Legfőbb ideje, hogy átnézzük a szerződéseinket – Márciusban alapjaiban változik a magyar lakásbiztosítási rendszer

Legfőbb ideje, hogy átnézzük a szerződéseinket – Márciusban alapjaiban változik a magyar lakásbiztosítási rendszer

/

letöltés 53.28MB
Hajgató Szilveszter, az NBA Biztosítási Tanácsadó Kft. ügyvezetője volt a rendkívüli podcastunk vendége, aki arról is beszélt, miért nem szeretjük a biztosítókat.

Két hónapon belül régen nem látott változás jön a magyar lakásbiztosítási piacon, ami több millió biztosítási szerződést érint. Az ügyfeleknek március 1. és 31. között lehetőségük lesz arra, hogy megszüntessék jelenlegi szerződésüket, és ha úgy gondolják, biztosítót váltsanak. A szakma arra számít, hogy nemsokára egy nagyon masszív kampány indul, és ezzel együtt komoly verseny várható az ügyfelek kegyeiért.

Hajgató Szilveszter
Mészáros D. Zsolt

Nélküled nem megy: támogasd a Nyugat.hu-t adód 1 százalékával! Neked csak pár kattintás, hogy továbbra is a téged érintő dolgokról tudósíthassunk.

Nyugat Média és Világháló Egyesület, adószám: 18889332-2-18
Ide kattintva érheted el kitöltési útmutatónkat!

Ez adta az ötletet, hogy meghívjuk podcast stúdiónkba Hajgató Szilvesztert, az NBA Biztosítási Tanácsadó Kft. ügyvezetőjét, aki elmagyarázta változás lényegét, de a beszélgetés során a biztosítókkal kapcsolatos kérdések is előjöttek.

Többek között az alábbi témákat jártuk körül:

  • Az MNB azt látta, hogy a lakásbiztosítások piacán az ügyfelek által befizetett díjaknak csak a 30 százalékára történt kárkifizetés, és nincs érdemi verseny a biztosítótársaságok között. A biztosítások elavultak és az ügyfelek nem kapják meg a megfelelő kártérítést.
  • Az MNB először bevezetett egy, a hitelekhez hasonló fogyasztóbarát lakásbiztosítást, de ez nem hozta meg a várt eredményt, ezért döntöttek úgy, hogy lesz egy hónap, amikor mindenki felmondhatja a meglévő szerződését, és a biztosítók újra megküzdenek az ügyfelekért.
  • A kialakult helyzetnek csak részben okai a biztosítók. Az ügyfeleknek is van felelősségük, hogy „ápolják” a szerződéseiket.
  • Az elmúlt években az ingatlanárak az egekbe emelkedtek, ami azt jelenti, az ügyfeleknek egy jelentős része nem a megfelelő értékre fizeti a biztosítást. Az ügyfelek akkor döbbenek meg, amikor egy leégett 100 millió forintos házért a biztosító csak 35 milliót akar fizetni. Becslések szerint a lakásbiztosítások 60-70 százaléka nem megfelelő.
  • A lakásbiztosítási piac mostani rendezése nyomán arra lehet számítani, hogy a biztosítási összegek piaci szintre emelkednek és a szolgáltatások magasabb szintűek lesznek. Közben az ügyfelek arra számíthatnak, hogy 5-10, maximum 15 százalékkal kedvezőbb tarifákat kapnak.
  • Kevesen tudják, hogy létezik egy biztosítási adó. Ha befizetünk 100 forintot egy lakásbiztosításra, abból az állam elvon egy 20 forint körüli összeget. Azaz a biztosítónak csak 80 forintja marad arra, hogy kárt rendezzen, hogy profitot termeljen, adminisztráljon és eltartsa magát.
  • Márciusban fel lehet majd mondani az ingatlanhitel felvételekor kötött lakásbiztosításokat is. Annyi kitétel van, hogy amikor új szerződést köt az ügyfél, a hiteladatokat fel kell vezetni az új szerződésre, és zálogkötelezettként fel kell vezetni a hitelintézetet a lakásbiztosításra.
  • Az NBA Biztosítási Tanácsadó Kft. mint alkuszcég az összes biztosítóval le van szerződve, és mindig azt a biztosítót ajánlják, amely az adott ügyfélnek a legjobb ár-érték arányban. A cégnek saját kárrendező szolgáltatása is van, évente 6-700 darab ügyet rendeznek, elsősorban vállalati ügyfeleknek, de vannak lakosságiak is.
  • A cégnek Szombathelyen, a Semmelweis utca 5-ben található az ügyfélszolgálata. Azt tapasztalják, hogy az emberek nem mindig értik az alulbiztosítottságot és nem ritkán nem tudják elhelyezni a kiadásaik között a biztosítási költséget. Ebben igyekeznek segíteni.
  • A biztosítókkal kapcsolatos általános negatív megítélést az alapozta meg, hogy Magyarországon a '90-es évek elején boldog-boldogtalan biztosítási ügynök lehetett, bárki eladhatott biztosítási termékeket egy gyorstalpaló elvégzése után. Gyakran előfordult, hogy nem mindig olyan szerződést kapott az ügyfél, amire valójában éppen szüksége lett volna; és sokszor nem volt kártérítés sem. Az ügyfelekben kialakult egy rossz kép a biztosítótársaságokról, aminek az lett következménye, hogy kerülik a témát, és ha nem muszáj, nem akarnak biztosítási ügyekkel foglalkozni. És hiába szeretne most egy biztosító vagy alkuszcég érdemben kommunikálni az ügyfelekkel, erre az emberek többsége nem fogékony. Ördögi kör.
  • A legfontosabb, hogy legalább háromévente aktualizáljuk a szerződésünket. Amikor ingatlant veszünk, felújítunk, bővítünk, beruházunk, jusson eszünkbe, hogy fontos foglalkozni a biztosítással is. Amikor ilyen magas az infláció, akkor nyújt igazi védelmet a szerződésünk, ha nem mulasztjuk el a biztosítók által javasolt rendszeres értékkövetést.
  • Hajgató Szilveszter 2009-ben költözött haza Londonból, a bankszektorban szeretett volna elhelyezkedni és nagyon fiatalon – több véletlennek köszönhetően - cseppent bele ebbe a szakmába. 2011 óta ügyvezetője a cégnek, amelynek 20 alkalmazottja van, de számos külső szakértőt is alkalmaz.
  • A biztosítási szakma nem vonzó a fiatalok számára, ugyanakkor ők szívesen alkalmaznak pályakezdőket, mert rugalmasak és gyorsan tanulnak. Nehéz, összetett, de szép munka.
  • „A biztosítási szakma sokat fejlődött az elmúlt 30 évben, azt javaslom az ügyfeleknek, hogy foglalkozzanak a biztosításukkal egy kicsit többet, legyenek nyitottabbak, és próbálják meg megkeresni a piacon azokat a bizalmi pontokat, amelyeknél úgy látják, hogy megfelelő szolgáltatást kaphatnak.”

  • NBA Biztosítási Tanácsadó Kft.
    Szombathely
    Semmelweis u. 5.
    Telefon: 06 94 / 319 890
    Mail: info_KUKAC_nbakft_PONT_hu
    Website: www.nbakft.hu

    A részletek a podcastban.