend és Vidéke Takarékszövetkezet is cseréli a fóliájának bizonyos részeit a betéti kamatok változásakor. - teszi hozzá példaként Kati.

Kik jelennek meg a buszokon?

Büszkék vagyunk rá, hogy a már említett nagyon jó ár – érték arány miatt sok kisvállalkozót is el tudtunk érni, illetve számukra is elérhetővé tudtuk tenni, hogy hirdessenek a buszainkon

– térünk át Katival az ügyfeleikre.

- Azt gondolom, az árulkodik a legtöbbet a szolgáltatásunkról, ha idézzük egy-két ügyfelünk véleményét a buszreklámról:

A VasiBuszreklám üde színfoltja a reklámpiacnak. Mozgó óriásplakátként mindenkihez elér, eljut. Gyors, precíz és igényes. Mióta itt hirdetünk, a forgalmunk érezhetően nőtt, rengeteg pozitív visszajelzést kapunk.

(Arec Savaria – Sószoba)

VasiBuszreklám
Ők az egyediséget is díjazták
Nyugat.hu

Újszerűség, hogy mozog, hogy változó helyen jelenik meg a tartalom. Az egyedisége a designnak, a különlegessége az, ami meggyőzött 2011-2012-ben ezeket a célokat tűztük ki, és teljesítettük, ez volt a motiváció

(Perjési Optika)

Tapasztalataink a következők: - Egyedi, egyénre szabott megjelenés: a reklámgrafika kialakítása tükrözte a cég szemléletét. - Mobil: reklámunk a város szinte egész területén feltűnt. - Vevőinktől pozitív visszajelzéseket kaptunk. - Az időjárás okozta károk a külső megjelenésben a buszos cég által orvosolva lettek.

(Ablak System Kft)

Amikor felkerült a buszra az üzletünk reklámja, forgalmunk látványosan megnőtt, több vásárlónk hivatkozott betértekor arra, hogy amíg a buszon nem látta a hirdetésünk, nem is tudott rólunk. Azóta már az újonnan nyílt kozmetikánkat is hirdetjük a Vasibuszreklámosoknál és a karácsonyra készülődés kapcsán üzletünk is új grafikával jelent meg. Csak ajánlani tudom minden cégnek, üzlettulajdonosnak a megjelenést!

(Bomb Shop és Bomb Kozmetika)

VasiBuszreklám
Nekik bejött itt hirdetni
Nyugat.hu

Természetesen nem csak helyi vállalkozások tűnnek fel a buszainkon, hanem nagyobb cégek is, multinacionális vállalatok. Jellemzően ők nagyobb felületeket fóliáznak be, jobban kapcsolódik a reklámjuk aktuális akcióhoz. Régi ügyfelünk például a Family Center, de partnerünk a Magyar Telekom is.

A jelenleg rendelkezésre álló egyik leghatékonyabb közterületi médiaeszköz, mellyel kiválthatók az egyéb lokális, helyhez kötött outdoor felületek (pl. óriásplakát). A több járművön történő megjelenéssel, járat variációkkal széles körben célcsoport orientáltan megvalósítható egy termékbevezetés, vagy image jellegű kampányok pl: karácsony, húsvét…

(Family Center)

Aminek még nagyon örülünk – folytatja az ügyvezető a felsorolást -, hogy egyre több rendezvény szervezője veszi igénybe a szolgáltatásaikat. Több fesztivál, koncert, kiállítás jelent már meg a buszainkon. Ezek természetesen rövid távú kampányok, több kisebb felületen jelennek meg, ezeket a körülményeket is figyelembe véve alakítunk ki személyre szabott árat. Van olyan hirdetőnk is, aki állást kínál a bérbe vett autóbuszon, ilyen például az Opel Szentgotthárd. A szombathelyi buszuk mellett a szegedi távolsági járaton is hirdetnek és elmondták, hogy a busz útvonaláról többen is jelentkeztek állásinterjúra hozzájuk.

Pár gondolat a fóliákról

A buszokra kerülő reklámfóliákat folyamatosan ellenőrzik, a buszsofőrökkel olyan megállapodásban vannak, hogy ők azonnal jelzik, ha egy-egy matrica sérül. A téli időszakban is rendszeresen tisztítják a járműveket – közli Kati - ezek a fóliák időjárásállóak, és könnyen tisztíthatóak és természetesen van rájuk garancia is.

VasiBuszreklám
Bírja a leghidegebb teleket is
Nyugat.hu

Az ügyfelek a fóliák tervezésénél szabad kezet kapnak, a buszokra felkerülő matricákat a cégek saját grafikai cégükkel is megterveztethetik, le is gyárthatják (ebben az esetben csak a bérleti díjat kell fizetniük). Ám ha nincs ilyen kapcsolatuk, a fóliák megtervezésében és legyártásában a Markatics Marketing Kft. is hathatósan segít együttműködve kivitelező partnerével.

Milyen időtartamra szólhatnak a megbízások?

Három hónaptól az egyéves szerződésekig minden konstrukcióra nyitottak. Mivel nagyon kedvező árakat és részletfizetést is kínálnak, ezért a legtöbben egy negyedéves tesztfázis mellett döntenek, amit aztán rendre meghosszabbítanak.

Büszkék vagyunk rá, hogy ügyfeleink majd 95 százaléka visszajáró partner. Ez is jelzi, elégedettek a szolgáltatással, amit nyújtunk. - mosolyogva az ügyvezető - Közülük többekkel már kötjük a jövő évre a szerződést a már bevált időszakra, de már új ügyfelekkel is tárgyalunk a 2013-as évi megjelenésről.

Bővebb felvilágosításért, személyes találkozó időpontjának egyeztetéséhez az alábbi elérhetőségeken várjuk kedves ügyfeleink jelentkezését:

Markatics Marketing Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
9700 Szombathely, Paragvári u. 56.
Telefon: +36 30 395 2223
E-mail: info_KUKAC_vasibuszreklam_PONT_hu

Keresse a Facebook-on is!
Tovább az oldalra