Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

A sajtó rosszul tudta, a Fidesz mégis beleáll a vörös csillagos törvénybe

A Lex Heineken javaslata átment az országgyűlési Igazságügyi Bizottságon. Hétfőn tárgyalhatja is a Parlament.

Bár reggel még attól volt hangos a sajtó, hogy a Fidesz ejti majd azt a törvényjavaslatát, amit a közélet máris csak Lex Heineken néven emleget. A kormánypárt mégis végigverte azt az országgyűlés Igazságügyi Bizottságán, így hétfőn akár tárgyalhatja is a Parlament.

Korábban mi is arról írtunk Máris kihátrál a kormány az ostoba Heineken-ellenes törvényjavaslat mögül 2017. March 21. 09:02 , hogy a Fidesz csöndben kihátrál majd javaslata mögül, hiszen jogászok szerint elég nehezen lehetne védeni az Alkotmánybíróság illetve a nemzetközi bíróság előtt azt a feltevést, miszerint a Heineken - egyébként nemzetközileg védett védjegye - vörös csillaga a köznyugalom megzavarására alkalmas lenne.

Hát mi folyik itt?
Mészáros Zsolt

Kósa Lajos Fidesz frakcióvezető az mti tudósítása szerint kijelentette: a képviselőcsoportban nem született olyan döntés - a sajtóhírekkel ellenkezőleg -, hogy "ejtenék" a javaslatot. Azt azonban megerősítette, hogy - noha a céllal, vagyis a kereskedelmi használati tilalommal egyetértenek - a szövegről vita van a Fideszben.

A frakcióvezető azt mondta, hogy nem akarnak olyan szabályozást hozni, amely Magyarországot komoly pénzbüntetéssel járó perekkel fenyegeti, ahogyan olyat sem, amely "Btk.-s alakzattal" fenyegeti azokat a kereskedőket, akik ilyen márkákat forgalmaznak.

Szerinte ezért olyan módosításokra van szükség, amelyek kiküszöbölik az előterjesztéssel kapcsolatban felmerülő esetleges veszélyeket. Jelen formájában a javaslat számos olyan problémát nem old meg, amit pedig meg kellene - fogalmazott.

Példaként hozta, hogy nyilván Puskás-mezt a korábbi magyar címerrel továbbra is lehet majd árulni, annak ellenére, hogy abban van önkényuralmi jelkép.

A problémák között a Heineken által szponzorált labdarúgó-mérkőzések kérdése is felmerült - folytatta -, mivel az UEFA-meccseken a pálya mellett futó fénycsíkok az UEFA reklámjai, vagyis jogilag nem a Heineken a reklámozó.

Megerősítette egyúttal, hogy természetesen összekapcsolódik a törvényjavaslat és a romániai - az Igazi Csíki Sör és a Heineken közötti - védjegyvita. "Nekünk minden magyar brand védelmében ki kell állni", ha valaki a piaci erőfölényével visszaélve azt ki akarja szorítani a piacról - foglalt állást.

A Bizottság döntött, 1:20-nál a határozat

Ezzel kapcsolatban Kósa Lajos kifejtette azt is: szerinte a Heineken a saját kereskedelempolitikájából fakadóan vette magára a Magyarországon tervezett szabályozást, hiszen a cég az 1950-es évek elején Európában megszüntette a vörös csillag használatát a termékein - arra hivatkozva, hogy az a kommunista rémtettekre emlékezteti a fogyasztóit -, és csak 1992-ben vezette vissza a vörös csillagot.

Egyébként erről az egész Csíki sör vs. Heineken mizériáról egyszer már írtam, akkor kaptam hideget meleget, aki pedig szeretné magát ismét bepörgetni ide klikkeljen A Csíki Sör mizériája mutatja meg, hogy mennyire szomjazzuk a nacionalizmust 2017. February 02. 13:01 .

Kedves Olvasó!

Hangot szeretnénk adni nektek! Kérjük, segítsetek nekünk abban, hogy elindítsuk új stúdiónkat, és hogy minél több beszélgetést és videót készíthessünk veletek, nektek!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet